Trillen bij remmen geknak bij sturen

Dag allemaal

Mijn 6r trilt bij remmen, rechrdoorloop geen problemen loopt super rustig.. Het nemen van een drempel geeft gekraak.
Bij een krappe bocht links achteruit geeft het ook een enkele droge "knak" onder de motorkap.

Mijn eerste gedachten zijn een kromme remschijf; of alle twee,

En ik twijfel of de ophangrubbers van de spoorstang nog goed zijn? Of moet ik het zoeken in de stuurstang(en).

Groet Frisling
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 TDI 
Ik denk inderdaad een kromme remschijf.
Maar voel je het trillen met remmen in je stuur of in je stoel?
In je stuur betekent dat het voor zit,
Als je de auto voelt trillen(bijvoorbeeld door je handrem tijdens het rijden er op te doen)
En je voelt hem in je stoel dan zit het achter.
Mits je remschijven achter heb :)

Die kraak is lastig zonder geluid te beoordelen, maar ik gok op een stabilisator rubber.
 
Laatst bewerkt:
Omtrent je trilling vermoed ik idd dat het daarmee van doen heeft. Trap lichtelijk op je rem en voel wat je pedaal doet. Beweegt of voel je dat de auto schokkend remt dan is het vermoedelijk je schijven.

de knak kan betekenen dat je homokineet niet lekker is die trillingen bij remmen kan veroorzaken .

Omtrent het kraken op drempels zijn het vaak de stabi rubbers die droog worden met dit weer en dan te stug waardoor de boel gaat kraken.

Dit is een diagnose op afstand wat altijd lastig is. Maar dit zou het kunnen zijn
 
Ik denk inderdaad een kromme remschijf.
Maar voel je het trillen met remmen in je stuur of in je stoel?
In je stuur betekent dat het voor zit,
Als je de auto voelt trillen(bijvoorbeeld door je handrem tijdens het rijden er op te doen)
En je voelt hem in je stuur dan zit het achter.
Mits je remschijven achter heb :)

Die kraak is lastig zonder geluid te beoordelen, maar ik gok op een stabilisator rubber.

Dank voor een snelle reactie!
Het trilt inderdaad in het stuur; en ik denk ook dat de rubbers van de stabilisatie stang op zijn; mag ook na 8 jaar.

Ik wil vanmiddag het vooreind van de grond halen en dan zien of er ergens ruimte zit. Om bij die stabilisatie stang te komen moet zeker de hele bekleding eronder weg?

Hoe raakt zo'n remschijf eigenlijk krom???

Ik meld mij nog weer.

Groet Frisling
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 TDI 
hallo

Hoe de remschijven krom kunnen gaan is , Wat mij ooit is verteld , De remmen worden warm tot heet , als je dan door een plas water rijd koelt deze enorm af , Rem je vervolgens weer warm , door water weer koud .
En volgens mij reageert de stalen schijf daarop door lichtjes krom te gaan trekken.

dennis
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140PK Oryx Weiss Pearl 
  • Leuk
Waarderingen: Antera
Grootste probleem is dat iedereen voor een stoplicht z'n rem ingetrapt houdt. Als het even kan, gewoon rustig remmen voor een stoplicht, of wat dan ook, om vervolgens als je stilstaat gewoon de rem helemaal los te laten. Doordat de remblokken op de schijf blijven bij het ingetrapt houden, koelt dat gedeelte van de schijf minder af, waardoor je dus temperatuurverschil krijgt in je remschijf. Dit kan er voor zorgen dat je remschijf krom trekt.
 
VW  Polo 6R  1.6TDI 143PK / 321Nm @ JD Engineering 
  • Leuk
Waarderingen: Antera en Laszlo
Ik wil vanmiddag het vooreind van de grond halen en dan zien of er ergens ruimte zit. Om bij die stabilisatie stang te komen moet zeker de hele bekleding eronder weg?

je kan ze zien zitten als je langs je wielen af kijkt. Er bij komen is wat lastiger aangezien het niet op een erg bereikbare plek zit
 
hallo

Hoe de remschijven krom kunnen gaan is , Wat mij ooit is verteld , De remmen worden warm tot heet , als je dan door een plas water rijd koelt deze enorm af , Rem je vervolgens weer warm , door water weer koud .
En volgens mij reageert de stalen schijf daarop door lichtjes krom te gaan trekken.

dennis

Dank je, dat was ook door mijn hoofd gegaan.. Zat er aan te denken of mijn hond er niet stiekum tegenaan had gepist

Grootste probleem is dat iedereen voor een stoplicht z'n rem ingetrapt houdt. Als het even kan, gewoon rustig remmen voor een stoplicht, of wat dan ook, om vervolgens als je stilstaat gewoon de rem helemaal los te laten. Doordat de remblokken op de schijf blijven bij het ingetrapt houden, koelt dat gedeelte van de schijf minder af, waardoor je dus temperatuurverschil krijgt in je remschijf. Dit kan er voor zorgen dat je remschijf krom trekt.
Correct; ik probeer de grootste "remactie' ver van te voren te doen en dan meer uit te laten rollen.
je kan ze zien zitten als je langs je wielen af kijkt. Er bij komen is wat lastiger aangezien het niet op een erg bereikbare plek zit

Zet hem op bokken


Mod Edit: je kan je laatste bericht bewerken, hierdoor hoef je niet 3 bericht kort achter elkaar te plaatsen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 TDI 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105PK DSG 
Stabilisator rubbers kosten 5€ stuk. Al zou ik ze via de dealer halen want zit nogal verschil in dikte kwa stabilisator stang.

De rest van de rubbers zoals draagarm enzo kosten ook maar paar euro maar daar heb je dan een pers voor nodig.
Deze heb ik op me werk dus ik heb losse rubbers gedaan.

Complete draagarmen zijn ook niet heel bijzonder duur.

Ik heb het zelf op de brug gedaan, was simpel klusje
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!