VAG 6R!! NO DEALER!!

Vraagje:

Ik heb originele Xenon met LED DRL
De DRL gaat dimmen als de schakelaar in stadslicht-stand staat en ook met normaal licht natuurlijk.
Weet iemand of het mogelijk om de LED DRL niet te laten dimmen in de stadslicht stand zodat ik dan ook achterlichten erbij aan heb? Hij moet natuurlijk wel dimmen met gewoon licht aan.
 
Ze dimmen niet voor niks... Als het donker wordt gewoon dimlicht aan lijk me meest veilig. Tegenliggers verblinden omdat je zolang mogelijk met alleen ledjes aan wil rijden is gevaarlijk en kan ervoor zorgen dat ik in het donker met m'n dochter tegen een boom rijdt omdat iemand z'n ledjes zo mooi vindt.. Klinkt misschien niet zo aardig, maar mijn grootste ergenis op de weg zijn mensen die hun verlichting als speelgoed zien.
 
De LED's dimmen maar het gewone licht gaat dan niet aan.
Je bent dan juist slecht zichtbaar bij regenweer wat juist gevaarlijk is.
Als het echt schemerig wordt doe ik mijn gewoon licht aan.
De achterlichten altijd laten branden is ook een optie.
Dan ben je bij regenweer zowel voor als achter beter zichtbaar
 
Dit stukje schreef ik eerder in een ander topic.

Mooie discussie dit, ik ben een absoluut voorstander van DRL en inderdaad het mooiste zou zijn als auto's ook nog eens automatisch dimlicht zouden hebben(zoals in mijn vorige auto).
Het brandstof verbruik met dimlicht aan is hoger dan met DRL aan, dus meer CO2 uitstoot en dat is nou net wat we niet willen (Slowmotion rijders weten daar alles van. ) In Zweden zijn ze al lang geleden begonnen met een proef om altijd dimlicht te voeren en daar bleek het aantal kop-staart botsingen behoorlijk toegenomen te zijn, dit na bleek later, veroorzaakt te worden doordat de remlichten minder opvielen overdag met de gewone achterlichten aan. Er waren echter wel veel minder frontale ongelukken, met name op kruisingen omdat de auto's beter opvielen door het licht aan de voorzijde. Vanuit deze proef is DRL ontstaan. DRL geldt echter alleen in alle gevallen waar je geen dimlicht hoeft te voeren, zodra er sprake is van regen, duisternis of andere zichtbeperkende omstandigheden zul je dus gewoon dimlicht moeten voeren. Probleem is dat sommige bestuurders zo geilen op hun DRL ledjes (die bij veel auto's uitgaan als ze dimlicht gaan voeren) Dat ze maar zolang mogelijk met DRL aan blijven rijden. Gelukkig blijven mijn ledjes ook gewoon branden met dimlicht, dus je kan me rustig loslaten in het donker..

Doordat DRL alleen dient om gezien te worden en niet om te zien, is DRL absoluut geen vervanger van dimlicht.


Zolang andere weggebruikers er geen last van hebben, vind ik alles best! Succes ermee. ;)
 
a.s. zaterdag heb ik een afspraakje met Jela.

aan de telefoon klonk hij heel vriendelijk en behulpzaam.

Ik heb al mijn excel sheetje klaar met de functies die ik graag zou willen die hij aanzet.

Ik zal jullie zondag informeren hoe het gegaan is...

Ps. Er gaat nog iemand a.s. zaterdag vanuit het zuiden naar Jela... iemand van hier ?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!