Storing knipperend gloeilamp, motorstoringslampje en harde rem

Helaas stond ik vanochtend voor 4de keer stil met de auto.
Dit eerst een knipperend gloeilampje. Na een tijdje geen oftewel harde rem. Vlak voor aankomst bij de garage begon het motorstoringslampje te branden.
Oorzaak onbekend. Bij het uitlezen komt er een turbo melding, maar er is geen vermogensverlies.
Iemand hier ervaring mee?
Gr Jennie
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI bluemotion 
Tip: Ga niet zomaar naar een garage tenminste naar een vw service garage voor een diagnose ; beste is een garage gespecialiseerd in vag modellen die dan ook het software kunnen aanpassen zodat er preciezer naar de oorzaak gezocht kan worden enneventueel bij problemen ook softwarematig oplossingen kunnen aanbieden.

wat is bouwjaar, km stand en aantal in bezit jaren
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
ben ik t niet met je een @Khushallas Vaak zijn dealers gebonden aan een bepaalde handels wijze in geval van storingen waarbij een universeelgarage zn geest de vrije loop geef en op "creatieve" manieren het probleem sneller en beter kan diagnosticeren.

Het probleem van TS klinkt als een vacuumissue. Harde rem betekend geen vacuum om de bekrachtiger van de rem te laten functioneren. Daarnaast is de turbo ook vacuum gestuurd en dit verklaart meteen de storing: immers, de ECU kan nu de turbo niet meer regelen.

@Jennie laat eens een vacuumtest uitvoeren. Begin bij de aansturing van de EGR. Hier willen de slangetjes nog wel eens scheuren met een vacuumlek tot gevolg. Mocht hier het probleem niet zitten, controleer dan alle vacuumleidingen en de capaciteit van de vacuumpomp. Ergens moet een aanwijzing zijn voor een defect/verlies van vacuum
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: BlackDiesel
De meeste garages zijn niet echt specialisten dan simpel weg een op een monteren. Uitgebreide dianose besteden ze uit of kunnen dat simpel weg gewoon niet daarom moet een auto ingeleverd worden voor aantal dagen ipv meteen uitslag van het diagnose. Vacuumtest hebben de meeste niet.

lees veel verhalen over garages die wat vervangen zonder aanhoudend goed resultaat en terugkerende problemen met onnodige kosten.

Je denkt aan vaccuum lek maar het kan ook een ander oorzaak zijn mischien wel twee te gelijk. Kijken is zien, meten is weten, uitsluiten is dichter bij 0
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Dan weet ik niet naar wat voor garages jij gaat, maar iets om de vacuum te testen hebben de meeste normale garages wel.
Je moet voor storingen ect niet naar een profile, quick fit of beun haas gaan.

Het probleem met “zomaar” iets vervangen komt omdat de garage niet meer mag zoeken naar een storing, want dan wordt het al snel te duur voor de klant.
 
  • Leuk
Waarderingen: David97
Ik haha grapjas ik geef een hint aan deze bestuurster jennie met jullie informatie kan ze zelf toch niet mee uit de voeten komen als monteur want ze zal er zelf niet de ballen verstand van hebben dan dit uitbesteden .
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
@Khushallas jij bent vast super gezellig op verjaardagen.
Ik ben geen monteur maar de auto's die ik repareer heb ik nog nooit 1 misdiagnose gedaan! En dit waren geen simpele probleempjes zoals een kapot bougie'tje of een defect lampje...
M'n maat daarin tegen (dealermonteur, hele beste vent, super getalenteerd) heeft wel eens op de dealer manier een diagnose gesteld... het verschil tussen hemel en aarde is kleiner dan het verschil tussen zijn diagnose en het uit eindelijke probleem!

Daarnaast weet ik van dit vacuumprobleem af omdat ik zelf een 6R met gelijke motorisatie rijd. Hier al verschillende klachten mee gehad die na chiptuning erger werden. Expert (meneer de tuner die 1001 van deze auto's heeft getuned) wist meteen dat dit een vacuumprobleem was. Vacuumsturing van de EGR afgedopt en problemen waren minder. Later bleek dan de N75 ook kapot, deze afgedopt en het torretje snort weer als een tevreden katje.

Soms, @Khushallas is ervaring meer waard dan kennis... Zoals men hier vaak zegt in Nederland: Ervaring is de som van de fouten die men maakt. Of, een vergelijkbare uitspraak: Elke wijze uil is ooit een uilskuiken geweest!
En ja, ik ben nog altijd een uilskuiken, maar wel een uilskuiken MET ervaring! Deze ervaring deel ik!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Haha tuurlijk ben ik dat.. wanneer ben je jarig. Autotechniek veranderd redelijk snel tegenwoordig en goede ervaring met nodige kennis ontstaat uit theorie en praktijk van mentoren en deskundigen die het werk al jaren hebben opgebouwd en veranderingen hebben zien gaan en komen.Met name het liefst onder een specifiek merk want zo dan ontstaat er een specialist op een gebied die zijn leerling laat opvolgen. Reviseren, restoratie, upgraden, tunen noem het maar op

ik zeg niet dat je het niet kan, iedereen kan het met enige moeite. iemand een bepaalde richting laten zoeken aan de hand van FAQ of eigen inzicht is ook een advies. De meeste die eraan moeten werken willen het toch zelf eerst zien om te oordelen en wie dat is en hoe dat ie te werk gaat en met wat is maar te vraag.

1.2 tdi is al best oud en alle problemen zijn
nu wel een bekende issues en worden vaak gedeeld als ervaring of oplossingen op het web wat het voor een diegene makkelijk maakt om een bepaalde kant op te laten sporen.
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
1.2 tdi is al best oud en alle problemen zijn
nu wel een bekende issues en worden vaak gedeeld als ervaring of oplossingen op het web wat het voor een diegene makkelijk maakt om een bepaalde kant op te laten sporen.

@Khushallas Wat zeurt u dan, meneer! Mijn ervaring, en dat van een professional zijn dus: Vacuum issue. Met deze tip kan TS naar de garage gaan om zo de monteur een bepaalde richting in te duwen om, op die "oude 1.2TDI" kosten te besparen. Voila! win win! dat is het doel van het forum. Niet de discussie dealer is beter dan universeel. Persoonlijk zou ik mijn "oude 1.2TDI" niet naar een dealer brengen tenzij deze optie door de verzekering word aangedragen (schade)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: Mikie
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!