Vagtechniek Chiptuning

Hallo allemaal ben sinds vandaag lid van dit forum.
Ik heb mij netjes voorgesteld maar heb ook een vraag op het gebied van tuning.
Een week geleden contact gehad met Vagtechniek Chiptuning met de vraag een 1+ tuning en de de DSG tunen.
Kreeg binnen een dag antwoord op mijn vraag de auto is zeer geschikt voor tuning 1+ en de DSG stage 1 tuning is voor niks bij de motor tuning stage 1+.
Ik kreeg belofte dat auto naar 245 PK zou gaan misschien nog iets meer met een koppel van 430 Nm een prima resultaat dus prijs inclusief proefrijden en rollenbank 799 euro maar bij het tunen van de DSG naar stage 2 komt er extra 199 euro bij nu is mijn vraag is de stage 2 nodig om de auto met 245 Pk en 430 Nm beter te laten schakelen of is bij deze tuning dus stage 1+ de tuning die wordt aan geboden voldoende.
Ik heb zowiezo vertrouwen in Vagtechniek ben een beetje ingelezen en ben wel overtuigd van de kunde van het bedrijf.
Maar ik ben toch nieuwschierig wat jullie ervan vinden dus graag zoveel mogelijk input op dit onderwerp kan mijn geld maar 1 X uitgeven en wil natuurlijk dat alles heel blijft
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 245 Pk 430 Nm 
Er zijn genoeg forumleden met een Polo GTI die je vragen kunnen beantwoorden, maar voor de zekerheid..... heb je de zoekfunctie gebruikt?
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Ik kan het zo niet terug vinden maar had laatst hier iemand op het forum niet een prijs vermeld van +-550€ voor stage 1+ bij vagtechniek? Of is die 800 voor 1+ normaal?
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Ik geloof dat stage 2 dsg wel overdreven is voor stage 1 tuning.

Ik zou die 200€ steken in een andere upgrade aan de auto :)
Die 'stages' zeggen niet zoveel. Bij de ene is stage 1 zonder koppeldruk verhogen en bij de andere tuner met. In het geval van Vagtechniek zit het verschil zo te lezen dat je bij stage 2 aangepaste schakelmomenten krijgt en wat kleine dingen zoals geen kickdown meer in manual.
Ik heb dit zelf ook laten doen bij TVS waardoor de auto zeker in de D een stuk rustiger rijdt. Ben er niet helemaal tevreden over omdat mijn rijstijl soms ook voor veel twijfel zorgt bij de bak, denk dat hij wat meer is ingesteld op sportief rijden. Persoonlijk zou ik de stage 2 erbij nemen voor 199 euro, dan krijg je voor je gevoel echt een totaal andere auto terug.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 293pk 
Heb een mail gestuurd naar Vagtechniek ik ga eerst de DSG stage 2 laten tunen.
Ik heb wel gevraagt om korting als ik later ook de motor tuning wil laten doen.
We gaan het antwoord afwachten.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 245 Pk 430 Nm 
Ik vind de DSG te snel opschakelen dus wil ik de bak laten tunen zodat hij beter reageerd.
Als de bak beter reageerd komen de 200 PK's misschien beter tot zijn recht.
Heb trouwens net een antwoord van Vagtechniek gekregen de bak word de 15e getuned we gaan het zien.
Ze geven geen korting op het tunen van de motor je krijgt alleen 100 euro korting als je alles tegelijk laat doen.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 245 Pk 430 Nm 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
Om even terug tekomen op het tunen van de DSG.
Voor dat ik de Polo ging kopen heb ik mij best wel goed ingelezen bij diverse bladen zoals bijvoorbeeld autoweek en daar de gedane testen met de Polo GTI.
Ze waren allen zeer te spreken over de Polo in het algemeen er was 1 blad dat waarschuwde voor de DSG opdat de 320 Nm te veel was. Dit blad { weet echt niet meer welke het was } schreef dat de bak max 250 Nm aankon.
Zelf heb ik de ervaring dat dit klopt als je in z'n D flink gas geeft schakelt de bak terug en dan voel je de Nm teveel zijn voor de DSG.
Vandaar mijn keuze eerst de bak tunen die kan dan 540 NM aan en doet dan recht aan de 200 Pk.
Daarna neem ik een beslissing om de motor te tunen want bij stage 1 krijg 45 Pk extra en dat is mooi maar niet echt van Wow maar je krijgt ook een flink koppel meer door 110 Nm extra en die voel je wel.
Misschien zijn er leden die zeggen het is volkomen onzin maar ik laat mij graag verrassen ben nooit te oud om te leren;)
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 245 Pk 430 Nm 
Ik snap dat wel maar misschien na de tuning van de bak geeft de 200 Pk voor mij ruim voldoende en hoef ik geen motor tuning meer.
En dat scheeld dan weer 799 euro.
Dus ik probeer het maar en lukt mijn idee niet scheeld het 100 euro ook daar kom ik wel overheen.
Ik heb vroeger Volvo gereden de V50 D5 de C70 T5 en de S60 2.5T die ik allemaal heb laten tunen door VolvoTune in Elst daar kreeg je voor 325 Euro een tuning van heb ik jou daar je kreeg een auto terug die geweldig was genoeg Pk's en Koppel en geen aanpassing aan de bak nodig.
De prijzen die voor de Polo GTI worden gevraagd zijn wel hoog en als je dan ook nog de bak moet aanpassen word het helemaal duur dus niet geschoten is altijd mis en probeer ik het zo.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 245 Pk 430 Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Ga daar over nadenken als ik een motor tuning wil ik rij nu VW Polo GTI en ben met dit merk nieuw in tuning land.
Ik zie dat jij je Seat bij ATM heeft laten tunen ik heb jaren geleden met een Volvo V50 D5 een hele slechte ervaring gehad met ATM tuning in Rotterdam dus die valt voor mij af maar jij bent tevreden met ATM zo zie je maar.
Wat ik het belangrijkste vind van tuning is het vakmanschap want ff een schijfje erin proppen en dan zeggen mag ik ff vangen dat is niet goed een tuning moet opmaat zijn voor de auto en moet geen overkill zijn wat belangrijk is om de auto jaren heel te houden.
En als dat vakmanschap dan wat duurder is komt het later weer goed omdat je geen brokken hebt die een paar duizend euro kost.
Soms is goedkoop duurkoop:mrgreen:
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 245 Pk 430 Nm 
Ik ben in Houten geweest, prima zaak zoals ik heb ervaren.
Ik had gewoon stage 1 dat was gek zat voor een 1.0 meer dan die 5 a 10 pk die ze met stage 1+ er extra uit halen is mijn het geld niet waard.
Ook diverse proefritten om het goed af te stellen dus het was geen software laden en klaar.

Maar zo ieder zijn ding, ik zou een 2.0 gti ook op de rollerbank tunen:)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!