Topic sluiting 4 november - digitaal afscheid zwarte 9N

Maik

Voormalig Admin
Spritmonitor.de
4,962
437
198
Forummers!

In de afgelopen weken was soms het topic over een bepaalde zwarte 9N meer trending dan het "wat wat heb jij vandaag aan je auto gedaan" topic. Er is vele malen advies aan jullie gevraagd, maar dit advies was vaak niet goed genoeg waarna een digitale discussie ontstond. Gisteravond liep dit wederom hoog op waardoor wij als team besloten hebben dit topic een dag te sluiten om zo iedereen even tot 10 te laten tellen.

Dat heeft voor het team niet lang geduurd aangezien wij direct een verzoek hebben gekregen het topic te verwijderen gezien alle persoonlijke info. Ik zal mij verder niet uitlaten wat er nog meer in stond. Wij hebben dit lid gewezen op onze voorwaarde waarna wij direct dreigementen mochten ontvangen over verdere stappen. Nu ben ik daar persoonlijk niet van onder de indruk, maar het heeft ons doen besluiten het topic weg te zetten. Het betreffende lid te verwijderen en een IP-ban op te leggen. In onze heb je dan niets meer op dit (gezellig) forum te zoeken.

Laat ik wel duidelijk zijn dat het topic weggezet is. Dit betekent dat wij gaan beoordelen wat we hiermee gaan doen, maar dat het op dit moment niet zichtbaar is. Wellicht komt het in geanonimiseerde variant terug gezien de informatie die er in staat, maar dat volgt nog..

Wij betreuren het dat dit plaats kan vinden, advies vragen en vervolgens kritiek hebben op alles en iedereen. Dit terwijl vanuit het topic eerder sympathie gekweekt werd om te helpen gezien een eerder verleden.

Wij hopen jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd (wij voelen het in elk geval als een plicht dit te melden).
 
Ik vindt dit een goede beslissing.
Ik stond er al van te kijken hoeveel reactie,s er wel niet waren op dat topic, en het werd steeds grimmiger.
Dit forum is gewoon voor de gezelligheid en om info met elkaar te delen en soms advies te vragen, waardeer dat dan ook.
Fijne zondag iedereen
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Ik heb niet meegekregen wat er gisteravond is gebeurd maar ik heb afgelopen dagen wel zijn topic gevolgd. Ik merkte dat hij in loop der tijd zich steeds hopelozer ging voelen en ik neem aan dat gister de frustraties zo hoog zijn opgelopen dat de bom is gebarsten.
Ik hoop toch voor hem dat zijn problemen snel opgelost worden en hij wat meer rust vind.
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit zo is geëscaleerd.
Ik was het ook al grotendeels zat geworden omdat meneer in kwestie eigenlijk alleen zijn eigen wil deed en toch niet luisterde of iets met advies deed.

Ook vond ik het erg vaag dat je een auto koop en er elke keer weer iets aan mankeert, zoiets moet ook al ben je een leek duidelijk opvallen met een proefrit.(dit komt niet in een periode van 2 a 3 weken)
 
Ik kan geen citaten uit het topic posten, maar de tendens werd een beetje dat de TS in toenemende mate wantrouwend werd ten opzichte van de garages en alle suggesties die gedaan werden, en dit door meerdere mensen geinterpreteerd werd als danwel vijandig danwel paranoide.

De volgende tekst is mijn interpretatie van het topic...

Ik ken de TS niet persoonlijk, maar ik heb uit zijn topic de indruk dat de afgelopen 15 jaren niet makkelijk zijn geweest (chronisch of langdurig ziek geweest, verlaten door naasten, financieel in een zwakke positie). De auto was een symbool van de 'comeback' in het leven. Helaas bleek er met de auto veel mis te zijn (zowel opzettelijk geknoei als slijtage) en de TS had een redelijk wantrouwende houding tegenover de garages. Een mooi voorbeeld is de stevige kritiek op de prijs van originele VW onderdelen of de sterke twijfel aan de authenticiteit van (achteraf) originele SKF aandrijfassen.
Dat is een beetje de tendens van het topic. Wantrouwen en van garage naar garage hoppen en overal het slechte van inzien.

Gisteravond was er weer een post waarmee de TS enkele suggesties van een forumlid nogal kritisch en overdreven bekritiseerde op een, in mijn ogen overdreven manier. Daarnaast heeft de TS per PB gevraagd aan de admins om het topic te verwijderen, waarop we in eerste instantie op de algemene voorwaarden gewezen hebben: https://www.mypolo.nl/xenforo/help/terms

Als antwoord hierop werd geeist om alles te verwijderen of anders 'werden er stappen ondernomen'. De deal is het verwijderen van persoonlijke informatie in ruil voor het sluiten van het topic + IP ban voor de TS.

Het is voor velen, mijzelf inclusief, nogal een dubbele situatie. Ik heb begrip (geen sympathie meer) voor de situatie van de TS, if life gives you lemons... Soms ga je er even aan onderdoor. We blijven allemaal mensen.
Waar ik geen begrip voor heb, wat mij verbaasd heeft, en wat uiteindelijk de 'doodsteek' voor het topic en de toegang tot het forum was is de ontvangst van het goedbedoelde advies dat vaak gegeven is en de hele houding die erbij zat. We zijn een community, we proberen elkaar te helpen op een constructieve manier en we bedanken elkaar voor de goede adviezen.

De druppel waren de dreigementen die de crew heeft ontvangen als we niet zouden instemmen met het verwijderen van alle posts van de user 'want hij heeft ze geschreven'. En zo niet, werd er werk van gemaakt.

Het is een gecompliceerde situatie, de een heeft meer sympathie, de ander vindt het maar vervelend, nog een ander houdt zich maar afzijdig. Alle standpunten kan ik begrijpen. Ik hoop voor de TS dat er een eind aan de ellende komt (zowel in de persoonlijke situatie als met de auto) maar helaas kunnen we als forum dit niet langer faciliteren.

Wat we met het topic gaan doen weten we nog niet. Er zit een heleboel goede informatie in, er zit een klein beetje persoonlijke info in en er zitten wat 'rare' posts in. Dit wordt intern in de crew besproken en met de tijd wordt er iets of niets mee gedaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: mikerosauer en Chris 6r
Gewoon het hele topic verwijderen,

Mochten er vragen komen die ook in het betreffende topic stonden van meneer, dan worden deze wel weer beantwoord door medeforumers.

De eer aan het forum houden en niet aan Dhr.
 
@Livonias lijkt mij niet meer dan logisch, we hebben met zijn allen (ik heb zelfs nog mijn privé tijd aan hem gespendeerd en er niets voor gevraagd i.v.m. zijn toch wel tragisch te noemen verleden), ik vind dat iedereen dan wel recht heeft te weten hoe/waarom dit zo geëindigd is!

We gaan gewoon weer door naar de volgende vragen/topics en hopen daar weer meer positieve feedback te gaan krijgen :)

Laten we dit topic verder maar rusten wat betreft het hoe/waarom, iichel heeft dat zo goed als mogelijk verwoord zonder iemand daar persoonlijk aan te linken en meer hierover kunnen/willen wij dan ook niet kwijt.
 
Ik vind het heel erg vervelend voor hem wat er gebeurt is en weet als geen ander hoe het is om geen geld te hebben voor reparaties e.d. Maar om dan leden die met goedbedoelde adviezen komen, af te zeiken, en later ook nog de crew, dat kan je domweg niet maken.
Goed afgehandeld dus!!
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Mazzel, bijna alle negatievelingen weer weg van het forum.. Laten we het positief en vooral leuk houden! Chapeau voor de manier van handelen Johan.
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
Ik kan geen citaten uit het topic posten, maar de tendens werd een beetje dat de TS in toenemende mate wantrouwend werd ten opzichte van de garages en alle suggesties die gedaan werden, en dit door meerdere mensen geinterpreteerd werd als danwel vijandig danwel paranoide.

De volgende tekst is mijn interpretatie van het topic...

Ik ken de TS niet persoonlijk, maar ik heb uit zijn topic de indruk dat de afgelopen 15 jaren niet makkelijk zijn geweest (chronisch of langdurig ziek geweest, verlaten door naasten, financieel in een zwakke positie). De auto was een symbool van de 'comeback' in het leven. Helaas bleek er met de auto veel mis te zijn (zowel opzettelijk geknoei als slijtage) en de TS had een redelijk wantrouwende houding tegenover de garages. Een mooi voorbeeld is de stevige kritiek op de prijs van originele VW onderdelen of de sterke twijfel aan de authenticiteit van (achteraf) originele SKF aandrijfassen.
Dat is een beetje de tendens van het topic. Wantrouwen en van garage naar garage hoppen en overal het slechte van inzien.

Gisteravond was er weer een post waarmee de TS enkele suggesties van een forumlid nogal kritisch en overdreven bekritiseerde op een, in mijn ogen overdreven manier. Daarnaast heeft de TS per PB gevraagd aan de admins om het topic te verwijderen, waarop we in eerste instantie op de algemene voorwaarden gewezen hebben: https://www.mypolo.nl/xenforo/help/terms

Als antwoord hierop werd geeist om alles te verwijderen of anders 'werden er stappen ondernomen'. De deal is het verwijderen van persoonlijke informatie in ruil voor het sluiten van het topic + IP ban voor de TS.

Het is voor velen, mijzelf inclusief, nogal een dubbele situatie. Ik heb begrip (geen sympathie meer) voor de situatie van de TS, if life gives you lemons... Soms ga je er even aan onderdoor. We blijven allemaal mensen.
Waar ik geen begrip voor heb, wat mij verbaasd heeft, en wat uiteindelijk de 'doodsteek' voor het topic en de toegang tot het forum was is de ontvangst van het goedbedoelde advies dat vaak gegeven is en de hele houding die erbij zat. We zijn een community, we proberen elkaar te helpen op een constructieve manier en we bedanken elkaar voor de goede adviezen.

De druppel waren de dreigementen die de crew heeft ontvangen als we niet zouden instemmen met het verwijderen van alle posts van de user 'want hij heeft ze geschreven'. En zo niet, werd er werk van gemaakt.

Het is een gecompliceerde situatie, de een heeft meer sympathie, de ander vindt het maar vervelend, nog een ander houdt zich maar afzijdig. Alle standpunten kan ik begrijpen. Ik hoop voor de TS dat er een eind aan de ellende komt (zowel in de persoonlijke situatie als met de auto) maar helaas kunnen we als forum dit niet langer faciliteren.

Wat we met het topic gaan doen weten we nog niet. Er zit een heleboel goede informatie in, er zit een klein beetje persoonlijke info in en er zitten wat 'rare' posts in. Dit wordt intern in de crew besproken en met de tijd wordt er iets of niets mee gedaan.
En dan ook nog dreigen met stappen. Haha kansloos

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
 
Volkswagen  polo 6c  1.0 tsi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!