Trekhaak verwijderen

3errors

Bekend lid
406
240
55
Ik ben dus nog in bezit van een trekhaak op de 6R...
D'r komt een GTI bumper op en ben al geen fan van een trekhaak, dus deze gaat er af. Heb ik MET trekhaak nog een bumperbalk of moet ik deze kopen?

Heb inderdaad nog niet onder de auto gelegen om te kijken, maar dacht gooi eens een balletje op... ;)
Het is een 13-polige en deze zit dus waarschijnlijk t/m de BCM ingebouwd. De 14kg staal haal ik er af, en de 13-pool laat ik zitten en verstop deze.
 
Misschien als je gyneacologie gestudeerd hebt.

Dat herrinnert me aan een leuk mopje:
Een gynaecoloog ziet zijn werk niet meer zitten. Hij besluit zich te laten omscholen tot automonteur. Na 2 jaar cursus moet hij examen doen. Voor zijn gevoel gaat het perfect en het is dan ook geen verrassing voor hem dat hij slaagt. Maar hij is wel ontzettend verbaasd over het aantal punten dat hij heeft gehaald, namelijk 200! Terwijl iedereen weet dat je maximaal 100 punten kunt behalen. Hij vraagt de examinator om uitleg. “Ik heb je 50 punten gegeven voor het correct demonteren van de motor en 50 punten voor het correct monteren van de motor. En honderd punten extra, omdat je alles via de uitlaat hebt gedaan.”

Maar, nee.
Je achterbumper moet er gewoon af anders kun je niet bij de chassis balken komen. Dus ook de achterlichten moeten eruit.
Zonder dat is een trekhaak niet echt te monteren.
 
  • Leuk
Waarderingen: eddyfr en Wicko071
Haha grapjas Stick Out Tongue Maar demonteren is 't probleem ook niet zo, zat meer te denken aan ophangpunten van zo'n ding. Volgens mij moet je namelijk zo'n ding als op 't plaatje monteren, maar moet 'k dan zelf gaten in m'n chassis gaan boren, of zitten die er al? Moet er een bumperbalk uit en zo'n eenheid er in? Kan 't onder plaatselijke verdoving of moet ik rekening houden met een ruggenprik, dat soort dingen :)

P.s. iedereen wil stiekem gynaecoloog worden, maar 't blijkt in de realiteit een echt k*tberoep :mask:
 

Bijlagen

  • $_85.JPG
    $_85.JPG
    15.7 KB · Weergaven: 17
Die trek haak zit er zo onder.
Eerst de twee achter lichten er uit halen. Dan de bumper er af halen
Trekhaak er onder dan ben je een uurtje verder.
Maar dan moet je de kabel gaan legen naar de bcm en dat gaat echt niet zomaar hier ga je zeker van terug komen dat schijnd echt een klus te zijn wat bijna onmogelijk word.
Het probleem is namelijk dat je dus achter de bcm moet komen met je handen. En dat onder het stuur op je rug in de auto succes.
 
@3errors Heeft de ingreep inmiddels plaats gevonden? Ik wil mijn trekhaak ook verwijderen + GTI bumper monteren.
Was even benieuwd hoe het is verlopen :)
Jep, vorige week. 2 uurtjes werk.
Achterlichten demonteren;
Trekhaak kogel demonteren;
Bumper losmaken;
Bumper verwijderen;
Trekhaak bumperbalk demonteren;
'Normale' bumperbalk monteren
Stekker vastzetten* en alles terugplaatsen.
*Stekker loopt met kabel door tot in de boordcomputer, laten zitten is de makkelijkste optie
 
  • Leuk
Waarderingen: Mikkie30
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!