Verstuivers stuk

Hoi allemaal,

Flink tijdje geleden dat ik hier een vraag gepost heb zie ik! Hoop dat dit een beetje op de juiste plek gepost is.

Een poosje geleden begon ik een aantal vreemde dingen op te merken. Mijn Polo (1.6TDI) begon bij 1200/1300 toeren lichtelijk te protesteren. 75/80 in de 5e liet de motor al wat bokken. Ook na een snelwegritje wanneer ik van de afrit kwam bokte de auto soms licht wanneer ik wat lager in de toeren kwam en op trok. Achteraf heb ik ook het idee dat de auto een klein beetje vermogen kwijt was. Een weekje terug, toen ik wachtte op een stoplicht, rook in ineens uitlaatgassen in de auto. De volgende dag toen ik naar werk reed zei een collega die achter me reed dat mijn auto wat rookte en behoorlijk stonk. Toen (had eigenlijk wel wat eerder gemogen, afin) toch maar even langs de garage geweest.

Conclusie, 4 kapotte verstuivers en een kapotte brandstofpomp. Nu te horen gekregen dat dit grapje mij zo'n 2500 euro gaat kosten, misschien zelfs meer. Zijn er dingen waar ik om moet denken tijdens/na de reparatie? Om me heen hoor ik vaak dat dit soort problemen vaak terugkomen en ik heb natuurlijk geen zin om op korte termijn weer zo'n bedrag af te mogen tikken. Is de geschatte prijs overigens een beetje redelijk trouwens?

Vriendelijke groet,


Klaas
 
Ja indd. Dit komt NOOIT in een x. Het is of de ene verstuivers of de andere. Daarbij nog de brandstofpomp. Onmogelijk. Waar ben Je geweest met je auto? Hebben ze alles getest? Wat zal al zei neem zeker 1 of zelfs 2 second opinion. Ook gehad met mijn caddy 1 verstuivers defect. Dan Kan je nog op 3 cilinders doorrijden. 2de hands verstuiver gehaald doet het nu nog 100.000km later. Succes!
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Is het niet zo dat je brandstof pomp gaar is en deze metaal deeltjes bij de verstuivers heeft gepomp?

Zijn ze alle 4 getest?

Heel erg bedankt voor alle snelle reacties! Dit laatste was inderdaad het geval. IJzerslijpsel uit de brandstofpomp is op deze manier waarschijnlijk in de verstuivers terecht gekomen... Zoals ik al aangaf heb ik helaas te lang doorgereden met symptomen die waarschijnlijk eerder onderzocht hadden moeten worden. Toch vind ook ik het vreemd, dat ze alle 4 kapot zijn. Ze zijn alle 4 inderdaad getest. Vinden jullie de opgegeven prijs verder een beetje redelijk?
 
Wie gaat ze er dan inzetten?
Volgens mij heb je hier wel wat kennis en ervaring voor nodig voor het monteren van een nieuwe brandstofpomp incl verstuivers
En wat er nog bij komt. Reiniging ,controle en hogedrukpomp. Die kan ook schade opgelopen hebben. Al met al heel vervelend. Maar een tip voor de rest rij nooit lang door met problemen
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  • Leuk
Waarderingen: mausie
Ik heb ook 4x nieuwe verstuivers laten monteren.
Rib uit je lijf idd
1 tip neem wel nieuwe originele.
De hoge druk pomp gaat vaak stuk door niet of te laat brandstoffilters vervangen waardoor er water enz in de pomp komt.
1x per 5 tankbeurten 20cc 2t olie toevoegen smeert alle componenten.
Kan verder nergens kwaad voor maar je merkt dat alles stiller is en je pomp word gesmeerd.

Mvg
 
Vw  Polo  1.6 tdi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!