velgen polo 6R

Zo zou ik er prima mee kunnen leven: iets lager en de velgen n maatje groter :)

Untitled-1.jpg
 
zowieso ga ik voor 17"inch aangezien ik nog lang met mn auto rond wil rijden Stick Out Tongue.... en niet zomaar extra kosten maak.. maar zo ziet hij er al gelikt uit.. Nog 2 maandjes misschien dan heb ik ze eronder.
 
ik ga altijd uit van de orginele waardes als ik velgen koop, elders zou ik ze eerst passen en e.v.t vragen aan de verkoper of hij/ zij je meer toelichting kan geven omtrent een wijziging.. ;)
 
Die website zegt et43, maar ik heb gisteren in het boekje gekeken en daar staat dat het ET38 is (en dus niet de 35 zoals ik eerder dacht).

Ik zoek ze ook want ik kan de winterbanden van mijn vaders vorige passat gebruiken. Die zijn 195/60 en 15 inch en zouden er dus gewoon onder moeten passen.
 
Die Passat wielen gaan niet passen de banden zijn te hoog (Polo staat op 195/55/15) en de steekmaat van een Passat is 112 (de Polo heeft steek 5 x 100)

Gaat dus niet werken, de passat wielen verkopen aan een Passat of Audi A4 rijder en zelf even een andere set scoren.
 
Er is verwarring omdat ik wiel gebruikte maar eigenlijk band had moeten typen. Dat van de steek snap ik. Daarom zoek ik nu dus stalen velgen met 5x100. Dan wil ik de banden van de passat om die nieuwe velgen laten zetten.


Kwa hoogte, zou dat echt niet kunnen? Sommige mensen rijden toch ook 16" (of misschien nog groter).


edit; leuk forum trouwens. Zal binnenkort mijn wagentje eens uploaden :) grijze polo 1.4 comfortline
 
Het gaat niet om de inches maar om de hoogte die is bij een Passat of Audi A4 60 hoog bij een Polo 55. Die banden passen dus misschien net in de wielkast maar 1 het ziet er niet uit de verhouding is compleet zoek 2 de omloop grote van de band is heel anders geworden waardoor je km-teller standaard een flink stuk afwijkt (geeft te weinig aan) de totale diameter is groter geworden.

Breedte is ok, inch ook ok, hoogte helaas niet ok, banden dus verkopen en passende banden kopen. Vaak zijn oude winterbanden bovendien uitgedroogd of kneppelhard geworden (winterbanden moeten juist extra zacht zijn) en verliezen daardoor ieder voordeel t.o.v. een zomerband. Tevens is een winterband op zodra er nog maximaal 4mm profiel op zit dus niet zoals bij een zomerband ong. 2,1mm maar al veel eerder.
 
ChrisPoloParts zei:
Het gaat niet om de inches maar om de hoogte die is bij een Passat of Audi A4 60 hoog bij een Polo 55. Die banden passen dus misschien net in de wielkast maar 1 het ziet er niet uit de verhouding is compleet zoek 2 de omloop grote van de band is heel anders geworden waardoor je km-teller standaard een flink stuk afwijkt (geeft te weinig aan) de totale diameter is groter geworden.

Breedte is ok, inch ook ok, hoogte helaas niet ok, banden dus verkopen en passende banden kopen. Vaak zijn oude winterbanden bovendien uitgedroogd of kneppelhard geworden (winterbanden moeten juist extra zacht zijn) en verliezen daardoor ieder voordeel t.o.v. een zomerband. Tevens is een winterband op zodra er nog maximaal 4mm profiel op zit dus niet zoals bij een zomerband ong. 2,1mm maar al veel eerder.
Thanks!

Ik heb de gegevens van de band ontvangen: 195/65 R 15 91 V (kan dus 240km/u...lijkt me zat voor mijn 1.4tje).
Dat het er niet uit ziet maakt me niet uit. Het gaat voornamelijk om een week wintersport...de looks zie ik door de vingers voor die ene week.
Dat mn km teller afwijkt maakt me ook niet zoveel uit. Dan meet ik het eens met de GPS en houd ik er rekening mee. Bij keuringen e.d. gaan de normale banden eronder.

Wat je schrijft over de kenmerken van winterbanden weet ik, desondanks dank. De banden zijn alleen niet oud, ze zijn nog goed en hebben meer dan 4mm profiel. Mijn vader heeft ze ook alleen maar over omdat hij een nieuwe passat heeft gekocht en de velgen van zijn oude passat niet op de nieuwe konden (de nieuwe moet 16 inch hebben vanwege grotere remschijven).

De vraag is dus echt of het in de wielkast past, maar als ik het zo lees, moet ik het maar gewoon een testen ;)
 
Bij 65 hoog scheelt het nog veel meer, ik denk zelfs dat je er vanuit kunt gaan dat het zeker met volle bepakking gegarandeerd gaat aanlopen zeker bij hobbels en kuilen. Tevens kans dat je wielkuipen vollopen met sneeuw want de ruimte tussen wielkuip en band wordt zo klein dat de sneeuw geen kans krijgt weg te komen uit de kuip.

Polo is 195/55/15 t.o.v. Passat 195/65/15 is echt een gigantisch verschil......maar probeer het en je zult het zien.
 
bij 195/55 is de band 10,725 cm hoog
bij 195/65 is de band 12,675 cm hoog

Dat lijkt 2 cm, maar zal wel aan 2 kanten zijn, en dus bijna 4cm. Dat is inderdaad wel behoorlijk. Zelfs als ik zeg dat mijn banden al voor 5 mm versleten zijn aan beide kanten, dan nog zouden de wielen 3 cm hoger zijn (40 mm - 5mm - 5mm = 30 mm =3cm).
 
Even een vraagje betreft 17" velgen. Weet iemand welke J-waarde er het beste onder de Polo kan.
Ik heb nu de Boavista velgen er onder liggen, maar wil er graag andere onder, maar weet niet welke J-waarde die moeten hebben.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!