Turbo revisie POLO 2018 GTI AW

Hallo,

turbo kapot, doordat er iets in de turbo is gevallen(plastic ringetje), lang verhaal allemaal.
maar dit heeft het schoepenwiel van de turbo scheef gemaakt.

Nu is onze vraag wie dit kan reviseren en eruit kan halen en weer erin.
heeft verder iemand ervaring hiermee, kan die er zo onderuit, of moet het blok gekantelt worden?

we willen eigelijk meteen een upgrade turbo plaatsen, maar welke zou dan passen, iemand enig idee?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
gereviseerd en geupgrade? dus als ik het goed lees wordt de oude turbo hersteld en tegelijkertijd ook geupgrade?

Klopt

het schoepenwiel moet vervangen worden en gebalanceerd (gereviseerd, aangezien dit enige is wat kapot is)
voor een x bedrag meer wordt het volgende meteen gedaan:
Inlaathuis profileren
Grotere schoepenwiel
seal plate aanpassing
met oog op komende stage 2 met downpipe is dit wel leuk
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
dat voorlogo kon ik niks aan doen, kreeg advies van een heuts medewerker die me verkeerde meegaf
Dan is in mijn ogen Heuts (nooit van gehoord) verantwoordelijk voor de schade aan je logo. Raar advies om met tintspray en agressieve reiniger op een radar aan de slag te gaan. Maar dat is een ander onderwerp.

Vriend van me heeft zijn turbo kapot, doordat er iets in de turbo is gevallen(plastic ringetje), lang verhaal allemaal.
Doe even dat lange verhaal! Dit soort topics zijn de reden waarom ik op forums kijk :grimacing:
 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Klopt

het schoepenwiel moet vervangen worden en gebalanceerd (gereviseerd, aangezien dit enige is wat kapot is)
voor een x bedrag meer wordt het volgende meteen gedaan:
Inlaathuis profileren
Grotere schoepenwiel
seal plate aanpassing
met oog op komende stage 2 met downpipe is dit wel leuk

Dit lijkt me dus geen revisie maar gewoon meteen een upgrade :)
Ben benieuwd naar het verhaal en de upgrade cijfers!
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.8T 300pk 
Nou even een update....

Ik had een GFB DV+ op de GTI, deze had ik eraf gehaald ivm rolbankmeting ivm toekomstig chippen.
bij het terugplaatsen van de orginele is de veer scheef erin gegaan, waardoor ringetje is losgeschoten/fout is gemonteerd.
Deze is in de turbo gekomen, hierdoor was het schoep beschadigd.

dit weekend is de turbo eruit gehaald, gereviseerd door LR Turbo Weert (€250, compleet nieuw binnenwerk) en teruggeplaats(€200 euro), totaal dus €450 verder rijdt de auto nu weer.

tip voor iedereen:
ga niet na een werkdag van 14 uur in het donker iets aan je auto doen.0CAF02F3-B3DD-4400-B14B-7E1A70F5AC39.jpeg
 

Bijlagen

  • 12B8D55E-FB42-40AA-98BE-9A8E9C385045.jpeg
    12B8D55E-FB42-40AA-98BE-9A8E9C385045.jpeg
    64.6 KB · Weergaven: 63
  • 2445DBBE-D009-4435-9F47-EB9E9692BE1F.jpeg
    2445DBBE-D009-4435-9F47-EB9E9692BE1F.jpeg
    1.4 MB · Weergaven: 63
  • 42C18154-0C9E-42FE-8C05-BA8F076DA6C4.jpeg
    42C18154-0C9E-42FE-8C05-BA8F076DA6C4.jpeg
    1.1 MB · Weergaven: 67
  • 97649691-C163-4083-A279-FEE3609F204C.jpeg
    97649691-C163-4083-A279-FEE3609F204C.jpeg
    159 KB · Weergaven: 61
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!