Ultinon Pro9000 LED voor de 6R

Ah vandaar. Ja, de Philips die ik in het begin noemde zijn illegaal in Nederland, vandaar dat ik voor de OSRAM koos. Die zijn wel toegestaan las ik.
 
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
Ah vandaar. Ja, de Philips die ik in het begin noemde zijn illegaal in Nederland, vandaar dat ik voor de OSRAM koos. Die zijn wel toegestaan las ik.

Diezelfde Philips zijn goedgekeurd voor Duitse en Oostenrijkse wegen, mede om deze reden heb ik de Ultinon in de 6R van m'n pa gegooid. Werkt best lekker, mooie lichtbeeld ook.
 
Volkswagen  Polo AW1  1.0TSI 149pk & 256nm -- chipped door Vagtechniek. 
  • Leuk
Waarderingen: msv
Thanks! Weer wat geleerd :). Tweede vraagje: er staat bij de OSRAM dat de toepassing slechts voor groot licht is, maar aangezien ik H7 heb, kan dat betekenen dat ik, als ik er 4 bestel, ik er 2 voor dimlicht, en 2 voor grootlicht kan gebruiken?

1674065001315.png
Ik denk dat het zo is dat ze te fel zijn voor dimlicht. Zo zie ik vrij vaak auto's met "gemodificeerde verlichting" rijden, mij maak je er niet blij mee in elk geval, ik begroet dat vriendelijk door mijn groot licht aan te zetten... :tearsofjoy: (ik ben dan ook meer van het 'keep it as close to OEM as possible' regime hahaha)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk (Vialle LPG - LPdi) 
Ik denk dat het zo is dat ze te fel zijn voor dimlicht. Zo zie ik vrij vaak auto's met "gemodificeerde verlichting" rijden, mij maak je er niet blij mee in elk geval, ik begroet dat vriendelijk door mijn groot licht aan te zetten... :tearsofjoy: (ik ben dan ook meer van het 'keep it as close to OEM as possible' regime hahaha)
Snap ik. Soms sein ik ook naar andere weggebruikers. Maar...... zelf vind ik het prachtig bij mijn 6C staan :) #logica haha
 
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
Ik heb jaren geleden xenon projectoren in mn smart gezet. Ook zeker niet legaal, maar nooit problemen mee gehad bij de APK.
Maar dit dus ook, omdat het een goed lichtbeeld had. En zag er erg modern uit, al zeg ik het zelfd :mrgreen:
 

Bijlagen

  • PXL_20210505_134918357.jpg
    PXL_20210505_134918357.jpg
    3.8 MB · Weergaven: 16
  • PXL_20210526_195731962.jpg
    PXL_20210526_195731962.jpg
    3.2 MB · Weergaven: 16
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
  • Leuk
Waarderingen: msv
Vandaag erin laten zetten. Een woord: fantastisch! Ik heb enorm veel lichtopbrengst nu en zie veel meer. Daarnaast staat het ook nog eens "stoer".

Ik heb alleen een vraag: kan het kloppen dat het "gele" licht de dagrijverlichting is? Kan ik deze ook vervangen naar de nieuwe Osram verlichting? Wel zo mooi om alles dezelfde kleur te hebben. Wat mij opvalt is dat OSRAM bijvoorbeeld geen dagrijverlichting heeft. Iemand tips hoe ik mijn verlichting op elkaar kan afstemmen qua kleur?

De dealer gaf overigens aan dat door de lichtsterkte, het glas kan verkleuren. Kan ik hier iets tegen doen?
 

Bijlagen

  • IMG_6505.jpeg
    IMG_6505.jpeg
    384.8 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
Vandaag erin laten zetten. Een woord: fantastisch! Ik heb enorm veel lichtopbrengst nu en zie veel meer. Daarnaast staat het ook nog eens "stoer".

Ik heb alleen een vraag: kan het kloppen dat het "gele" licht de dagrijverlichting is? Kan ik deze ook vervangen naar de nieuwe Osram verlichting? Wel zo mooi om alles dezelfde kleur te hebben.

De dealer gaf overigens aan dat door de lichtsterkte, het glas kan verkleuren. Kan ik hier iets tegen doen?
Fijn dat het naar wens is! En dat gele is inderdaad je dagrijverlichting. Wellicht dat osram iets in huis. Kan wel iets opzoeken.

Denk dat het verkleuren dan zal komen door de warmte in het glas. Wat je kan doen is als het niet nodig is, niet je licht aanzetten. Overigens denk ik dat het allemaal wel meevalt hoor.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
Fijn dat het naar wens is! En dat gele is inderdaad je dagrijverlichting. Wellicht dat osram iets in huis. Kan wel iets opzoeken.

Denk dat het verkleuren dan zal komen door de warmte in het glas. Wat je kan doen is als het niet nodig is, niet je licht aanzetten. Overigens denk ik dat het allemaal wel meevalt hoor.
Thanks! Osram heeft helaas niets voor zover ik kan zien. Kom er achter dat het best veel werk is om al je lampen voor op hetzelfde niveau te hebben qua kleur en lichtopbrengst. Heb nu alleen de mistlampen onderaan de auto, en de dagrijverlichting in de oude kleur. Hoe kun je het beste ervoor zorgen dat deze allemaal ongeveer dezelfde kleur hebben?

Edit: Osram heeft wel deze: https://www.xenonlamp.nl/osram-ledriving-dagrijverlichting-o-leddrl102
 
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
Bedenk me nu, dat is geloof ik niet je dagrijverlichting, maar je stadslichten (de stand op de schakelaar tussen uit en dimlicht). Ik denk dat je mistlampen je dagrijverlichting is? Maar dat durf ik niet te zeggen. Heb zelf geen 6c.

Maar die lampjes die bedoelt (of dat nou DRL of stadslicht is) zijn w5w lampjes. En die heb je van Philips wel in zogenaam extra wit: https://www.winparts.nl/verlichting...i6TAN76rWyk_RPsYw1FftRBJ3hiO_HzkaAqIrEALw_wcB
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
  • Leuk
Waarderingen: msv
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!