vermogen verlies

sinds een maand heb ik last van vermogen verlies bij hogere buiten temperaturen,de motor geeft geen fout codes na meting, het lampje gaat ook niet branden
Soms hikt de motor bij stationair toerental,bij accelereren bromt de motor.Ik ging eerst uit van ontstekings probleem,
maar daar kan ik geen fout vinden na alles te hebben doorgemeten,kleur van de bougie,s is goed en er is geen verschil
bij de 4 cilinders.
Zelf begin ik te denken aan een sensor, maar er zitten er veel.
Naar de garage gaan is een laatste optie.
Is er iemand die dit probleem ook heeft gehad, of een oplossing weet.
Bij voorbaat mijn dank.
Leo
 
VW  Polo 6R  1.2 TSI 6R 16_V CBZC 130 pk 
heb je hem obd getuned of met een externe box? Als ie extern is, haal die er eens tussen vandaan, gezien die ook sensor waardes doorgeeft.
Als je m obd getuned hebt kan t vanalles zijn, m'n vader heeft een tiguan 1.4tsi die vanaf het begin hetzelfde probleem gaf met vermogensverlies, ook erger bij warm weer. na 7(!!) jaar heeft VW uiteindelijk na alles al een keer of vaker vervangen te hebben de kop afgevlakt en is het probleem eindelijk opgelost
 
  • Leuk
Waarderingen: sezerdagli41279
Hij is obd getuned, daarom is de garage de laatste optie, die vervangen alles zonder dat het het probleem oplost,en een dikke rekening ten gevolge. maar wat was het probleem bij jou vader nu precies.Ik kan mij niet voorstellen dat het met de cilinderkop te maken heeft,maar de compressie meten met koude en daarna met warme motor kan altijd.
De polo heeft 90.000 gelopen de motor is volkomen droog, gebruikt geen olie, bij een lekke kop heb je altijd bijverschijnselen, vloeistof verlies,
slecht werkende kachel, etc
 
VW  Polo 6R  1.2 TSI 6R 16_V CBZC 130 pk 
Misschien niet een idee om terug naar de tuner te gaan om zijn software na te kijken?
 
VCDS en OBDEleven next gen dokter van Zwolle. Voor info en aanpassingen Dannozzv@gmail.com - Seat  Ibiza 6J8  1.2 TDI 103,4PK, 260NM, EGR OFF. 
Misschien niet een idee om terug naar de tuner te gaan om zijn software na te kijken?

Die had ik als eerste gevraagd, die zij dat het niet aan die software kon liggen,maar de optie om daar de zaak nog eens
na te laten meten houdt ik wel ope


Misschien wat problemen met je distributieketting? Gebeurt soms bij de 1.2 TSI...
En wat de distributieketting betreft zou dat probleem volgens mij er constant moeten zijn,koud gaat het goed ,maar warme motor en hoge
buiten temperaturen gaat mis.
Maar ook dat blijven we in de gaten houden
 
VW  Polo 6R  1.2 TSI 6R 16_V CBZC 130 pk 
Mijn polo hikt ook bij stationair draaien.
Het is niet zodanig veel dat het zichtbaar is op de toerenteller maar ik voel het in me voeten als ik die op de bodemplaat zet.
Als ik een kilometer of 5/10 gereden heb doet die dat niet meer.
Verder heb ik geen last van vermogens verlies.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Syste
Welke kleur hebben je bougies? Hoe is de staat van onderhoud?

De kleur is grijs en het onderhoud is altijd op tijd uitgevoerd.

Mijn polo hikt ook bij stationair draaien.
Het is niet zodanig veel dat het zichtbaar is op de toerenteller maar ik voel het in me voeten als ik die op de bodemplaat zet.
Als ik een kilometer of 5/10 gereden heb doet die dat niet meer.
Verder heb ik geen last van vermogens verlies.

Het hikken is wel minimaal, en niet altijd aanwezig, is te pas en onpas.
Mogelijk is het een probleem die ontstaan is door na het tunen [ziptunning] door oct 95 te gebruiken,
las op hun site dat je 98 moet gebruiken,maar daar was mij niets over gezegd,dus kan het zijn dat er een sensor is vervuild,
dus heb ik nog wat werk te verrichten,gelukkig kan ik het meeste zelf doen [hardware] software waag ik mij niet aan.
het zal niet echt ernstig zijn, anders had er wel een lampje gaan branden, en met het doormeten [garage] ook geen foutcode gevonden.
Maar het stoort mij dat het niet optimaal loopt.
 
VW  Polo 6R  1.2 TSI 6R 16_V CBZC 130 pk 
Is er ook iemand zonder problemen? Hahaha.

Zelfde probleem symptonen maar heb zelf diesel
Een 1.2 TDI loopt altijd ruw. Zonder storingslampje of gekke veranderingen sinds aanschaf geen reden tot zorg.

Mijn polo hikt ook bij stationair draaien.
Het is niet zodanig veel dat het zichtbaar is op de toerenteller maar ik voel het in me voeten als ik die op de bodemplaat zet.
Als ik een kilometer of 5/10 gereden heb doet die dat niet meer.
Verder heb ik geen last van vermogens verlies.
In jou geval is de motor koud en loopt op een voor geprogrammeerd kenveld. Als de ECU zelf begint te regelen is dit weg. Geen reden tot zorg.


De kleur is grijs en het onderhoud is altijd op tijd uitgevoerd.
Het hikken is wel minimaal, en niet altijd aanwezig, is te pas en onpas.
Mogelijk is het een probleem die ontstaan is door na het tunen [ziptunning] door oct 95 te gebruiken,
las op hun site dat je 98 moet gebruiken,maar daar was mij niets over gezegd,dus kan het zijn dat er een sensor is vervuild,
dus heb ik nog wat werk te verrichten,gelukkig kan ik het meeste zelf doen [hardware] software waag ik mij niet aan.
het zal niet echt ernstig zijn, anders had er wel een lampje gaan branden, en met het doormeten [garage] ook geen foutcode gevonden.
Maar het stoort mij dat het niet optimaal loopt.
Als jou auto afgesteld is op 98, dan moet je dit ook tanken wil je dat de auto soepel loopt. Probeer eens of het na een tankbeurt 98 is opgelost. Ik deel de zelfde mening als @iichel op het gebied van ziptuning...
 
Volkswagen  Polo  1.4 80pk 
soms worden complete reeksen foutcodes uit de ECU geschreven tijdens tunen.

Er wordt goed meegedacht:) ,de tuning heeft in 2014 plaats gevonden ,en mogelijk zijn er toen foutcodes weggeschreven,maar er kunnen daarna toch nieuwe foutcodes ontstaan.
Ik zal toch nog maar eens contact opnemen ziptuning, misschien kunnen zij de zaak uitlezen.

voor zover iedereen alvast bedankt voor het meedenken
 
VW  Polo 6R  1.2 TSI 6R 16_V CBZC 130 pk 
  • Leuk
Waarderingen: Polovl
Akkoord met betrekking tot nieuwe foutcodes.

Wat ik probeer te zeggen is, dat er wel in een normale omstandigheid een DTC gegooid zou worden (DTC = diagnostic trouble code) maar omdat ziptuning deze eruit geschreven heeft, heb je geen DTC.
Of wellicht is dit gewoon zoals de motor zou moeten lopen, zoals Polovl aangeeft, via een bepaald pad in de software (kenveld) in combinatie met iets dat over de tijd is ontstaan (vies brandstoffilter, wat interne vervuiling in je gasklep of inlaatspruitstuk, bougies zijn ok??, wellicht kleine onregelmatigheden in de kabels van de bougies, bobines, batch slechte brandstof).

Wat ik zelf bijzonder vind is een waarshcuwingslampje zonder dat er DTCs opgeslagen worden. Vandaar mijn vingertje richting tuner. Maar het kan van alles zijn.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Polovl
Wat ik probeer te zeggen is, dat er wel in een normale omstandigheid een DTC gegooid zou worden (DTC = diagnostic trouble code) maar omdat ziptuning deze eruit geschreven heeft, heb je geen DTC.
Of wellicht is dit gewoon zoals de motor zou moeten lopen, zoals Polovl aangeeft, via een bepaald pad in de software (kenveld)

Dit gaat mijn kennis te boven,des te meer een reden om daar even met de tuner over te praten.
De tijd van een schroevendraaier en tang is voorbijBig Grin
bedankt
 
VW  Polo 6R  1.2 TSI 6R 16_V CBZC 130 pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!