shabvergt712

Nieuw lid
29 november 2020
8
0
1
Land
Netherlands
Hallo!

Onlangs heb ik een polo aangeschaft. uit het jaar 2008. Motor is 1.4 .

Toen ik aan het rijden was merkte ik dat als ik de tempratuur naar 20 graden draaide dat het heel warm werd in de auto.
Na heel wat onderzoek gedaan te hebben op het internet kwam ik er al gauw achter dat dit de v68 motortje kan zijn.
Vandaag heb ik voor het eerst bij de pedalen naar boven gekeken en draaide ik aan de tempratuur meter. Ik zag de tandwiel draaien , alleen viel mij het volgende op. tot +- 18 graden draait de v68 motortje langzaam open ( tandwiel voor tandwiel) Dit lijkt mij juist de bedoeling). Echter is het zo als ik dan 3 graden warmer draai kiest de v68 motor ervoor om helemaal open te gaan in warmte.
moet dit betekenen dat het motortje kapot is? kan dit eventueel met een vcr apparaat ( als ik het goed benoem) te programeren zijn?
Hij draait wel maar het lijkt alsof hij de tempratuur meter niet begrijpt.

Als ik hem op terug draai naar helemaal koud dan wordt het ook heel koud in de auto. De airco werkt trouwens ook gewoon Prima!

Als ik de auto in contact zet en ik kijk naar het motortje dan maakt hij even een geluid en een lichte beweging. ( meer de indruk dat het aangeeft dat het klaar is voor gebruik)

Hopelijk kunnen jullie iets voor me betekenen!

Groetjes!
 
Volkswagen  Polo  1.4 

Catunambu

Bekend lid
6 mei 2019
1,007
500
130
24
Land
Netherlands
Beste,

Nog even een paar vraagjes:
- heb je climatecontrol of climatronic? (graag even een foto van je bedieningspaneel voor de kachel)
- is de auto al eens uitgelezen?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI BlueMotion  1.2TDI 95PK 210Nm (SOLD) 

shabvergt712

Nieuw lid
29 november 2020
8
0
1
Land
Netherlands
1606728996942.png Dit is hoe het eruitziet.

Dit weet ik helaas niet. Sinds ik de auto heb is hij in iedergeval niet uitgelezen.
 
Volkswagen  Polo  1.4 

Catunambu

Bekend lid
6 mei 2019
1,007
500
130
24
Land
Netherlands
volgens mij is dat inderdaad een climatic. automatische temperatuurregeling.

Ik zou, als ik jou was, even de auto uitlezen!
Als er geen foutcodes in staan, zou je nog kunnen proberen de climatic opnieuw in te leren

succes!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI BlueMotion  1.2TDI 95PK 210Nm (SOLD) 

shabvergt712

Nieuw lid
29 november 2020
8
0
1
Land
Netherlands
Kan ik zelf zo een VCDS kabel aanschaffen? ( aangezien het uitlezen per keer rond de 15 euro kost.)
En hoe weet ik dat ik de juiste stekker maat heb voor in de auto?

Bedankt voor je hulp!
 
Volkswagen  Polo  1.4 

Giltix

Premium lid
30 juli 2017
1,276
546
160
22
Limburg
Land
Netherlands
Kan, stekkers zijn universeel, maar is voor jouw auto OBD2. Voor oudere auto's van voor omstreeks 2000 kan dat ook OBD(1) zijn. Als je even laat weten waar je woont zijn er wellicht mensen die je wel even snel willen helpen om de auto uit te lezen.
 
Opel  Corsa  D 

Catunambu

Bekend lid
6 mei 2019
1,007
500
130
24
Land
Netherlands
je kan prima een kabeltje bestellen uit China. werkt prima voor waar jij m voor wilt gebruiken! zijn wel een aantal leveranciers die een werkende kabel verkopen incl software.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI BlueMotion  1.2TDI 95PK 210Nm (SOLD) 

shabvergt712

Nieuw lid
29 november 2020
8
0
1
Land
Netherlands
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo  1.4 

joosspekloos

Bekend lid
29 maart 2019
1,752
2
1,265
118
Eindhoven
Land
Netherlands
ik woon in best, ik kan voor 2 tientjes wel even je auto uitlezen en kijken of deze motor wellicht defect is. kijken we meteen even of er nog andere problemen zijn
 
Volkswagen  Polo 6C  105pk 

shabvergt712

Nieuw lid
29 november 2020
8
0
1
Land
Netherlands
Dag Joosspekloos.


Bedankt voor het aanbod!

Ik ga toch zelf een kabel kopen. Aangezien best voor mij bijna 40 minuten rijden is.
Voor een tientje kan ik de hierboven de genoemde kabel kopen. weet ik ook gelijk hoe het is !
Nogmaals bedankt.

Ik zal nog laten weten wat het resultaat is!
 
Volkswagen  Polo  1.4 

Catunambu

Bekend lid
6 mei 2019
1,007
500
130
24
Land
Netherlands
https://www.marktplaats.nl/a/doe-he...puter-konwei-alle-merken.html?previousPage=lr

OF

Kan iemand mij adviseren of dit een goede is?
Dat gaat je met dit product niet lukken...
Om te weten of er wat mis is met je climatecontrol zul je de auto op dealer niveau moeten gaan uitlezen. Dit kan met VCDS.
Zelf heb ik de volgende kabel besteld uit China en al meerdere keren succesvol gebruikt op mn eigen auto:

 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI BlueMotion  1.2TDI 95PK 210Nm (SOLD) 

Antera

Tuningcenter Lowering
Sponsor
VCDS Support
18 juni 2011
1,081
439
115
Breda, Brabant
Land
Netherlands
Als ik het paneel eens bekijken lijkt me dit gewoon airco en geen climat control.

Dit is de climat unit:
102745a.jpg
 

joosspekloos

Bekend lid
29 maart 2019
1,752
2
1,265
118
Eindhoven
Land
Netherlands
climatic is een systeem dat alleen op de vroege 6R modellen zat, met handmatige snelheid en handmatige verstelling van de kleppen (bowden kabel) maar automatische digitale temperatuur regeling via computer.
 
Volkswagen  Polo 6C  105pk 

shabvergt712

Nieuw lid
29 november 2020
8
0
1
Land
Netherlands
Hoi antera ik weetniet of de vraag is of ik deze heb,
Maar ik heb nog waarvan je de knoppen draait

En daarvan moet ik het uitlezen en eventueel opnieuw inleren. Want vandaag heb ik het weer gecheckt en hij reageert gewoon goed tot 18 graden als ik hem op 19 graden zet. dan gaat het v68 motortje helemaal open.


Ik wil het programma ross tech gebruiken. Welke kabel moet ik dan aanschaffen?
 
Volkswagen  Polo  1.4 

shabvergt712

Nieuw lid
29 november 2020
8
0
1
Land
Netherlands
@Catunambu ik heb zojuist de kabel bestelt die jij opgenoemd had. Dus het zal nog even duren voordat ik hem heb!

Bedankt!

Ik houd jullie op de hoogte
 
Volkswagen  Polo  1.4 

Peet_B

Premium lid
Spritmonitor.de
30 maart 2020
282
193
69
's Hertogenbosch
Land
Netherlands
Accountnummer Spritmonitor.de
Spritmonitor.de
De meeste 9N(3)'s met airco zijn afgeleverd met climatronic. Die regelt inderdaad de temperatuur automatisch. Was voor mij in het begin ook even wennen. Wanneer ik de verwarming alleen op de voorruit heb staan dan wordt de auto ook veel warmer, maar dat komt omdat de temperatuursensor voor in de auto redelijk dicht in de buurt van het klimaatpaneeltje zit. Het werkt bij mij het fijnst wanneer ik de clima op zowel voorruit als voeten heb staan, dan verwarmt hij de auto perfect en houdt de temperatuur goed aan.

Ik dacht in het begin namelijk ook dat die van mij stuk was, maar dat hoort nu eenmaal denk ik zo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Antera

Antera

Tuningcenter Lowering
Sponsor
VCDS Support
18 juni 2011
1,081
439
115
Breda, Brabant
Land
Netherlands
Als het idd climat is dan klopt het wel. Hij wil zo snel mogelijk aan de gevraagde temperatuur komen en dan kan hij op 19 ineens heel hard en warm blazen als het in de auto 15 graden is en andersom.