Trillen/dreunen in versnelling 3, 4 en 5 tussen stationair en 2000rpm.

Allereerst zal ik mij even voorstellen.

Ik ben jesper en ben sinds kort is het bezit van een polo 6c 1.4 tdi. Motocode Cub.


En dat ding dat trilt/dreunt niet normaal met optrekken in zn 3, 4 en 5 de versnelling. Ook kan ik niet fatsoenlijk 80 rijden in zn 5de versnelling zonder dat je er zowat uit dreunt. Heb vliegwiel al vervangen en beide binnenste homokineten. vervangen. En ook de pendelsteun(onderste motorsteun). Dit mocht allemaal niet baten. Maar ik zal niet weten waar het nog meer vandaan zal moeten komen. Wellicht hebben jullie nog tips of heeft iemand dit ooit meegemaakt.

M.v.g. jesper
 
Volkswagen  Polo 6c 1.4tdi  1.4tdi 
Ik heb ooit eens iets gelezen over de balansassen van de 1.4TDI. Deze worden aangedreven door een ketting die ook de oliepomp aandrijft. Het schijnt dat deze kettingen nog wel eens een tandje van tijd springen of uitrekken...

't word geen goedkope reparatie, maar ik zal eens laten nagaan of de balans assen nog wel op tijd staan!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Een andere mogelijke oorzaak: een kromme aandrijfas. Auto met de voorwielen van de grond zetten, in de 1e versnelling en dan stationair laten draaien. De aandrijfassen moeten absoluut bewegingsloos draaien! klinkt gek, maar ik bedoel dat ze niet op en neer en heen en weer mogen flapperen
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Mijne dreunt/bromt ook gewoon rond de 2000 toeren of minder (bijvoorbeeld 5e met 80 km/h is rond 1700 toeren). Voelt net als een lage bass of alsof je in het vliegtuig zit. Volgens mij gewoon normaal bij lage toeren, omdat er weinig toeren gemaakt worden. Maar bij jou misschien teveel van het goeie. Als ik de titel van je topic mag geloven is dit dus t/m 2000 rpm. Lijkt mij puur doordat er lage toeren gemaakt worden, maar kan daar niet over oordelen.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Heb je dit als je constant 80 rijd? Of heb je dit wanneer je gas geeft, verdwijnt het geluid als je de koppeling intrapt.
Het filmpje is best onduidelijk om hier een oorzaak in te vinden

Hij doet het slimste met optrekken tussen stationair en de 2000rpm. Met constant 80 rijden in zn 5 is het een hele lage dreun/bass wat je hoort/voelt. Beide assen heb ik al vervangen. Vliegwiel en koppeling zijn ook al vervangen. Als ik de auto in zn vrij zet of de koppeling in trap is het gelijk weg. als ik in touren ga in zn neutraal schud of dreunt er ook niks. En op de brug met de wielen de lucht in en dan in de versnelling zetten is het euvel ook niet waar te nemen.

Mvg
 
Volkswagen  Polo 6c 1.4tdi  1.4tdi 
Hij doet het slimste met optrekken tussen stationair en de 2000rpm. Met constant 80 rijden in zn 5 is het een hele lage dreun/bass wat je hoort/voelt. Beide assen heb ik al vervangen. Vliegwiel en koppeling zijn ook al vervangen. Als ik de auto in zn vrij zet of de koppeling in trap is het gelijk weg. als ik in touren ga in zn neutraal schud of dreunt er ook niks. En op de brug met de wielen de lucht in en dan in de versnelling zetten is het euvel ook niet waar te nemen.

Mvg

De balansassen van de motor ook al? lijkt mij sterk!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Al gekeken of je banden vastzitten?
Bij mij waren de hele bouten losgegaan bij mijn vorige polo.
Het was een kwestie van vastdraaien en kon weer verder, geen problemen meer gehad.
 
Volkswagen  Polo 6r Highline R-Line DSG Schuifdak  1.4 86pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!