Welkom op MyPolo!


Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.

Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.

Trillen bij remmen geknak bij sturen

Discussie in '(2009-2014) Volkswagen Polo 6R' gestart door Frisling, 27 jan 2019.

  1. Frisling

    Frisling New Member

    Lid geworden:
    2 jun 2016

    5
    0
    1
    Dag allemaal

    Mijn 6r trilt bij remmen, rechrdoorloop geen problemen loopt super rustig.. Het nemen van een drempel geeft gekraak.
    Bij een krappe bocht links achteruit geeft het ook een enkele droge "knak" onder de motorkap.

    Mijn eerste gedachten zijn een kromme remschijf; of alle twee,

    En ik twijfel of de ophangrubbers van de spoorstang nog goed zijn? Of moet ik het zoeken in de stuurstang(en).

    Groet Frisling
     

    Volkswagen Polo 9N3 1.2 TDI

  2. Google AdSense Advertenties



    Word om alle Google Adsense reclame te verbergen.
  3. Robin-1991

    Moderator

    Lid geworden:
    18 aug 2017

    1.470
    385
    83
    #2 Robin-1991, 27 jan 2019
    Laatst bewerkt: 27 jan 2019
    Ik denk inderdaad een kromme remschijf.
    Maar voel je het trillen met remmen in je stuur of in je stoel?
    In je stuur betekent dat het voor zit,
    Als je de auto voelt trillen(bijvoorbeeld door je handrem tijdens het rijden er op te doen)
    En je voelt hem in je stoel dan zit het achter.
    Mits je remschijven achter heb :)

    Die kraak is lastig zonder geluid te beoordelen, maar ik gok op een stabilisator rubber.
     

    Vw Polo 6r 1.2 tsi

  4. pigeon

    pigeon Well-Known Member

    Lid geworden:
    7 nov 2014
    Locatie:
    ZH

    2.734
    1.455
    113
    Dat gaat niet helemaal goed wat je daar zegt Robin.

    Je zegt dat beide trillingen in het stuur te voelen is.

    Het is remmen en trillen stuur---> schijven voor

    Trillen in de stoel, meestal voelbaar rond de derrière :rolleyes:, schijven achter.

    Kraak kan heel veel zijn, draagarm rubber, stabilisator rubber, veer rondom deschokdemper.
     

    volkswagen polo 6c 1.2 tsi 90 pk

    Laszlo vindt dit leuk.
  5. TCL

    TCL Tuningcenter Lowering
    Sponsor VCDS Support

    Lid geworden:
    18 jun 2011
    Locatie:
    Breda, Brabant

    511
    145
    43
    Omtrent je trilling vermoed ik idd dat het daarmee van doen heeft. Trap lichtelijk op je rem en voel wat je pedaal doet. Beweegt of voel je dat de auto schokkend remt dan is het vermoedelijk je schijven.

    de knak kan betekenen dat je homokineet niet lekker is die trillingen bij remmen kan veroorzaken .

    Omtrent het kraken op drempels zijn het vaak de stabi rubbers die droog worden met dit weer en dan te stug waardoor de boel gaat kraken.

    Dit is een diagnose op afstand wat altijd lastig is. Maar dit zou het kunnen zijn
     

    www.lowering.nl voor al uw verlagingen. Ook VCDS/VCP www.lowering.nl/vcds . +31(0)615228709 ook via whatsapp. Skoda Octavia 1 RS 1.8T

  6. Frisling

    Frisling New Member

    Lid geworden:
    2 jun 2016

    5
    0
    1
    Dank voor een snelle reactie!
    Het trilt inderdaad in het stuur; en ik denk ook dat de rubbers van de stabilisatie stang op zijn; mag ook na 8 jaar.

    Ik wil vanmiddag het vooreind van de grond halen en dan zien of er ergens ruimte zit. Om bij die stabilisatie stang te komen moet zeker de hele bekleding eronder weg?

    Hoe raakt zo'n remschijf eigenlijk krom???

    Ik meld mij nog weer.

    Groet Frisling
     

    Volkswagen Polo 9N3 1.2 TDI

  7. dennis lander

    dennis lander Member

    Lid geworden:
    14 jan 2019
    Locatie:
    delfgauw

    83
    25
    18
    hallo

    Hoe de remschijven krom kunnen gaan is , Wat mij ooit is verteld , De remmen worden warm tot heet , als je dan door een plas water rijd koelt deze enorm af , Rem je vervolgens weer warm , door water weer koud .
    En volgens mij reageert de stalen schijf daarop door lichtjes krom te gaan trekken.

    dennis
     

    Spritmonitor.de Volkswagen Polo 6C 1.2 TSI 90PK Oryx Weiss Pearl

    TCL vindt dit leuk.
  8. onlylyon

    onlylyon Active Member

    Lid geworden:
    16 dec 2013

    436
    197
    43
    Grootste probleem is dat iedereen voor een stoplicht z'n rem ingetrapt houdt. Als het even kan, gewoon rustig remmen voor een stoplicht, of wat dan ook, om vervolgens als je stilstaat gewoon de rem helemaal los te laten. Doordat de remblokken op de schijf blijven bij het ingetrapt houden, koelt dat gedeelte van de schijf minder af, waardoor je dus temperatuurverschil krijgt in je remschijf. Dit kan er voor zorgen dat je remschijf krom trekt.
     

    Spritmonitor.de VW Polo 6R 1.6TDI 143PK / 321Nm @ JD Engineering

    TCL en Laszlo vinden dit leuk.
  9. TCL

    TCL Tuningcenter Lowering
    Sponsor VCDS Support

    Lid geworden:
    18 jun 2011
    Locatie:
    Breda, Brabant

    511
    145
    43
    je kan ze zien zitten als je langs je wielen af kijkt. Er bij komen is wat lastiger aangezien het niet op een erg bereikbare plek zit
     

    www.lowering.nl voor al uw verlagingen. Ook VCDS/VCP www.lowering.nl/vcds . +31(0)615228709 ook via whatsapp. Skoda Octavia 1 RS 1.8T

  10. Robin-1991

    Moderator

    Lid geworden:
    18 aug 2017

    1.470
    385
    83
    @pigeon oeppss foutje heb hem aagepast:).

    Ik denk dat je niet veel gaat zien aan de rubbers. Meestal gewoon vervangen, insmeren met vet is maar tijdelijke oplossing
     

    Vw Polo 6r 1.2 tsi

  11. Frisling

    Frisling New Member

    Lid geworden:
    2 jun 2016

    5
    0
    1
    #10 Frisling, 27 jan 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jan 2019
    Dank je, dat was ook door mijn hoofd gegaan.. Zat er aan te denken of mijn hond er niet stiekum tegenaan had gepist

    Correct; ik probeer de grootste "remactie' ver van te voren te doen en dan meer uit te laten rollen.
    Zet hem op bokken


    Mod Edit: je kan je laatste bericht bewerken, hierdoor hoef je niet 3 bericht kort achter elkaar te plaatsen
     

    Volkswagen Polo 9N3 1.2 TDI

  12. Michaelk88

    Michaelk88 Active Member

    Lid geworden:
    21 nov 2016

    518
    213
    43
    mijn rubbers kraken ook, vervangen ben je er dan vanaf?
     

    Volkswagen Polo 6R 1.2 TSI 105PK DSG

  13. Google AdSense Advertenties



    Word om alle Google Adsense reclame te verbergen.
  14. Robin-1991

    Moderator

    Lid geworden:
    18 aug 2017

    1.470
    385
    83
    Ik tot op heden wel:)
     

    Vw Polo 6r 1.2 tsi

  15. Michaelk88

    Michaelk88 Active Member

    Lid geworden:
    21 nov 2016

    518
    213
    43
    mijn rubbers kraken ook, vervangen ben je er dan vanaf?
    zelf gedaan of laten doen? ik overweeg het zelf te doen namelijk ..

    wat wat was je kwijt?
     

    Volkswagen Polo 6R 1.2 TSI 105PK DSG

  16. Laszlo

    Laszlo Well-Known Member

    Lid geworden:
    15 aug 2018

    1.019
    381
    83
    Overweeg ook om het zelf te doen dus ik lees even mee
     

    Volkswagen Polo 6R 1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning

  17. Robin-1991

    Moderator

    Lid geworden:
    18 aug 2017

    1.470
    385
    83
    Stabilisator rubbers kosten 5€ stuk. Al zou ik ze via de dealer halen want zit nogal verschil in dikte kwa stabilisator stang.

    De rest van de rubbers zoals draagarm enzo kosten ook maar paar euro maar daar heb je dan een pers voor nodig.
    Deze heb ik op me werk dus ik heb losse rubbers gedaan.

    Complete draagarmen zijn ook niet heel bijzonder duur.

    Ik heb het zelf op de brug gedaan, was simpel klusje
     

    Vw Polo 6r 1.2 tsi

  18. Franklin Polo6R

    Franklin Polo6R Well-Known Member

    Lid geworden:
    8 mei 2017
    Locatie:
    zaporizja

    1.425
    404
    83
    ik twijfel of het vervangen helpt. ik heb nwe draag armen... bij vorst hoor ik ze weer... eerst veel eerder. al bij +5. dus wel iets verbeterd. maar niet 100%
     

    Volkwagen Polo 6R 1.2 TDI 100pk 220nm

  19. Robin-1991

    Moderator

    Lid geworden:
    18 aug 2017

    1.470
    385
    83
    Dat zijn dan toch echt je stabilisator rubbers, die dingen maken ook echt een herrie.

    IK had de mijne vervangen en na 1 maand kraakte die weer.
    Vervolgens weer nieuwe gemonteerd en nu is het tot op heden weg.
    2x geen oem onderdelen daarom raad ik aan deze wel oem te kopen.
     

    Vw Polo 6r 1.2 tsi

    Franklin Polo6R vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina

XenForo/
  1. Deze site maakt gebruik van cookies om inhoud te personaliseren, uw ervaring te optimaliseren en om u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie