Verkoop Polo 6C

Hoi allemaal,

Hoewel ik zelf niet zo actief ben op deze mooie site heb ik wel vaak hulp gehad van iedereen.
Nu wil ik nog een laatste keer om advies vragen.
Ik krijg bij mijn nieuwe baan een auto van de zaak dus mijn Polo 6C wordt overbodig,
Ik heb alleen geen idee wat de Polo nog waard is. Kunnen jullie mij hierbij helpen?

De auto is van 2014 en heeft nu bijna 82K op de teller staan (zal hier overheen gaan aangezien ik er nu nog in rij).
Ik zie op (bijvoorbeeld) autscout een Polo uit 2012 met 93K op de teller en die wordt aangeboen voor € 11950,-.
Toen ik dit als voorbeeld bij een online inkoper noemde zei hij/zij al dat we er niet uit gaan komen terwijl ik verder alleen vroeg wat hij wil bieden.
dan heeft die inkoper een bedrag van € 5000 in gedachten ofzo?
Ook nog tips hoe ik de auto het best kan verkopen en wat een realistisch bedrag is?
Marktplaats is niet mijn favoriete plek, krijg al onzin biedingen bij kleine dingen, bij een auto kan ik me niet voorstellen hoeveel onzin beidingen er komen.

Opties die de auto heeft:
Natuurlijk stuurbekrachtiging
Stoelverwarming
Regen en licht sensor
Start/stop systeem
Parkeersensoren voor en achter
Automaat
Electrisch verstelbare ramen
Electrisch verstelbare buitenspiegels
Verwarmbare spiegels
(Aftermarket) autoradio met Apple Carplay en achteruitrij camera (oorspronkelijke autoradio heb ik ook, maar dna ben je Apple carplay kwijt en ik verwacht dat de achteruitij camera dan ook niet meer werkt).
Ik heb de auto gechiptuned bij Vagtechniek. Ik heb altijd netjes gereden, maar de chiptune rijdt gewoon fijner en die extra power kan handig zijn als je snel moet inhalen (stage 1 dus het aantal PKs na chiptune niet precies gemeeten, maar zal 135-140PK moeten zijn).

Ook de accu is begin dit jaar vervangen omdat die tijdens corona 1-2 keer helemaal leeg was ivm niet rijden en ik merkte dat die echt niet meer zo ok was (zit nu een Bosch accu in die natuurlijk geschikt is voor start/stop).

Eventueel nog een set 15"winterbanden met lichtmetalen velgen apart maar als ik daar niks voor krijg gooi ik het wel op marktplaats.


Polo1.jpgPolo8.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6c  1.2 TSI 90pk Bluemotion with a touch of VAG techniek 
Prachtige kleur! Jammer dat je hem weg doet (en ik pas zelf een polo heb aangeschaft) anders had ik interesse gehad Stick Out Tongue. Wat betreft prijs, ik kijk ook altijd eerst een beetje rond hoeveel een gelijkwaardig model kost met dezelfde opties e.d. en ook voor een goede richtprijs kijk ik vaak naar de dagwaarde van de auto (ik kijk bij de ANWB). Ik zou hem toch zelf verkopen aan een persoon dan aan een bedrijf, daar haal je in jouw situatie denk ik het meeste geld uit :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
  • Leuk
Waarderingen: Myfirstpolo888
Mooie kleur, weinig gelopen ook!
Ik zou hem zeker niet bij een inkoper brengen, dan gaan zij hem voor het dubbele verkopen.
Wat je kan doen is de kentekenapp Finnik downloaden en je kenteken invoeren. Je kunt dan zien wat de waarde indicatie van je auto is. Je hebt leuke opties waar ik jaloers op ben. Ik mis alleen maar stoelverwarming.
Ik denk dat jij er nog wel rond de €12/13k voor kan krijgen, gezien het feit dat ''kleine'', zuinige auto's in trek zijn op het moment.
Ik ben benieuwd hoe snel je de Polo verkocht hebt!
En ik ben even benieuwd naar de velgen die je hebt liggen... heb je daar eventueel foto's van?
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Mooie kleur, weinig gelopen ook!
Ik zou hem zeker niet bij een inkoper brengen, dan gaan zij hem voor het dubbele verkopen.
Wat je kan doen is de kentekenapp Finnik downloaden en je kenteken invoeren. Je kunt dan zien wat de waarde indicatie van je auto is. Je hebt leuke opties waar ik jaloers op ben. Ik mis alleen maar stoelverwarming.
Ik denk dat jij er nog wel rond de €12/13k voor kan krijgen, gezien het feit dat ''kleine'', zuinige auto's in trek zijn op het moment.
Ik ben benieuwd hoe snel je de Polo verkocht hebt!
En ik ben even benieuwd naar de velgen die je hebt liggen... heb je daar eventueel foto's v
Je bedoelt van de set winterbanden?
IMG-5561.jpg
 
Volkswagen  Polo 6c  1.2 TSI 90pk Bluemotion with a touch of VAG techniek 
Mooie kleur, weinig gelopen ook!
Ik zou hem zeker niet bij een inkoper brengen, dan gaan zij hem voor het dubbele verkopen.
Wat je kan doen is de kentekenapp Finnik downloaden en je kenteken invoeren. Je kunt dan zien wat de waarde indicatie van je auto is. Je hebt leuke opties waar ik jaloers op ben. Ik mis alleen maar stoelverwarming.
Ik denk dat jij er nog wel rond de €12/13k voor kan krijgen, gezien het feit dat ''kleine'', zuinige auto's in trek zijn op het moment.
Ik ben benieuwd hoe snel je de Polo verkocht hebt!
En ik ben even benieuwd naar de velgen die je hebt liggen... heb je daar eventueel foto's van?
€ 12/13K zou mooi zijn, maar ik ben al blij met € 10/11K.
Waar kan ik de auto dan het beste plaatsen? sites als autoscout24 en autowereld?
Ik zie dat er op dit forum ook geplaatst kan worden.
 
Volkswagen  Polo 6c  1.2 TSI 90pk Bluemotion with a touch of VAG techniek 
€ 12/13K zou mooi zijn, maar ik ben al blij met € 10/11K.
Waar kan ik de auto dan het beste plaatsen? sites als autoscout24 en autowereld?
Ik zie dat er op dit forum ook geplaatst kan worden.
Je kan ook gewoon Marktplaats proberen. Maar dan moet je wel kunnen dealen met handelaren. Heel simpel, gewoon niet op in gaan. Veel kopers struinen eerst. Marktplaats af.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Uit eigen ervaring is marktplaats het beste om te verkopen, dit kost wel rond de 30 euro. Belangrijkste is een goede uitgebreide advertentie waarin ook de beurten zijn genoemd en wat er aan gedaan is en dat je dit kunt aantonen.

Ik zou zelf midden in de markt gaan zitten qua prijs. Of je kan er 11 voor vragen en Max 500 zakken. Is je eigen zaak natuurlijk, maar hou er rekening mee dat mensen laag gaan bieden, kun je trouwens zelf instellen vanaf welk bedrag ze kunnen bieden, maar er zullen mensen zijn die je dmv berichtjes belachelijke bedragen gaan bieden.

Uiteindelijk zal je zelf een afweging moeten maken tussen wie een serieuze koper is en wie niet. Tip de gene die wil bellen is naar mijn mening het meest serieus.

Vooral geduld hebben.

Je moet je niet verbazen bij de online inkopers als ze je 2000/3000k bieden. Dieven zijn het!
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Autoscout24 en Marktplaats is waar ik ze op plaats.

Mijn advies voor snellere verkoop is de auto professioneel laten schoonmaken, binnen en buiten.
Kost je een keer 200 euro maar levert je gauw 500 euro of meer op.

Zoek daarna een locatie buiten een woonwijk of industrieel gebied om foto's te maken, niet de cliché 'in de woonwijk'. Je wil tenslotte opvallen!

Maak ook foto's van band profieldiepte, remschijven (mits deze in orde ogen), boekjes + sleutels als alles aanwezig is.
Het zijn allemaal punten wat betrouwbaarheid oproept.
Dan kan je de auto hoog inzetten of juist lager om sneller te verkopen.

Al deze punten heb ik laatst toegepast bij de verkoop van mijn zus haar auto, en voor een redelijk hoge prijs t.o.v. de rest, binnen 2 weken verkocht!
 
  • Leuk
Waarderingen: R.M en H11
Autoscout24 en Marktplaats is waar ik ze op plaats.

Mijn advies voor snellere verkoop is de auto professioneel laten schoonmaken, binnen en buiten.
Kost je een keer 200 euro maar levert je gauw 500 euro of meer op.

Zoek daarna een locatie buiten een woonwijk of industrieel gebied om foto's te maken, niet de cliché 'in de woonwijk'. Je wil tenslotte opvallen!

Maak ook foto's van band profieldiepte, remschijven (mits deze in orde ogen), boekjes + sleutels als alles aanwezig is.
Het zijn allemaal punten wat betrouwbaarheid oproept.
Dan kan je de auto hoog inzetten of juist lager om sneller te verkopen.

Al deze punten heb ik laatst toegepast bij de verkoop van mijn zus haar auto, en voor een redelijk hoge prijs t.o.v. de rest, binnen 2 weken verkocht!

Ik zou de Polo ook op Autowereld zetten. Dat is gratis en dan staat ie ook bij Gaspedaal.
Gaspedaal zoekt in ruim 40 autosites. Er staan op dit moment bijna 300.000 auto's te koop
via Gaspedaal.
 
  • Leuk
Waarderingen: JelleR
Autoscout24 en Marktplaats is waar ik ze op plaats.

Mijn advies voor snellere verkoop is de auto professioneel laten schoonmaken, binnen en buiten.
Kost je een keer 200 euro maar levert je gauw 500 euro of meer op.

Zoek daarna een locatie buiten een woonwijk of industrieel gebied om foto's te maken, niet de cliché 'in de woonwijk'. Je wil tenslotte opvallen!

Maak ook foto's van band profieldiepte, remschijven (mits deze in orde ogen), boekjes + sleutels als alles aanwezig is.
Het zijn allemaal punten wat betrouwbaarheid oproept.
Dan kan je de auto hoog inzetten of juist lager om sneller te verkopen.

Al deze punten heb ik laatst toegepast bij de verkoop van mijn zus haar auto, en voor een redelijk hoge prijs t.o.v. de rest, binnen 2 weken verkocht

Klinkt goed. Waar wassen mocht ik dit willen doen?
Ik woon in het midden van het land.
 
Volkswagen  Polo 6c  1.2 TSI 90pk Bluemotion with a touch of VAG techniek 
Ik zou persoonlijk niet te veel neerzetten.
Als ik een advertentie tegenkom en een pagina aan tekst, met wat er allemaal gebeurd is dan kijk ik al snel verder.

Persoonlijk vind ik een advertentie met korte samenvatting goede foto’s en eerlijk tekst het belangrijkste.
Vooral de foto’s zijn belangrijk.

En een nieuwe apk vinden kopers ook fijn, gezien 80% van Nederland nog steeds denkt dat een nieuwe apk gelijk staat aan een goede auto.
 
Ik zou persoonlijk niet te veel neerzetten.
Als ik een advertentie tegenkom en een pagina aan tekst, met wat er allemaal gebeurd is dan kijk ik al snel verder.

Persoonlijk vind ik een advertentie met korte samenvatting goede foto’s en eerlijk tekst het belangrijkste.
Vooral de foto’s zijn belangrijk.

En een nieuwe apk vinden kopers ook fijn, gezien 80% van Nederland nog steeds denkt dat een nieuwe apk gelijk staat aan een goede auto.
Maar een uitgebreide tekst is toch wat we allemaal willen tegenwoordig? Ik kijk juist weg bij advertenties waar te weinig informatie staat.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  • Leuk
Waarderingen: H11
Bij een advertentie waar letterlijk 1 zin staat kijk ik ook verder.

Je gaat niet de volledige geschiedenis neerpennen, maar belangrijke (aantrekkelijke) punten voor een potentiële koper.

Een verhaaltje erbij van hoe of wat doet het ook nooit slecht.
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
  • Leuk
Waarderingen: Myfirstpolo888
Bij een advertentie waar letterlijk 1 zin staat kijk ik ook verder.

Je gaat niet de volledige geschiedenis neerpennen, maar belangrijke (aantrekkelijke) punten voor een potentiële koper.

Een verhaaltje erbij van hoe of wat doet het ook nooit slecht.
Zou je chiptune erbij vermelden?
Ik vind het een voordeel want de auto rijdt soepeler en heeft ook meer pit.
Ik ben er zelf altijd netjes mee omgegaan dus dan zoude chiptune juist goed moeten zijn. Maar een potentiele koper weet dat niet natuurlijk.
Of moet ik zelfs chiptune weer ongedaan maken voor verkoop?
 
Volkswagen  Polo 6c  1.2 TSI 90pk Bluemotion with a touch of VAG techniek 
Goeie vraag.
Ik zou het een nadeel vinden, geeft toch een beetje aan dat er een diepe trapper in gezeten heeft. Maar het hoeft niets te zeggen.
Je zou het ook niet kunnen vermelden.
 
Volkswagen  Polo 6c - 2016  1.2 TSI - 140pk stage 1 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!