Storing: Front assist, Airbag, ACC en meer.

Heeft iemand ervaring of kennis over het volgende?

Na het contact aan te zetten komen de volgende problemen naar voren: Front Assist, Airbag, ACC en alle knoppen op het stuur werken niet meer, ook de claxon. Ik heb de zekeringen gecontroleerd en die zijn allemaal nog goed.
De VW garage heeft pas over 2 weken tijd en ik vrees ook dat er een leuk prijskaartje aan gaat hangen.

Heeft iemand tips?
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTi 
Ik heb ook zo iets gehad. Bij mij hebben ze geprobeerd de radar van de ACC te jatten. Waarschijnlijk gestoord geweest, maar iig de plug zat los....
Deze goed vast gezet en de problemen waren weg.......
Geen idee of dat er mee te maken heeft, kennis nul, maar wel toevallig!!
 
Volkswagen  Polo 6C  1.0 TSI 110pk 
  • Leuk
Waarderingen: RodePoloGTI
Toevallig vorige maand dezelfde problemen gehad. Starten en meteen de melding Front assist niet beschikbaar, start/stop niet beschikbaar. Hierdoor was ook de ACC niet te gebruiken, maar gelukkig wel de snelheidlim.
Ook het lampje van de airbag brandde.

Auto moest kort daarna sowieso voor onderhoud, daar is het euvel verholpen. Ik weet alleen niet wat ze hebben gedaan. Maar het was wel erg vervelend.

Bij de garage hebben ze er wel een melding van gemaakt naar Duitsland voor het geval dat het vaker voorkomt bij anderen. Hopelijk heeft de garage waar jij de auto hebt gebracht dit ook gedaan. Dan kunnen ze misschien kijken of het aan een bepaalde productielijn ligt.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk Comfortline Business + Active Info Display 
Ook gehad met mijn aw. De oorzaak was vorst! Doordat ik mijn ruitensproeier vloeistof niet had verwisseld voor wintervloeistof gaf dit een piekspanning van de ruitenwisservloeistofdispenser ( 3x woordwaarde ) doordat deze was vastgevroren. Dit resulteerde in stop start foutmeldingen, geen cruise control meer en uiteindelijk in noodloop van de motor.
Ik was best teleurgesteld in de kwaliteit van de auto hoe deze reageerde bij kou.
 
Vw polo  Polo AW  1.0 mpi 
Lastig idd , uitlezen lijkt het advies, met foutcodes kun je gericht zoeken.

Moest echter denken aan computer problemen mijn eerste stap zou zijn even opnieuw opstarten/booten, dit kan ook eenvoudig met een auto Pc de ECU, door bv minuut of 10 de accu los koppelen, of de stekker uit de ECU te trekken (vind ik persoonlijk makkelijker).
De ECU zal hierna rebooten met zijn basis of herschreven (getuned) programma een light reset zegmaar.

Succes.
 
Nu heb ik niet nagevraagd wat bij mij het probleem was. Maar de sleepring? Wat is daarmee de connectie naar de benoemde systemen?
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk Comfortline Business + Active Info Display 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!