VAGCOM kabels, verkoop links!

Gisteren ook naar gekeken. Beetje raar inderdaad dat er staat bij niet geschikte auto's de Polo 6R maar daarachter staat (OK)? :confused: Misschien toch de 15.7 nemen, vanwege bugs in de 16.8 zoals hiervoor vermeld..
 
VW  Polo 6R  1.6TDI 143PK / 321Nm @ JD Engineering 
Er is een (nieuwe) VAGCOM kabel van Ross-Tech die per aantal voertuigen gaat! Dus voor de leden onder ons die de kabel alleen voor privégebruik willen is dit een mooie oplossing, omdat de kabel die werkt op maximaal drie verschillende voertuigen (geregistreerd op VIN nummer) maar $199 kost wat met de huidige koers ongeveer €190 is.

Voor de mensen die vaak van auto switchen of ook anderen willen helpen met dezelfde kabel is er ook een versie die tot 10 voertuigen gaat, deze kost $299

Dit maakt het voor mij in ieder geval veel aantrekkelijker om een originele te kopen in plaats van een China kabel.

Misschien kunnen we een groepskorting krijgen op ofwel de kabel zelf of de verzending ervan als we met een aantal personen zo een kabel aanschaffen...

De kabel kun je hier vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Steefje
Zit er aan te denken om met vcds aan de gang te gaan, is deze te gebruiken met een polo 6r? Ben nog geheel onervaren, maar ben wel handig met computers etc. is het dan überhaupt aan te raden om hier mee aan de slag te gaan? Is er op het forum een lijst te vinden met (leuke) mogelijkheden om aan te passen dmv Vcds?

Alvast bedankt, groetjes Chris
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 105 PK by JD 
@Chris Meester die zou moeten werken ja. Ikzelf heb mij denk 2 maanden geleden ook een vcds gekocht als nieuweling zonder ervaring. Heb wel direct een echte ross-tech gekocht. Je leert er wel heel snel mee werken hoor. Soms wel nog wat zoeken waar je iets kan vinden om te (de)activeren, maar google weet veel :) er zijn hier op het forum verschillende topics over hoe je een bepaald iets kan aan/uitzetten. Zou gewoon vcds rechtsboven intikken ;)
 
@Chris Meester die zou moeten werken ja. Ikzelf heb mij denk 2 maanden geleden ook een vcds gekocht als nieuweling zonder ervaring. Heb wel direct een echte ross-tech gekocht. Je leert er wel heel snel mee werken hoor. Soms wel nog wat zoeken waar je iets kan vinden om te (de)activeren, maar google weet veel :) er zijn hier op het forum verschillende topics over hoe je een bepaald iets kan aan/uitzetten. Zou gewoon vcds rechtsboven intikken ;)

Bedankt voor je reactie, moest t maar doen dan. Is de software feitelijk "het zelfde" als bij de originele software van Rosstech dan.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 105 PK by JD 
Wat is het verschil tussen een echte en een clone? ..(Behalve de prijs natuurlijk:mrgreen:)
De echte hebben een serienummer terwijl de clones enkel het versienummer op de kabel hebben staan. Wanneer je een softwareupdate doet met een clone, werkt deze niet meer geloof ik. Best internet dus afzetten en ben je dus ook gebonden aan 1 versie...
 
  • Leuk
Waarderingen: Peppergrey
hoe bevalt het? werkt alles naar behoren?

Heb helaas nog niets ontvangen, en heb een beetje moeite om contact met die gasten te maken, iemand toevallig enige ervaring met obd2tuning.com?

[EDIT]

Heb zojuist reactie gehad met track and trace, het pakket is vertrokken vanaf Hongkong op 7-3 per vliegtuig :) Hopelijk zal het er snel zijn, update's volgen.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI 105 PK by JD 
Heb helaas nog niets ontvangen, en heb een beetje moeite om contact met die gasten te maken, iemand toevallig enige ervaring met obd2tuning.com?

[EDIT]

Heb zojuist reactie gehad met track and trace, het pakket is vertrokken vanaf Hongkong op 7-3 per vliegtuig :) Hopelijk zal het er snel zijn, update's volgen.
Update, hoe bevalt de kabel?
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi 75pk 
Kabel is helaas alleen geschikt voor uitlezen en kleine aanpassingen zoals hoe vaak je richtingaanwijzer blinkt. Helaas niet wat ik er van had gehoopt.

Misschien iemand anders nog advies in deze.

Jammer, je kan dus wel zien wat voor storing je polo heeft, als voorbeeld: mijn cruise control werkt niet, kan ik middels die kabel erachter komen wat er kapot is ? stuurkolomschakelaar of iets anders..?
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi 75pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!