Ultinon Pro9000 LED voor de 6R

Heb het zelf ooit geinstalleerd in een 1998 volvo v70.
Het is niet per se de felste LED op de markt. Wel heeft het een hele mooie lichtkleur en een constante output. Waar goedkopere leds vaak lichtsterkte verliezen door hoge temperaturen die interne weerstand verhogen, en waarschijnlijk ook levensduur inleveren, blijft de Philips LED op een normale temperatuur. Ook hebben ze hun LED driver ingebouwd in het licht, waardoor geen extra module in je behuizing gepropt hoeft te worden. (Dit kan ik me niet 100% zeker herinneren, maar vrij zeker daarvan.)
Dan nog het belangrijkste: het lichtbeeld is erg vergelijkbaar met een halogeen licht. Ik zou het zo weer kopen :)
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Heb het zelf ooit geinstalleerd in een 1998 volvo v70.
Het is niet per se de felste LED op de markt. Wel heeft het een hele mooie lichtkleur en een constante output. Waar goedkopere leds vaak lichtsterkte verliezen door hoge temperaturen die interne weerstand verhogen, en waarschijnlijk ook levensduur inleveren, blijft de Philips LED op een normale temperatuur. Ook hebben ze hun LED driver ingebouwd in het licht, waardoor geen extra module in je behuizing gepropt hoeft te worden. (Dit kan ik me niet 100% zeker herinneren, maar vrij zeker daarvan.)
Dan nog het belangrijkste: het lichtbeeld is erg vergelijkbaar met een halogeen licht. Ik zou het zo weer kopen :)
Thanks. Goede feedback zo te lezen. Ik kan het in alle veiligheid laten installeren neem ik aan? Hoef niet te tobben qua temperatuur e.d.?
 
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
Iemand toevallig kennis van deze lamp? Betreft de Philips RacingVision GT200:

https://www.winparts.nl/verlichting...2-stuks/p1337099.html?zoek=racingvision+gt200

Niks mis mee hoor. En in mijn ervaring zijn halogeenlampen met grotere output geen verkeerde investering.
Wel heb ik toen ik ze gebruikte 2 keer een doorgebrand lampje gehad. Binnen redelijk korte tijd. Osram hield het een stuk langer vol: https://www.winparts.nl/verlichting...71wv9pYrNkMjgi8R7L-a_3chZd780lTRoC4mEQAvD_BwE
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
Dankje. Hoe vond je de Osram?
In mijn gevoel niet per se onderdoen van de Philips.
Als ik deze video moet geloven is de Philips toch wel de betere aankoop:

Daarnaast is een goede afstelling van je licht minstens zo waardevol als welke lamp je erin zet. Maar de Philips samen met een fatsoenlijke afstelling zou het beste resultaat moeten leveren.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
In mijn gevoel niet per se onderdoen van de Philips.
Als ik deze video moet geloven is de Philips toch wel de betere aankoop:

Daarnaast is een goede afstelling van je licht minstens zo waardevol als welke lamp je erin zet. Maar de Philips samen met een fatsoenlijke afstelling zou het beste resultaat moeten leveren.
Hmmm. Philips is idd wel mijn favoriet, maar als die bij jou al redelijk snel stuk ging, weet ik het niet...
 
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
Hmmm. Philips is idd wel mijn favoriet, maar als die bij jou al redelijk snel stuk ging, weet ik het niet...
Ik denk dat zoals @FritsP al zei, het bij mij meer om een productiefoutje ging dan daadwerkelijk een probleem in het product. Ik zou het voor 30eu niet laten liggen en absoluut de lampen aanschaffen!
Tenzij je natuurlijk gewoon niet in het budget past, wat ook oke is. Maar anders zou ik de lampjes iedereen aanraden :)
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
  • Leuk
Waarderingen: msv
Ik zit nu idd te kijken naar de Osram Night Breaker 200 Laser H7. Hoor daar betere verhalen over.

In mijn boekje kon ik niks vinden over lamptype. Past een H7 in de polo 6R uit 2014/2015?


De website zegt dat deze lamp alleen voor groot licht is, kan dat kloppen, of past deze op zowel dim- als grootlicht?
 
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
Heb je 1 lamp of gaat er een 2e bij aan? (bij het activeren van groot licht)
mocht dit laatst het geval zijn heb je inderdaad H7 (voor dimlicht maar ook voor groot licht)
Zie foto's:

1e: met dimlicht


Foto 2: met groot licht: in het rondje zie ik twee bollen zitten die met groot licht allebei aan staan.

IMG_6384.jpeg
 

Bijlagen

  • IMG_6383.jpeg
    IMG_6383.jpeg
    170.8 KB · Weergaven: 4
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!