Tankklepje gaat niet op slot Polo 6R bj 2009

Het is eigenlijk heel simpel en makkelijk zelf te doen.
Als eerst haal je het torx boutje los achter het tankklepje.
Tankdop losdraaien, vervolgens even friemelen om het rubber van de vul opening te krijgen.
Dan kan je de linkerkant naar buiten trekken langs de vergrendeling unit.
Die bij mij dus kapot was en niet meer open wilde...
Dan haal je de unit eruit, zit er gewoon ingeschoven/geklemd.
IMAG1291.jpg

Daarna heb ik het rubber wat in het plaatwerk zit losgehaald. De bovenkant een beetje naar onderen drukken en vervolgens trekken aan het rubber, maar is het niet.
IMAG1296.jpg

Dan heb je in de kofferbak een opening in de bekleding om achter het achterlicht te komen, vervolgens zie je als je naar beneden kijkt de kabel en stekker zitten.
IMAG1307.jpg

Trek de stekker met plug los uit het plastic beugeltje, veel voorzichtig zijn dat deze niet afbreekt!
IMAG1299.jpg

Vervolgens haal je in de kofferbak de stekker los, je hebt nu genoeg ruimte. Doe even een kabeltje aan de stekker en trek de vergrendeling unit voorzichtig naar buiten door de tank opening.
IMAG1297.jpg
Kabel aan de nieuwe zetten en weer terug trekken de kofferbak in en alles weer terug monteren. Klaar!
10 / 15 min werk ongeveer.

TIP:
Als hij begint met werk weigering, kan je direct de vergrendeling al buiten werking stellen.
Door schakelaar onder het rubber (was nieuwsgierig) naar de andere kant te duwen vergrendeld hij niet meer en kan je het gewoon prima gebruiken. Ik denk dat ik net als bij de Audi A1 hier een kabel aan ga maken zodat ik via de kofferbak dit kan ontgrendelen als het weer niet open gaat.
ontgrendeling.JPG

Hoop dat dit het duidelijker maakt voor de gene die hier ook mee te maken krijgt, succes!
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90pk 
  • Leuk
Waarderingen: heugt
Hallo Polo'ers!

Ik heb momenteel ook last van dit probleem gehad.
Hij was op slot en bleef op slot, op een gegeven moment m'n tankklepje op geoverd door er met een plastic kaartje tussen te gaan.
En eindelijk was hij los. Direct getanked! (had nog voor 45km).
Motortje eruit gehaald en een middagje op de kachel gelegd.
En raad is!
Hij deed alles weer wat hij moest doen!!
Nu alleen nog twijfelend over hoe terug te monteren. Want waarschijnlijk heeft er water in gezeten waardoor die "sluiting" had in het elektische circuit?
Waarschijnlijk ff goed invetten met Vaseline...

Dacht wil dit toch even delen onlangs dat er niet meer zoveel op is gezegd!
Maar dit kan voor sommigen toch nog geld schelen!Big Grin
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 146pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!