Vcds functies

Ik zou graag de maximale functies uit mijn polo 6r willen halen. Ik zou graag bijvoorbeeld de functie willen hebben dat de lichten DRL/dimlichten aan gaan bij het ontgrendelen van de auto en dat de lichten nog een tijdje blijven aanstaan bij het vergrendelen. En de bochtverlichting inschakelen eventueel.
Is er een manier om er achter te komen of mijn auto bepaalde functies ondersteunt zonder naar de garage te gaan om het uit te lezen via de vag?
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi Bluemotion 
misschien even een topic aanmaken om jezelf en je polo voor te stellen met wat fotos.
zo is te zien wat voor uitrusting je polo heeft en op basis daarvan kunnen we advies geven over de mogelijkheden.

Ik had me al voorgesteld maar dan had ik geen fotos toegevoegd, ik zal hier proberen een foto toe te voegen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi Bluemotion 
Kan je via VCDS in de dashboard het weergave van (in mijn geval temperatuur) aanpassen naar snelheid/verbruik? Of moet je daar een stuur met knopjes / hendel met trip knopje voor hebben?
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Kan je via VCDS in de dashboard het weergave van (in mijn geval temperatuur) aanpassen naar snelheid/verbruik? Of moet je daar een stuur met knopjes / hendel met trip knopje voor hebben?
Ben ik ook wel benieuwd naar, vriend van mij kan niet switchen, omdat hij geen cc heeft? Er staat altijd de buiten temp.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
Volgens mij moet je dan een uitgebreidere mfd hebben. Je hebt geloof 3 soorten een halve een heel scherm en een + wat in de gti zit.
Kan mij vergissen maar niet elke mfd ondersteunen alle functies.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 135PK 
Volgens mij moet je dan een uitgebreidere mfd hebben. Je hebt geloof 3 soorten een halve een heel scherm en een + wat in de gti zit.
Kan mij vergissen maar niet elke mfd ondersteunen alle functies.

Sent from my ONEPLUS A5000 using Tapatalk
Volgens mij heb je bij de polo 6r alleen de gti versie “uitgebreid” en de “normale” en is dat half scherm alleen in andere landen buiten europa. Dan is het schermpje ook rood. Correct me if i’m wrong
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 
--> https://www.mypolo.nl/xenforo/threads/onderhoud.12288/#post-196718

CH/LH alleen mogelijk met extra kabelboom voor automatische verlichting
bochtenverlichting moet mogelijk zijn

Ik heb nu die CH/LH aanstaan. Als ik de hendel overhaal, dan gaan de lampen daarna aan na het openen van de portier. Ik neem aan dat de CH/LH hiermee ook automatisch een functie moet hebben in de VCDS zonder aan de hendel te trekken aangezien het door het openen van het portier aangaat daarna?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi Bluemotion 
dus als ik binnenkort iichel zijn lichtsensor kabel heb dan zou ch en lh moeten werken?ik ben benieuwd.

nu had ik even met vcds rondgekeken in mijn bcm en nou zag ik dat als je een noodstop maakt de achterlampen gaan knipperen, als ik die aan probeer te zetten krijg ik een foutmelding coding rejected error 31 out of range dus het is niet mogelijk?of moet er dan een module bij.

Ook heb ik ergens gelezen dat je aan kunt zetten dat de achterwisser 1x wiped mocht het regenen zodra je de auto in zijn achteruit zet, is dit mogelijk?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 BlueMotion 
Ook heb ik ergens gelezen dat je aan kunt zetten dat de achterwisser 1x wiped mocht het regenen zodra je de auto in zijn achteruit zet, is dit mogelijk?

ja, dat is mogelijk, maar hiervoor moet je wel de ruitenwissers voor al aan hebben staan.
Als die aanstaan en je zet hem in de achteruit, wist de achterste wisser 1x.
Weet niet of dit anders is als je een regensensor hebt, want die heb ik niet :)

Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is of je de weergave van koelvloeistoftemperatuur ook aan kan zetten, en zo ja, hoe?
zo nee, waarom is deze functie niet aanwezig??
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Blue Motion 
Die heb je toch al in de vorm van analoge teller? Olietemperatuur is veel belangrijker, maar in hoeverre die aan te zetten als je dat nog niet hebt, geen idee. Is iets voor MFA+ alleen?
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Die heb je toch al in de vorm van analoge teller? Olietemperatuur is veel belangrijker, maar in hoeverre die aan te zetten als je dat nog niet hebt, geen idee. Is iets voor MFA+ alleen?
Nope, enige analoge tellers die ik heb zijn snelheid en toeren.
Digitaal: buitentemp., verbruik, afstand, snelheid en brandstofniveau....
Ik kan zelfs niet eens (digitaal) zien op welke snelheid ik de cruisecontrole heb gezet...
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Blue Motion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!