Vagtechniek Chiptuning

Ik bedoel maar bij jou is alles goed gegaan maar ik heb alleen maar ellende gehad met ATM.
Ik werkte in de waalhaven in Rotterdam en ATM zat in bij Dieselpecialist Jacobs een 500 mtr van mijn werk na het lezen van de reviews een afspraak gemaakt.
Auto gebracht lopend naar mijn werk krijg ik 4 uur later sorry meneer wij kunnen uw auto niet tunen want de ECU is beveiligd maar onze vestiging in Belgie kunnen dat wel ik zei ok dan rij ik naar Belgie daar aangekomen keek die Belg of ik van een andere planeet kwam en uiteindelijk na veel piellen kon ook hij mij niet helpen.
Een aantal weken later werd ik door iemand aangeraden met de auto naar VolvoTune in Elst te gaan dus zo geschiede kwam bij de tuner zijn naam is Obbe en die ging gelijk aan de slag als eerste merkte hij dat de borg op de stekker van de ECU naar de klote was wat natuurlijk een ramp had kunnen zijn als de stekker onder het rijden uit de ECU donderd sta je gelijk stil een waar je stil komt te staan kan levensbedreigend zijn.
Na het uitnemen van de ECU heeft deze man de ECU opengemaakt en via een speciaal apparaat de ECU voorzien van een tuning van 180 Pk naar 245 Pk en de nodige Nm erbij.
Na het weer dichtsailen van de ECU de stekker gerepareerd aan gesloten en gaan met die banaan.
Natuurlijk heb ik ATM nog gebelt met mijn bevindingen maar natuurlijk was er niemand die zijn verantwoording nam.
Dus het is niet gek dat ik een beetje huiverig ben met het tunen van mijn Polo dus ik denk dat als ik het goed heb Vagtechniek een goede tuner is.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 245 Pk 430 Nm 
Om even terug tekomen op het tunen van de DSG.
Voor dat ik de Polo ging kopen heb ik mij best wel goed ingelezen bij diverse bladen zoals bijvoorbeeld autoweek en daar de gedane testen met de Polo GTI.
Ze waren allen zeer te spreken over de Polo in het algemeen er was 1 blad dat waarschuwde voor de DSG opdat de 320 Nm te veel was. Dit blad { weet echt niet meer welke het was } schreef dat de bak max 250 Nm aankon.
Zelf heb ik de ervaring dat dit klopt als je in z'n D flink gas geeft schakelt de bak terug en dan voel je de Nm teveel zijn voor de DSG.
Vandaar mijn keuze eerst de bak tunen die kan dan 540 NM aan en doet dan recht aan de 200 Pk.
Daarna neem ik een beslissing om de motor te tunen want bij stage 1 krijg 45 Pk extra en dat is mooi maar niet echt van Wow maar je krijgt ook een flink koppel meer door 110 Nm extra en die voel je wel.
Misschien zijn er leden die zeggen het is volkomen onzin maar ik laat mij graag verrassen ben nooit te oud om te leren;)
Ik weet vrij zeker dat dit dan over de Polo van 2 (technisch 3 met facelift van de AW) generaties terug gaat. De droge 7 bak (DQ200) die in de 6R GTI lag was echt helemaal kut. Meeste tuners willen ze niet eens aanraken vanwege alle problemen.
De DQ250 die in deze generatie Polo ligt stamt eigenlijk al vanaf de Golf 5 en is sindsdien doorontwikkelt. Dat hij 320nm niet aan zou kunnen maar vervolgens met tuning over de 500 zou raar zijn, enige wat ze doen is de koppeldruk verhogen waardoor de platen wat harder tegen elkaar aangedrukt worden, simpel gezegd. Standaard kunnen ze 350nm hebben zonder te slippen. Vandaar de 320nm.
Mijn Polo heeft 492nm en slipt letterlijk nooit. Als je de 200pk van nu weinig vindt omdat hij te vroeg schakelt zou je eens een middagje in manual kunnen rijden, dan heb je het zelf in de hand. Uit ervaring kan ik je vertellen dat die 200pk echt tam aan begint te voelen na 2 weken. Het is ook niet bizar veel, alles boven de 250 begint echt leuk te worden maar dat is misschien ook een persoonlijke voorkeur.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 293pk 
Obbe van VolvoTune is echt de beste van Nederland helaas alleen Volvo
Volvo heeft een tijdje geleden de begrenzers op 180 Km gezet nou 2 weken later had Obbe al een oplossing en werd de begrenzer eraf gehaald.
Zulke vakmensen zijn dun bezaait wel jammer.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 245 Pk 430 Nm 
Ik weet vrij zeker dat dit dan over de Polo van 2 (technisch 3 met facelift van de AW) generaties terug gaat. De droge 7 bak (DQ200) die in de 6R GTI lag was echt helemaal kut. Meeste tuners willen ze niet eens aanraken vanwege alle problemen.
De DQ250 die in deze generatie Polo ligt stamt eigenlijk al vanaf de Golf 5 en is sindsdien doorontwikkelt. Dat hij 320nm niet aan zou kunnen maar vervolgens met tuning over de 500 zou raar zijn, enige wat ze doen is de koppeldruk verhogen waardoor de platen wat harder tegen elkaar aangedrukt worden, simpel gezegd. Standaard kunnen ze 350nm hebben zonder te slippen. Vandaar de 320nm.
Mijn Polo heeft 492nm en slipt letterlijk nooit. Als je de 200pk van nu weinig vindt omdat hij te vroeg schakelt zou je eens een middagje in manual kunnen rijden, dan heb je het zelf in de hand. Uit ervaring kan ik je vertellen dat die 200pk echt tam aan begint te voelen na 2 weken. Het is ook niet bizar veel, alles boven de 250 begint echt leuk te worden maar dat is misschien ook een persoonlijke voorkeur.
Ik heb al een paar uur zitten zoeken naar het stuk van de 250 Nm en ik kan het niet meer vinden sorry.
Maar wat ik wel vind dat bij flink gas geven in z'n drive dat ik het idee heb dat hij moeite heeft met het overbrengen naar de wielen.
Wat jij mij verteld is voor mij allemaal nieuw en ben blij met je input.
Je ervaring van het rijden met 200 Pk kan ik wel beamen alles gaat wennen en natuurlijk 250 Pk geeft een heel ander gevoel.
Ga gewoon de bak tunen hoef ik daar nooit meer naar te kijken en ga als de 200 Pk voor het gevoel beter kan ga ik als nog voor de 245 Pk
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 245 Pk 430 Nm 
Ik heb al een paar uur zitten zoeken naar het stuk van de 250 Nm en ik kan het niet meer vinden sorry.
Maar wat ik wel vind dat bij flink gas geven in z'n drive dat ik het idee heb dat hij moeite heeft met het overbrengen naar de wielen.
Wat jij mij verteld is voor mij allemaal nieuw en ben blij met je input.
Je ervaring van het rijden met 200 Pk kan ik wel beamen alles gaat wennen en natuurlijk 250 Pk geeft een heel ander gevoel.
Ga gewoon de bak tunen hoef ik daar nooit meer naar te kijken en ga als de 200 Pk voor het gevoel beter kan ga ik als nog voor de 245 Pk
Dat gevoel wat je hebt zit hem echt in het slippen van de banden, niet zozeer van de koppeling.
Als je koppeling zou slippen dan zie je je toerental omhoog schieten zonder dat je vooruit gaat, wat jij beschrijft lijkt mij eerder gewoon de traction control die ingrijpt.
Wat je eens zou kunnen proberen is de traction control uitzetten, of in de sportstand en eens kijken hoe je dat ervaart. Scheelt bij mij een slok op een borrel omdatie dan niet zo achterlijk loopt te bokken door de traction control.
Voor de goede orde: uitzetten is knop 1x indrukken, sportstand moet je hem ingedrukt houden tot het in beeld komt datie in ESC Sport staat.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 293pk 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
We kunnen eens afspreken m1karabijn. Ik woon tegen hoek van holland aan en dan kun je zelf ervaren of je al dat brute vermogen waard vindt. Mijn GTI heeft 241 PK en 455 NM. Ik heb het op de dyno laten doen bij RICA tuning in wateringen. Stuur maar een PM
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Bedankt voor de info hier heb ik wat aan heb even op de site van Rica gekeken en het ziet er goed uit nette prijzen en gelijk te zien zonder een mail te sturen weet je gelijk wat het kost en wat je krijgt.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 245 Pk 430 Nm 
Bedankt voor de info hier heb ik wat aan heb even op de site van Rica gekeken en het ziet er goed uit nette prijzen en gelijk te zien zonder een mail te sturen weet je gelijk wat het kost en wat je krijgt.
Wat ik heel belangrijk vindt is dat je auto op de dyno wordt gechipt. Het gaat niet om de cijfers maar om hoe en wat ze met je auto doen. We zijn beide mannen maar toch niet hetzelfde. Met auto's is het feitelijk niet heel anders. En je kan aangeven wat je wilt, ik kon ook doorgaan om er de laatste pk's uit te laten halen maar dat vond ik niet heel boeiend. Het moet ook nog heel blijven. De DQ250 DSG bak is sterk zat voor het vermogen mits je er niet het circuit mee opgaat en de hele dag je gaspedaal op de vloer trapt.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Robin
Frans_WL heeft mij attend gemaakt op Rica tuning afgelopen maandag contact gehad met Rica en ik had vandaag een afspraak om de DSG te tunen.
Vagtechniek netjes afgezegd de prijs voor de tuning was precies gelijk en de tuning van Rica zag er goed uit van Vlaardingen naar Wateringen of naar Nuenen dat scheeld wel wat.
Dus vanmorgen naar Wateringen getogen en na 2 uur was het gepiept de DSG was getuned.
Nou ik merkte gelijk het verschil hij schakeld veel soepeler houd de versnelling langer vast het koppellimiet is verhoogd tot de max is nu 490 Nm en nu voel ik dat ik een sportieve auto onder mijn kont heb als je flink gas geeft krijg je gelijk de respons die je mag verwachten dat was voor de tuning toch echt anders.
Gelijk een afspraak kunnen maken over de motor tuning die is bij hun 585 euro is krijg je 45 Pk en 110 Nm erbij als ik over een tijdje deze tuning wil krijg ik 50% korting van de DSG tuning kosten. DSG tuning kost 302 Euro dus krijg ik 150 euro korting op de motor tuning vind ik een goede service.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 245 Pk 430 Nm 
  • Leuk
Waarderingen: @MK6.Polo.GTI_ en Sal
Ik heb niet gekeken naar JDEngineering hij zal best goed zijn maar om ff naar Lochem te rijden voor een tuning vind ik te ver.
Wat mij ook tot Rica heeft doen besluiten is de belofte dat als de software door de dealer word overgeschreven { misschien voor een update } zij de tuning die door jou is betaald kosteloos weer terug zetten.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 245 Pk 430 Nm 
Stage 1 45 PK ga je veel plezier aan beleven. Zelf ook bij VAG geweest en echt een aanrader voor totale pakket. DSG hbe je al maar de motor zou ik ook echt doen. Totaal andere auto met die extra koppel en PKs.
Laatst sprintje gedaan met een niet getunede GTI, die reed ik echt met gemak weg...
100% geld waard wmb
 
Volkswagen  Polo GTI 2018  2.0 - 245pk 
Zo 24 uur na het tunen van de DSG afspraak gemaakt voor het tunen van de motor.
Ben ervan overtuigd dat ik met Rica de juiste keuze heb gemaakt krijg 45 Pk en 111 Nm erbij dat moet voldoende zijn voor jaren rijplezier.
En het is geen extreme tuning en samen met de tuning van de DSG moet het goed gaan voor lange tijd.
Mijn totale kosten komen op 735 euro wat bij Vagtechniek 998 euro ging kosten voor precies het zelfde dus ik denk dat ik dat goed heb gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 245 Pk 430 Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Robin, VWPolo1.0 en Sal
Zo 24 uur na het tunen van de DSG afspraak gemaakt voor het tunen van de motor.
Ben ervan overtuigd dat ik met Rica de juiste keuze heb gemaakt krijg 45 Pk en 111 Nm erbij dat moet voldoende zijn voor jaren rijplezier.
En het is geen extreme tuning en samen met de tuning van de DSG moet het goed gaan voor lange tijd.
Mijn totale kosten komen op 735 euro wat bij Vagtechniek 998 euro ging kosten voor precies het zelfde dus ik denk dat ik dat goed heb gedaan.
Is ook maar relatief hoor, ik kon je polo ook chippen (dsg ook) en dan was je nog minder kwijt
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!