Tankklepje gaat niet op slot Polo 6R bj 2009

sambir

Actief lid
437
151
43
Hi,
Gisteren is mij opgevallen dat de tankklepje van mijn Polo 6R niet op slot gaat.
Het lijkt een elektronisch probleem met de schakelaar, die niet mee wil gaan met de centrale deurvergrendeling.
Ik wil het onderdeel best zelf vervangen, maar heeft iemand hier ervaring mee?
Is het gewoon een kwestie van torx schroef in tankklep losdraaien en het boel valt los te halen?
Ik heb een paar foto's gevonden van een losse tankklep.
17585.JPG

17583.JPG

Of moet ik er vanaf mijn kofferbak bij?
Ik heb wel al een "guide" gevonden voor de Polo 9N. Daar wordt alles vanuit de kofferbak losgehaald.
http://www.polo9n.info/Wissen/anleitungen/stellmotor-der-tankklappenverriegelung-tauschen

Ik heb de stekker al gevonden. Die is onder de aansluiting van de rechter achterlicht.

Ook wil ik eigenlijk even kijken of dat ding nou echt stuk is. De auto heeft 100.000 gelopen, ik zou niet verwachten dat hij stuk zou gaan... Dus gewoon met 12v de + en - contact maken en kijken of hij lockt? Stick Out Tongue Ik verwacht niet dat de er iets mis is met de bekabeling, maar toch wil ik hem wel even testen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook gehad dat de tankklep niet open wilde, het bleek te gaan om de stelmotor bij de tankklep. De stelmotor is toen onder garantie vervangen, maar blijft inderdaad een zwak punt.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 
je bent volgens mij de tweede hier op het forum die dit heeft.
Het slotmechanisme bij de polo 6R tankklep blijft een zwak punt....
Maar bij de meesten is het juist het niet meer open willen ervan.
Het vervangen van het slot motortje verhelpt iig de problemen
Ja, over het niet open krijgen heb ik ook meer gehoord (Lijkt me erger) Misschien was deze ook stuk, maar hebben ze hem "ontgrendeld" Het is een occassion auto, ik heb hem net een maand. Ik wil het graag zelf doen vanwege de kosten, maar niets slopen zeg maar...Het lijkt eenvoudig om te doen echter de vraag is hoe je erbij moet komen. De klep eraf of via de kofferbak?

EDIT:
Ik heb trouwens dit gevonden...Ook handig :) Het lijkt er bijna op dat de tankklep eenvoudig te demonteren is...Hij voelt alleen zo solide aan met maar 1 trox schroef erin...
2f63c8f73df301a951679db8da889e9f.png
 
Laatst bewerkt:
Nou mijne hapert nog niet, maar maakt een heel raar trillend geluid bij ontgrendelen, alsof je een vibrator tegen het plaatwerk houd.
Om problemen te voorkomen vervang ik hem.
Heb het zaakje los gehad en weet dat het motortje schuld is, maar weet niet hoe de connector los zou moeten.
Pinnetjes indrukken en loshalen.. Met de hand via de rechter achterlamp de connector loshalen. Het is zo moeilijk uit te leggen maar het stelt echt niets voor [emoji28]️
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!