V68 motor climate control

Hallo!

Onlangs heb ik een polo aangeschaft. uit het jaar 2008. Motor is 1.4 .

Toen ik aan het rijden was merkte ik dat als ik de tempratuur naar 20 graden draaide dat het heel warm werd in de auto.
Na heel wat onderzoek gedaan te hebben op het internet kwam ik er al gauw achter dat dit de v68 motortje kan zijn.
Vandaag heb ik voor het eerst bij de pedalen naar boven gekeken en draaide ik aan de tempratuur meter. Ik zag de tandwiel draaien , alleen viel mij het volgende op. tot +- 18 graden draait de v68 motortje langzaam open ( tandwiel voor tandwiel) Dit lijkt mij juist de bedoeling). Echter is het zo als ik dan 3 graden warmer draai kiest de v68 motor ervoor om helemaal open te gaan in warmte.
moet dit betekenen dat het motortje kapot is? kan dit eventueel met een vcr apparaat ( als ik het goed benoem) te programeren zijn?
Hij draait wel maar het lijkt alsof hij de tempratuur meter niet begrijpt.

Als ik hem op terug draai naar helemaal koud dan wordt het ook heel koud in de auto. De airco werkt trouwens ook gewoon Prima!

Als ik de auto in contact zet en ik kijk naar het motortje dan maakt hij even een geluid en een lichte beweging. ( meer de indruk dat het aangeeft dat het klaar is voor gebruik)

Hopelijk kunnen jullie iets voor me betekenen!

Groetjes!
 
Volkswagen  Polo  1.4 
Beste,

Nog even een paar vraagjes:
- heb je climatecontrol of climatronic? (graag even een foto van je bedieningspaneel voor de kachel)
- is de auto al eens uitgelezen?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
volgens mij is dat inderdaad een climatic. automatische temperatuurregeling.

Ik zou, als ik jou was, even de auto uitlezen!
Als er geen foutcodes in staan, zou je nog kunnen proberen de climatic opnieuw in te leren

succes!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Kan, stekkers zijn universeel, maar is voor jouw auto OBD2. Voor oudere auto's van voor omstreeks 2000 kan dat ook OBD(1) zijn. Als je even laat weten waar je woont zijn er wellicht mensen die je wel even snel willen helpen om de auto uit te lezen.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
je kan prima een kabeltje bestellen uit China. werkt prima voor waar jij m voor wilt gebruiken! zijn wel een aantal leveranciers die een werkende kabel verkopen incl software.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo  1.4 
Dag Joosspekloos.


Bedankt voor het aanbod!

Ik ga toch zelf een kabel kopen. Aangezien best voor mij bijna 40 minuten rijden is.
Voor een tientje kan ik de hierboven de genoemde kabel kopen. weet ik ook gelijk hoe het is !
Nogmaals bedankt.

Ik zal nog laten weten wat het resultaat is!
 
Volkswagen  Polo  1.4 
https://www.marktplaats.nl/a/doe-he...puter-konwei-alle-merken.html?previousPage=lr

OF

Kan iemand mij adviseren of dit een goede is?
Dat gaat je met dit product niet lukken...
Om te weten of er wat mis is met je climatecontrol zul je de auto op dealer niveau moeten gaan uitlezen. Dit kan met VCDS.
Zelf heb ik de volgende kabel besteld uit China en al meerdere keren succesvol gebruikt op mn eigen auto:

 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Als ik het paneel eens bekijken lijkt me dit gewoon airco en geen climat control.

Dit is de climat unit:
102745a.jpg
 
Hoi antera ik weetniet of de vraag is of ik deze heb,
Maar ik heb nog waarvan je de knoppen draait

En daarvan moet ik het uitlezen en eventueel opnieuw inleren. Want vandaag heb ik het weer gecheckt en hij reageert gewoon goed tot 18 graden als ik hem op 19 graden zet. dan gaat het v68 motortje helemaal open.


Ik wil het programma ross tech gebruiken. Welke kabel moet ik dan aanschaffen?
 
Volkswagen  Polo  1.4 
De meeste 9N(3)'s met airco zijn afgeleverd met climatronic. Die regelt inderdaad de temperatuur automatisch. Was voor mij in het begin ook even wennen. Wanneer ik de verwarming alleen op de voorruit heb staan dan wordt de auto ook veel warmer, maar dat komt omdat de temperatuursensor voor in de auto redelijk dicht in de buurt van het klimaatpaneeltje zit. Het werkt bij mij het fijnst wanneer ik de clima op zowel voorruit als voeten heb staan, dan verwarmt hij de auto perfect en houdt de temperatuur goed aan.

Ik dacht in het begin namelijk ook dat die van mij stuk was, maar dat hoort nu eenmaal denk ik zo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Antera
Als het idd climat is dan klopt het wel. Hij wil zo snel mogelijk aan de gevraagde temperatuur komen en dan kan hij op 19 ineens heel hard en warm blazen als het in de auto 15 graden is en andersom.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!