Voorstellen Thomaskol

Beste allemaal,

Ik heb de auto inmiddels al weer sinds mei en ik moet zeggen dat ik echt enorm tevreden ben met de auto. Ik heb nog geen echte problemen gehad, afgezien van het feit dat mijn stuur nog steeds een klein beetje scheef staat. Ik merk dit vooral met extra gewicht in de auto. De auto is tot nu toe 3 keer uitgelijnd geweest, zonder succes. Ik ben ook nog langs de VW dealer geweest, maar hebben het probleem ook niet kunnen achterhalen.

Hierbij een update van wat ik allemaal al heb mogen doen aan de auto sinds mei 2022:

- 150.000 km aangetikt (mei 2022)
- App Connect vrij geschakeld (mei 2022)
- Grote beurt uitgevoerd (mei 2022)
- Goodyear All Seasons laten monteren (mei 2022)
- Dynamische knipperlichten geïnstalleerd (juni 2022)
- Wolfsburg Autostadt en VW Museum bezocht, retour 908km (juni 2022)
- De wagen stage 1 laten chip tunen naar 140pk en 240nm koppel (juni 2022)
- Bougies vervangen na chippen (juli 2022)
- Gasveren voor de achterklep gemonteerd van @Roon (augustus 2022)
- Roadtrip Groningen en Noord Holland, goed voor 742 km in 3 dagen (augustus 2022)
- Roadtrip naar Stuttgart, goed voor 1118 km (september 2022)
- 160.000 km aangetikt (september 2022)
- Nieuwe remvloeistof (oktober 2022)
- Aantal dingen laten coderen bij @#uranograu, waaronder achterlichten en volledige mistlampunit aan bij dagrijverlichting (november 2022)
- De Polo voorzien van een Highline Grill van @Sal (november 2022)

Voor de rest ga ik niet heel veel meer doen aan de Polo. Hij is nu helemaal naar mijn smaak. Ik zou hem nog wel een keer willen laten poetsen.
Wellicht ook nog een keer andere velgen eronder, maar ik acht de kans heel klein.

Als ik toch nog updates heb ik werk ik dit topic uiteraard weer even bij!

Groet, Thomas

BE11595D-A196-44AD-824C-0C87DE0806CE.jpeg61149539-D067-49C1-9AC3-51BC22F70F71.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Even een update:

Ik ga de eerste winter in met de Polo. Ik verwacht niets geks! Inmiddels bijna 165xxx op de teller :cool:
Gisteren was de auto goed bevroren. Ik moest elke ruit rondom krabben en hij had echt even lang de tijd nodig om op gang te komen.

Bij het wegrijden merkte ik dat het slot in de bestuurdersdeur niet goed op slot zat, en viel de deur letterlijk open. Hij zwaaide niet helemaal open, maar bleef nog dicht, maar ging van het slot af. De interieur verlichting ging aan en kreeg de bekende melding in het dashboard dat er nog een deur open stond. Hij gaf inderdaad aan dat het om de bestuurdersdeur ging. Toen ik het dorp uit was en bij een stoplicht tot stilstand kwam (raar om 5:50 's ochtends zonder verkeer) gebeurde weer hetzelfde. Ik schrok me weer kapot! Hierna is het gelukkig niet gebeurd.

Ik heb de deur zeker weten goed dicht getrokken alvorens weg te rijden. Weet iemand of dit komt door de kou?
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Als het vriest, als je de deur dicht hebt getrokken, voor de zekerheid proberen op te duwen. Als die in zijn vergrendeling zit, gaat die er niet meer uit. Jij trekt je deur dicht, maar hij valt niet in de vergrendeling omdat die bevroren open blijft staan. Gevolg is dat je deur in de eerste bocht open gaat.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskol
Als het vriest, als je de deur dicht hebt getrokken, voor de zekerheid proberen op te duwen. Als die in zijn vergrendeling zit, gaat die er niet meer uit. Jij trekt je deur dicht, maar hij valt niet in de vergrendeling omdat die bevroren open blijft staan. Gevolg is dat je deur in de eerste bocht open gaat.
Hij ging gelukkig niet wagenwijd open. Maar thanks voor je tip!
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Recent de 165.000 aangetikt!
Het gaat niet normaal rap. In mei de auto gekocht met nog net geen 150.000, ruim 15k er bij op gereden in 7 maanden. Nog steeds super blij met de Polo :cool:
60D45E7F-82B3-4677-9824-DC628A404177.jpeg
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  • Leuk
Waarderingen: Roon en Sal
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!