VAG 6R!! NO DEALER!!

Mensen ik keek toevallig op Marktplaats en vond het volgende!

Beschrijving:::::::::::: ...........Complete diagnose van de merken Audi, VW, Seat en Skoda ..............::::::::::::::::

Nu ook de nieuwe POLO 6r.

• Complete diagnose en uitdraai
• Programmeren /coderen / inleren van b.v. navigatiesysteem (route aanwijzingen in DIS), Fiscon etc.
• Autolock, auto sluit automatisch de deuren bij het wegrijden.
• Regenlock, wanneer het regent sluit de auto automatisch de ramen en zonnedak
• Uitschakelen of instellen duur van gordelpiep.
• Coming home
• Leaving home
• Comfort sluiting
• Comfort sluiting sunroof
• Alarm beep bij het openen/vergrendelen van de portieren
• Bij noodstop automatisch knipperlichten laten branden.
• Xenon verlichting activeren
• Service Interval resetten
• Resetten van Storingslampjes
• Uitlezen echte kilometerstand (afhankelijk van type Electronic Control Unit in de auto)
-------

• Coming home :shock: Stick Out Tongue
• Leaving home :shock: Stick Out Tongue HOPE SO!

--------

Zie link http://link.marktplaats.nl/389149606
 
Ik kreeg deze reactie van Jela.

De modules zijn met de laatse versie van vcds nu zichtbaar alleen je ziet niet bij alle wat de instelling betekent. Naast de 3 ook gordelbeep uitzetten en is als het goed is standaard al aan ontgrendelen van de achterklep met de afstandsbediening. Andere instellingen nog even afwachten tot iemand ze ondekt heeft. Zelf wat testen gedaan voor coming home maar niet gelukt (van een golf gebruikt dus kan anders zijn bij de Polo)
 
In Dld zijn ze al weer heel wat verder (zie de topics op 9Nforum Dld) en daar is gebleken dat het stuurapparaat van de 6R echt de functie comming home/leaving home niet heeft, ik ben wel heel benieuwd naar wat de oplossing straks wordt. De boordelectronica van de 6R heeft namelijk veel overeenkomsten met die van de 9N3.
 
gordelbiep heb ik meteen late uitzetten toen ik hem had

kon ook nog laten opzetten dat het lampje van mijn ruitensproeiers aansprong als deze bijna op was, maar dat vond k maar niks..

polo staat momenteel binnen met al dat gesneeuw, als het wat gedooit is ga ik nog eens bij de VW garage vragen als ze al wat meer kunnen
 
ik kwam dit op vwvortex tegen...

Hello!

I'm trying to reconfigure some DRL behaviour and disable cold diagnosis for certain bulbs on my brand new MY2011 Polo 6R. This is probably done in 09 Central Electronics. Unfortunately though, the control module 7H0 937 089 B has no label file in VCDS yet, so I'm in complete darkness as to what does what.

I've already emailed my Autoscan and Control Module Maps to Sebastian at R-T, but didn't include any of my bit-by-bit changing findings in that email so I thought I'd post them here.

These are the bits I've been able to figure out this far (or at least partly understand what they do) :

- Byte 12 bit 5 = Comfort Blinker

- Byte 12 bit 0 = "Nordic" setting???
-> Front and rear parking lights plus license plate lights are switched on with ignition on, light switch at "0".

- Byte 14 bit 3 = automatic rear window wiping when front wipers are on and reverse gear is selected


- Byte 23: Much of DRL functionality seems to be here;

My car has bi-xenon with LED parking/DRL lights. There are halogen cornering lights integrated in the main headlights. Separate fog lights are situated lower down, and these only act as fogs since DRL and cornering lights are integrated in the main headlight unit.

The car came factory configured with only the front LEDs on as DRL (ignition on, light switch in "0" position). No other lamps are on with the DRLs. The corresponding bit status of the Byte 23 is 01000001.

I then played with the long coding helper for the Byte 23. This is what I discovered:
- changing bit 4 from 0 to 1 switches off the LEDs
- changing bit 3 from 0 to 1 selects low beam xenon as DRL (plus LEDs are switched off)
- changing bit 2 from 0 to 1 selects cornering lights as DRL (plus LEDs are switched off)
- changing bit 6 from 1 to 0 turns off any of the three above DRL light sources. This bit would seem to be the "master" DRL enable/disable switch?
- changing bit 7 from 0 to 1 switches off the LED DRL on the side where indicator is blinking. Didn't test this bit with the other DRL light sources, but may well be that this switching off is for the LED strip only? With this setting the LEDs on that side didn't dim but shut off completely. I believe that a dimming function could be achieved together with some other bit (yet to be discovered in some other Byte)?

I'm trying to enable rear + license plate lights on simultaneously with LED DRL. The Byte 12 bit 0 "Nordic bit" brings me close to this, but it also dims the LEDs to parking light level. So I've yet to find a combination bit that brings the LEDs back to DRL brightness together regardless of the Byte 12 bit 0 being "1".

I hope this all was complicated enough for you...
 
Ik wou eigenlijk voordat ik mijn auto mee neem fftjes paar dingen bij de dealer laten
doen.

Gordelpiep uitzetten
Geluidje aan zetten voor auto ontgrendelen en vergrendelen.

Dat moet ook gewoon kunnen tog? Of gaan ze daar moeilijk om doen?
 
HaukePBM zei:
Ik wou eigenlijk voordat ik mijn auto mee neem fftjes paar dingen bij de dealer laten
doen.

Gordelpiep uitzetten
Geluidje aan zetten voor auto ontgrendelen en vergrendelen.

Dat moet ook gewoon kunnen tog? Of gaan ze daar moeilijk om doen?

Ik zou niet weten waarom ze daar moeilijk over moeten doen...Als je dat wilt, zullen ze dat moeten instellen voor je...
 
Denk dat het dan wel weer heel wat gaat kosten bij de dealer.
Ik weet nog toen mijn ouders vorig jaar een nieuwe Nissan kochten.
Toen had ik samen met mijn vader een IPod kabel gemonteerd toen kwam er een Airbag foutmelding omdat we een paar dashboard kapjes eraf hadden gehaald.
Om deze foutmelding te laten wissen kostte ons 150 euro (1 minutje werk). En dat 2 dagen nadat wij de auto hadden opgehaald.
Dus ik denk dat ik het dan liever door die man van de marktplaats advertentie laat doen voor 25 euro :mrgreen:
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!