vermogen verlies

Beste Forumleden,

Sinds een aantal maanden heb ik ook last van vermogen verlies. Ik merk het vooral als ik gas geef tijdens het derde versnelling. En ook bij het vierde versnelling. Als ik de 100 aantik heb ik het gaspedaal tegen de vloer maar mijn auto wilt maar niet vooruit trekken. Na een seconden of 10 krijg ik dan uiteindelijk reactie en ga ik wat sneller. Dit gebeurde soms 1 keer in de week en dan weer een week niet. Maar nu is het echt bijna elke dag raak.

De motor sensor lampje brandt bij mij wel, maar dit was al het geval toen ik het auto gekocht had in februari 2016. Monteur heeft hem uitgelezen en geeft aan dat het door de EGR komt en dat deze uitgezet of vervangen moet worden. Dus ik denk niet dat het daaraan ligt.
Wel moet ik mijn koelvloeistof om de twee weken bijvullen omdat deze leeg raakt. Dit zou ook door de EGR komen....


Ik heb een Volkswagen Blue 1.2 Diesel uit 2010. KM stand op 125.000.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit het beste kan troubleshooten en nog beter heeft iemand hier een oplossing voor?
Ik zie jullie reacties graag tegemoet.
 
Volswagen 1  Diesel Bluemotion  1.2 TDI 
Mijn polo diesel 2010 op Curacao heeft regelmatig tractie verlies en komt dan maar tot 2000 toeren.
De garage weet niet waar het aan ligt, maar wist het (tijdelijk) te verhelpen.
Het heeft niet te maken met ATB sensor.
 
Volkswagen polo diesel 2010  Volkswagen polo diesel 2010  Polo 
Bij slippen of omstandigheden waarbij de wielen verschillende omwentelingssnelheid hebben zou er automatisch een correctie moeten plaatsvinden door de tractie aan het betreffende wiel tijdelijk te blokkeren. Dit is echter het probleem niet,
Ik vermoed dat het een storing betreft in de regeneratie van het roetfilter.
Op Curacao met slechte diesel kwaliteit komt het dan neer op vervanging iedere 15.000 km. Kosten € 1500.
 
Volkswagen polo diesel 2010  Volkswagen polo diesel 2010  Polo 
Het uitlezen van fout codes leverde niets op
Bij km stand 76000 werd het roet filter vervangen. Daarna was het probleem niet verholpen.
Nogmaals terug naar de garage en toen is er blijkbaar iets gereset, waarna het euvel verholpen was.
Bij km 91000 herhaalt het probleem zich. Er branden geen alarm lampjes
Bij optrekken in 1e versnelling loopt het toerental zeer langzaam op van 1000 naar 2000 .Snelheid 15 km/h.
Daarna in 2e en 3e versnelling gebeurt hetzelfde. Maximale snelheid 70km/h in 3
 
Volkswagen polo diesel 2010  Volkswagen polo diesel 2010  Polo 
Klopt. Het probleem is dat dit alles optreedt tijdens het rijden zonder waarschuwingssignaal
Dit leidde tot een gevaarlijke situatie met een vrachtwagen dicht achter me.
 
Volkswagen polo diesel 2010  Volkswagen polo diesel 2010  Polo 
Ja dat geloof ik!

Je zult toch bij de basics moeten beginnen denk ik.
Roetfilter waardes uitlezen tijdens het rijden (druk, tegendruk)
Turbodruk uitlezen tijdens rijden (gevraagd, actueel)
Common rail druk uitlezen
MAF data uitlezen
Uitlaat checken
Turbo checken
EGR checken
Filters checken (lucht, diesel)

Lastig dit zo, er is niet meteen iets om op in te haken met een foutmelding.
 
Monteurs hebben gekeken .
Computer uitlezing gaf geen indicatie van drukverlies in de genoemde onderdelen
Het blijkt te liggen aan een der injectoren (een nieuwe kost € 750)
 
Volkswagen polo diesel 2010  Volkswagen polo diesel 2010  Polo 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!