Uitleg Polo 6R en polo 6C

Beste forumleden,

Wie kan mij dit uitleggen.
Je hebt een polo 6R en een polo 6C.
Nu ben ik in bezit van een polo 6R maar hij komt uit 2016.
Ik zie vaak op websites dat de 6R tot 2014 gaat en dan vanaf 2015 het een polo 6C is.

Wie kan mij dit uitleggen ?

groetjes,
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 
De 6C is de facelift van de 6R en draait ook op de nieuwere software. Volgens het chassisnr enz is het een 6R. Onderstel is namelijk hetzelfde en niet veranderd :)

Snel te herkennen als je de radio ziet.
 
Nou ja, de 1.2 TDI is een veel betere 1.4 TDI geworden. De 1.6 TDI is vervallen.

De 1.4 mpi is weg. De 1.2 fsi is een 1.0 mpi geworden. De 1.2 TSI heeft een ketting gekregen. De 1.4 TSI act heeft er 10 pk bij gekregen. De 1.4 TSI twincharger is eindelijk verdwenen en vervangen door de 1.8 TSI en de 2.0 TSI is ook vervallen.

En de hybrides.... Die zijn er nog steeds niet voor de polo......
 
Nou ja, de 1.2 TDI is een veel betere 1.4 TDI geworden. De 1.6 TDI is vervallen.

De 1.4 mpi is weg. De 1.2 fsi is een 1.0 mpi geworden. De 1.2 TSI heeft een ketting gekregen. De 1.4 TSI act heeft er 10 pk bij gekregen. De 1.4 TSI twincharger is eindelijk verdwenen en vervangen door de 1.8 TSI en de 2.0 TSI is ook vervallen.

En de hybrides.... Die zijn er nog steeds niet voor de polo......
1.2 tsi heeft riem gekregen bedoel je?
 
Ja, het belangrijkste punt is dat de 1.2 tsi is nu met een riem uitgevoerd.
En nog meer aanpassingen waardoor deze “beter” is
Is de 1.4 TSI ook met riem?, ben aan het kijken voor een Polo Blue GT. In dat blok zit 150 pk met DSG. Hoop dan geen kat in de zak te kopen.

Als er mensen zijn die weten wat voor kwaaltjes deze auto's hebben hoor ik het graag.
 
N.V.T.  N.V.T.  N.V.T. 
Is de 1.4 TSI ook met riem?, ben aan het kijken voor een Polo Blue GT. In dat blok zit 150 pk met DSG. Hoop dan geen kat in de zak te kopen.

Als er mensen zijn die weten wat voor kwaaltjes deze auto's hebben hoor ik het graag.
Dat blok is met riem en is fantastisch!
 
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
Goede en fijne auto 6 jaar ingereden nooit problemen gehad ligt natuurlijk wel aan hoe er met de auto is omgegaan (onderhoud rijstijl).
 
Volkswagen  Polo AW GTI Reef Blue  2.0 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!