Veer los bij "ontspannen" auto. Schroefset

Goedemiddag,

Vorige week heb ik een triple s schroefset onder mn polo 6r laten zetten. Reed naar mijn idee goed, hij kwam alleen de apk niet door omdat de achterste veren los kwamen te liggen bij volledig "ontspannen" auto, omdat de veer te kort is volgens de monteur.
Is dit te verhelpen of moet ik gewoon een duurdere schroefset kopen? Nu zag ik 2 schroefsets, 1 van ST en 1 van Vogtland. Ik ben een beetje bang om weer iets te kopen en zich hetzelfde probleem weer voordoet... Iemand advies?
Alvast bedankt voor antwoord.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo  1.4 86pk 
stel, je neemt een heuveltje of brugje zoals de Dukes of hazard ;) (wat me onwaarschijnlijk lijkt) dan kan bij het volledig los hangen van je veerpoten en dergelijke je veer zelf draaien waardoor hij niet meer correct in de juiste plaats terug komt te zitten waardoor je wagen anders gaat reageren eventueel met alle gevolgen.
denk dat daar de reden zit van afkeur.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
De veren komen los te liggen omdat je vermoedelijk iets verwijderd hebt of omdat de veren op zijn.

Ik verlaag al jaren auto's en geen enkele set heeft dit als je dit monteerd zoals het aangeleverd word. Achter nog nooit een losse veer dan gezien. Ik haal soms zelfs de stelringen weg en bij enkele auto's kan zelfs de stelpot weg. Wat ze zeggen is waar. Mocht er om wat voor reden ook de auto volledig uitveren dan komt de veer er tussenuit als er speling op zit.

Mocht je een andere set wensen of meer info contact me dan even.

Via whatsapp werkt het beste op dit moment ben bezig met een kleine verbouwing namelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: EvelienM
Bedankt voor de reacties!

@Antera de set is helemaal nieuw en ik heb het laten monteren door een collega. Voor zover ik weet heeft hij er niks tussenuit gehaald. T is de monteur van de apk garage die zei dat de veer los lag bij ontspanning... Bedankt! Ik ben nog even aan het twijfelen over een andere set of niet...
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo  1.4 86pk 
Bedankt voor de reacties!

@Antera de set is helemaal nieuw en ik heb het laten monteren door een collega. Voor zover ik weet heeft hij er niks tussenuit gehaald. T is de monteur van de apk garage die zei dat de veer los lag bij ontspanning... Bedankt! Ik ben nog even aan het twijfelen over een andere set of niet...
Ik zou even het keuringsrapport opvragen. Hier staan alle punten op waar de auto op is afgekeurd. Als het genoemde probleem er niet op staat, dan is het oplichterij. :)

En anders zal je idd wat anders er onder moeten monteren.
 
instagram: @rline_polo_ || Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 115pk DSG-7 
@Johan ik twijfel even, maar is niet niet onterecht afgekeurd?
Misschien dat jij het weet :)
Volgens mijn maakt het toch niet uit of de veer los ligt? (In ontspannen toestand)


Ik heb het zelf eigenlijk nog nooit aan de hand gehad, maar ik lees hier nergens iets over in de keuringseis. Als ik een steekproefcontroleur heb zal ik het eens vragen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin
Wat TS zegt kan kloppen. als een veer los in de schotel ligt is dit inderdaad APK afkeur. Zo is mij dit altijd verteld door mn maat.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Ik heb op mijn Ibiza Cupra dit aan de voorzijde, daar is ook niets tussenuit gehaald ofzo is een AP set, met APK draai ik de stelringen altijd omhoog tot de veer vast zit en daarna weer terug niks aan de hand
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!