Verschil in ruimte van linker en rechter koplamp

Goedemorgen Leden,
Allereerst wens ik iedereen prettige feestdagen! Dit weekend ben ik mijn Polo is goed gaan inspecteren, echter viel mij op dat ik een groot verschil zie tussen de ophanging van de linker rechter koplamp. De koplamp aan de bestuurderskant, heeft aan de zij/onderkant een grote kier en zit er boven strak in, ook zit er een beetje speling in de koplamp. Bij de passagierskant is dit juist andersom en deze zit er erg strak/vast in. Ook viel mij op dat de structuur op de dorpels aan beide kanten verschillend is en het kleine kunstof driehoekje achter de spiegel, daar is ruimte ook anders dan de andere kant. Bij de passagiers kant sluit hij mooi aan op het andere paneel en aan de bestuurderskamt sluit hij niet mooi glad aan. Hebben jullie polo‘s dit ook of moet ik mij zorgen gaan maken en heb ik een auto met een schadeverleden?
 

Bijlagen

  • C7EE8391-2066-433C-AE8B-6B36D971EA5B.jpeg
    C7EE8391-2066-433C-AE8B-6B36D971EA5B.jpeg
    3.1 MB · Weergaven: 72
  • CC3C9EA7-12F4-4482-85C8-F4A3F03B57DC.jpeg
    CC3C9EA7-12F4-4482-85C8-F4A3F03B57DC.jpeg
    2.4 MB · Weergaven: 65
  • 34AA7710-A06C-4ECF-BF95-D0637B948579.jpeg
    34AA7710-A06C-4ECF-BF95-D0637B948579.jpeg
    2 MB · Weergaven: 63
  • 4FC026DD-7F14-46B2-8458-57C8F1DF4CE4.jpeg
    4FC026DD-7F14-46B2-8458-57C8F1DF4CE4.jpeg
    2.9 MB · Weergaven: 62
  • 2DE9C67F-5EF2-4FFD-A142-01BEB11781DE.jpeg
    2DE9C67F-5EF2-4FFD-A142-01BEB11781DE.jpeg
    1.9 MB · Weergaven: 53
  • 55B57A98-462E-4B0C-9F2F-0CA31C54E3BD.jpeg
    55B57A98-462E-4B0C-9F2F-0CA31C54E3BD.jpeg
    1.9 MB · Weergaven: 75
Volkswagen  Polo AW (2G)  1.0 TSI 95pk 
  • Verdrietig
Waarderingen: Thomaskol
Dit zijn juist de zaken waar ik op let voordat ik een auto koop, verschil in kieren/naden zou kunnen betekenen dat de auto misschien schade heeft gehad. Is het een import auto? Als je het kenteken indikt op de site van het RDW.nl kan je bij het tabblad "fiscaal" zien hoeveel "bruto BPM" er is betaald bij het invoeren. Is dat een laag bedrag, dan was de waarde van de auto ook laag op het moment van invoeren, wat zou kunnen inhouden dat de auto met schade is ingevoerd.
 
Laatst bewerkt:
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Dit zijn juist de zaken waar ik op let voordat ik een auto koop, verschil in kieren/naden zou kunnen betekenen dat de auto misschien schade heeft gehad. Is het een import auto?
Nee, het is een origineel Nederlandse auto, Afkomstig van de eerste eigenaar. De auto is Gekocht in Zuid-Holland bij een Autobedrijf die gespecialliseerd is in de Vag-groep, ook heeft de auto een jaar Bovag garantie. Normaal gesproken let ik hier ook op, maar het is mij totaal niet opgevallen (niet goed gekeken dus) ik heb ook niks geks gezien in de documenten die zijn meegeven.
 
Volkswagen  Polo AW (2G)  1.0 TSI 95pk 
Dit zijn juist de zaken waar ik op let voordat ik een auto koop, verschil in kieren/naden zou kunnen betekenen dat de auto misschien schade heeft gehad. Is het een import auto?
verkoper vertelde voordat ik de auto kocht, dat er bij hem geen schades bekend zijn, maar ja dat kan iedereen wel roepen.
 
Volkswagen  Polo AW (2G)  1.0 TSI 95pk 
In ieder geval een pluspunt dat het een NL geleverde auto is. Je kan online aankooprapporten downloaden en kijken of daar iets instaat over een schade verleden. Je kan met een lakdikte meter, de lakdikte opmeten. Zit daar (groot) verschil in per paneel, dan weet je al genoeg. Lakdikte meter heb ik hier (in Houten) liggen en je mag langskomen. Standaard lakdikte zal tussen de 80 tot 110 micron zijn, als het is overgespoten zit je al gauw op 150 of hoger.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
In ieder geval een pluspunt dat het een NL geleverde auto is. Je kan online aankooprapporten downloaden en kijken of daar iets instaat over een schade verleden. Je kan met een lakdikte meter, de lakdikte opmeten. Zit daar (groot) verschil in per paneel, dan weet je al genoeg. Lakdikte meter heb ik hier (in Houten) liggen en je mag langskomen. Standaard lakdikte zal tussen de 80 tot 110 micron zijn, als het is overgespoten zit je al gauw op 150 of hoger.
Bedankt voor je antwoord en aanbod! Als ik in de buurt ben, geef ik een gil ;)
 
Volkswagen  Polo AW (2G)  1.0 TSI 95pk 
T is niet mooi maar ik schrik hier ook niet van hoor. Fabriek af is het soms niet helemaal binnen de marge. Die al groot is. Ga een keer een radiator vervangen en dan kun je het helemaal vergeten.
Ja dat zou ook nog kunnen idd. Ik heb er een raar gevoel bij, ik ga zo nog maar even beter kijken naar de lak en kijken of ik daar iets aparts zie.
 
Volkswagen  Polo AW (2G)  1.0 TSI 95pk 
Dit zijn juist de zaken waar ik op let voordat ik een auto koop, verschil in kieren/naden zou kunnen betekenen dat de auto misschien schade heeft gehad. Is het een import auto? Als je het kenteken indikt op de site van het RDW.nl kan je bij het tabblad "fiscaal" zien hoeveel "bruto BPM" er is betaald bij het invoeren. Is dat een laag bedrag, dan was de waarde van de auto ook laag op het moment van invoeren, wat zou kunnen inhouden dat de auto met schade is ingevoerd.
Dat kan kloppen maar tegenwoordig is het allang al niet meer zo.. Ik kan je het wel uitleggen als je wilt
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Volkswagen  Polo AW (2G)  1.0 TSI 95pk 
Nee, ik weet het na al jullie antwoorden wel zeker….. ik ga contact opnemen met de verkoper, want ik hoef geen auto met een schadeverleden. Ik heb eventueel al een andere Polo op het oog, maar deze is geïmporteerd https://link.marktplaats.nl/m192541...aign=socialbuttons&utm_content=app_ios_tablet
Natuurlijk laat ik bij deze Polo wel een uitgebreid onderzoek doen, als ik van plan ben hem aan te schaffen. De Polo mist wel wat opties die ik nu wel heb, zoals geen navigatie (wel app connect) 1 usb poort, geen elek-inklapbare spiegels, is dit achteraf in te bouwen? Maar deze Polo heeft wel weer bij het exterieur het R-line pakket, zwarte hemel, andere soort sport stoelen met half leder, 17” pamplona en parkeersensoren + camera.
 
Volkswagen  Polo AW (2G)  1.0 TSI 95pk 
Nee, ik weet het na al jullie antwoorden wel zeker….. ik ga contact opnemen met de verkoper, want ik hoef geen auto met een schadeverleden. Ik heb eventueel al een andere Polo op het oog, maar deze is geïmporteerd https://link.marktplaats.nl/m192541...aign=socialbuttons&utm_content=app_ios_tablet
Ze gaan je auto echt niet terug nemen omdat jij een vermoeden hebt dat de auto eventueel een schade verleden zou hebben..

En dan is het ook nog lastig te bepalen wat een schadeverleden precies is.. stel dat er een kras op een deur zat en de desbetreffende deur is opnieuw gespoten hiervoor, dan is dat ook een schadeverleden, waar trek je de grens?
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  • Leuk
Waarderingen: MaartenAW
Ze gaan je auto echt niet terug nemen omdat jij een vermoeden hebt dat de auto eventueel een schade verleden zou hebben..

En dan is het ook nog lastig te bepalen wat een schadeverleden precies is.. stel dat er een kras op een deur zat en de desbetreffende deur is opnieuw gespoten hiervoor, dan is dat ook een schadeverleden, waar trek je de grens?
Inderdaad lol.
 
Volkswagen  Polo  - 
  • Leuk
Waarderingen: dov
Ze gaan je auto echt niet terug nemen omdat jij een vermoeden hebt dat de auto eventueel een schade verleden zou hebben..

En dan is het ook nog lastig te bepalen wat een schadeverleden precies is.. stel dat er een kras op een deur zat en de desbetreffende deur is opnieuw gespoten hiervoor, dan is dat ook een schadeverleden, waar trek je de grens?
Waar zeg ik dat ze mijn auto terugnemen? De verkoper heeft mij verteld dat deze auto geen schade verleden heeft, dan mag ik er toch wel vanuit gaan dat de auto dit niet heeft?? Deze auto heeft waarschijnlijk wel een grote schade gehad, met de boutjes van de deuren is namelijk ook gekloot. Maar ja ik weet het niet 100% zeker het is idd een vermoeden, daarom laat ik er ook iemand naar kijken. Als dit “eerlijke” autobedrijf een goede reputatie wilt behouden, lijkt het mij wel dat ze iets kunnen betekenen.
 
Volkswagen  Polo AW (2G)  1.0 TSI 95pk 
Misschien zijn die koplampen er later in gezet of een keer gestolen. Grotere schades waar verzekeringen bij betrokken zijn geweest zijn sowieso vastgelegd in NL. Er zijn diverse sites waar je het schadeverleden voor een paar euro kan opvragen. Dealers kunnen het vaak gratis, die doen dat bij auto's die getaxeerd worden voor inruil bijvoorbeeld.
 
Waar zeg ik dat ze mijn auto terugnemen? De verkoper heeft mij verteld dat deze auto geen schade verleden heeft, dan mag ik er toch wel vanuit gaan dat de auto dit niet heeft?? Deze auto heeft waarschijnlijk wel een grote schade gehad, met de boutjes van de deuren is namelijk ook gekloot. Maar ja ik weet het niet 100% zeker het is idd een vermoeden, daarom laat ik er ook iemand naar kijken. Als dit “eerlijke” autobedrijf een goede reputatie wilt behouden, lijkt het mij wel dat ze iets kunnen betekenen.
Dat is wat je insinueert met je voorafgaande reacties betreffende het niet hoeven van een schade auto en het kijken naar alternatieven.

Ik kan je bijna garanderen dat ze de auto niet terug zullen nemen omdat je iets vermoed, maar goed ik ben benieuwd hoe het zal gaan
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  • Leuk
Waarderingen: MaartenAW
Misschien zijn die koplampen er later in gezet of een keer gestolen. Grotere schades waar verzekeringen bij betrokken zijn geweest zijn sowieso vastgelegd in NL. Er zijn diverse sites waar je het schadeverleden voor een paar euro kan opvragen. Dealers kunnen het vaak gratis, die doen dat bij auto's die getaxeerd worden voor inruil bijvoorbeeld.
Dat zou inderdaad ook een mogelijkheid zijn, maar ik vind het wel gek waarom alle kieren, naden, krassen, slecht spuitwerk zich aan de linkerzijde bevinden.
 
Volkswagen  Polo AW (2G)  1.0 TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!