van Polo naar Golf...

jolo

Bekend lid
161
113
62
Heiligschennis!!! Van een Polo naar een Golf... Ik heb 3 Polo's gehad; een 9N, een 6R 1.2 drei zilinder en mijn laatste; de Polo 6R 1.2 TSi DSG. In alle 3 altijd met veel plezier gereden! Ik was nog helemaal niet van plan om over te stappen naar een andere auto, ware het niet dat ik er bij toeval achter kwam dat mijn Polootje 100.000 km meer gelopen bleek te hebben dan op de teller stond (zie mijn vorige bericht).
De verkoper heeft de Polo teruggekocht en ik heb een andere auto gekocht. Ik ben merktrouw gebleven, maar besloot wel voor een maatje groter te gaan en het is dan ook een Golf 7 geworden... Een 1.4 TSi DSG ACT. Hele fijne auto! Zie foto. Moet nog t een en ander aan gebeuren; in ieder geval 17 inch wielen en verlagen.
Ik blijf lid van het MyPolo forum, omdat ik het leuk vind hier; veelal serieuze lui, die respectvol met elkaar omgaan; of je nu een Polo uit 1985 hebt, of een gekieteld AW GTi bommetje. Ook veel mensen met kennis en ervaring, die dit delen met de leden! Daarbij ziet de pagina er gewoon gelikt uit...dikke respect voor de beheerders/moderators! En veel onderwerpen hier slaan net zo goed op andere VW's...

Maar...dat brengt mij als nieuwbakken Golf bezitter tot het volgende; welk Golf forum kunnen jullie me aanbevelen? Ik ben op zoek naar wat ik hier heb gevonden; leuke mensen, die hun kennis en liefde voor hun auto graag met anderen willen delen.

Ik hoor graag van jullie!20210804_202242.jpg
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSi 
Ik blijf lid van het MyPolo forum, omdat ik het leuk vind hier; veelal serieuze lui, die respectvol met elkaar omgaan; of je nu een Polo uit 1985 hebt, of een gekieteld AW GTi bommetje. Ook veel mensen met kennis en ervaring, die dit delen met de leden! Daarbij ziet de pagina er gewoon gelikt uit...dikke respect voor de beheerders/moderators! En veel onderwerpen hier slaan net zo goed op andere VW's...

Maar...dat brengt mij als nieuwbakken Golf bezitter tot het volgende; welk Golf forum kunnen jullie me aanbevelen? Ik ben op zoek naar wat ik hier heb gevonden; leuke mensen, die hun kennis en liefde voor hun auto graag met anderen willen delen.
Leuk om te horen dat je dit forum zo leuk vindt, doet ons team het toch goed :cool:

Wat betreft fora, enige die ik zelf ken waar wel veel Golfjes zitten is vwforum.nl, verder heb ik zelf ooit gekeken voor mygolf.nl maar die vraagt iets teveel voor het domein ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Snowdude en HoMi
Niets mis met een golf! Hier hetzelfde, polo 9n3 naar een Polo 6R, daarna een Scirocco en nu ook een Golf 7.

Voor golf forum kan ik je golfmk7.com aanraden, Amerikaans forum met massa's info en andere intressants.

Als je voor andere velgen gaat zou ik eerder naar 18 gaan ipv 17 zeker met een verlaging bij. Ik heb onder mijn golf van 17" naar 18" gegaan icm Eibach pro veren (-30/35) en zowel optisch als comfort ideaal vind ik.
 
Gefeliciteerd!! 17inch zal hem zeker goed staan!

kwa forums.. er zijn nog weinig forum zo actief als mypolo helaas.
Ik zocht zelf ook voor een seat forum, maar helaas niet echt actief….
Klopt… helaas zijn een hoop forums op sterven na dood. Reacties op een topic krijg je dan ook zo goed als niet.
Meeste gasten zijn overgestapt op Instagram.

gefeliciteerd met je Golf. Fijne km’s gewenst.
 
  • Leuk
Waarderingen: jolo
Leuk om te horen dat je dit forum zo leuk vindt, doet ons team het toch goed :cool:

Wat betreft fora, enige die ik zelf ken waar wel veel Golfjes zitten is vwforum.nl, verder heb ik zelf ooit gekeken voor mygolf.nl maar die vraagt iets teveel voor het domein ;)
Voor mij de reden om nog te blijven hangen. En ik blijf toch een zwak houden voor de Polo en dan met name de GTI
 
De eerste 2 maanden met de Golf zitten erop! Inmiddels is de auto voorzien van 17 inch Brooklyn velgen met 225/45-17 banden. Ik vind het al een hele verbetering, maar door die bredere maat (was 205 mm) valt de ruimte tussen band en wielkast nu wel heel erg op, dus verlagen! 10 oktober is het zover. Ik heb nu al voorpret! Als de auto klaar is, plaats ik wat foto's.

20210820_150539.jpg
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSi 
De eerste 2 maanden met de Golf zitten erop! Inmiddels is de auto voorzien van 17 inch Brooklyn velgen met 225/45-17 banden. Ik vind het al een hele verbetering, maar door die bredere maat (was 205 mm) valt de ruimte tussen band en wielkast nu wel heel erg op, dus verlagen! 10 oktober is het zover. Ik heb nu al voorpret! Als de auto klaar is, plaats ik wat foto's.

20210820_150539.jpg
Ga je alleen veren doen of een schroefset? Ik heb een KWvariant1 onder mijn Golf laten zetten, rij zomers op 20 inch met 235/30. Winter komt er een 19 inch set onder met 225/35/19.
 
Ga je alleen veren doen of een schroefset? Ik heb een KWvariant1 onder mijn Golf laten zetten, rij zomers op 20 inch met 235/30. Winter komt er een 19 inch set onder met 225/35/19.
Het wordt een Eibach veren set. Wellicht tegen beter weten in, maar we gaan het meemaken... Ik heb een topic op een Duits Golf GTi forum gelezen. Daar kregen ze dik 270 pagina's volgekletst over de verschillende merken, hoeveel mm verlagen, aslasten, zelfs de tankinhoud werd meegenomen... maar ook mooie foto's. De moraal van het verhaal (voor mij) was dat een Eibach veren set goed uit de bus komt.
Ik heb je topic over je Golf gelezen. Mooie auto hoor!
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!