Stoelverwarming in een Polo 6R naderhand inbouwen

Dankje!
Zou je nog even willen vertellen, hoe je het precies aangesloten hebt?
Kennelijk zijn die chinese matjes dezelfde als de originele of ze hebben dezelfde weerstand, waardoor de BCM ze accepteert, zodat het dan plus en play werkt.
Dus als ik het goed heb, heb ik een origineel stuurapparaat nodig en de orginele schakelaars. Heb je ook nog een orginele kabelboom gebruikt?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDi Bluemotion 
Correct, de control module accepteert deze matjes ook gewoon.

Je hebt nodig:
  • Een beetje handigheid
  • De chinese matjes
  • Een kabelboom (kufatec of zelfbouw)
  • Schakelaars
  • Een OEM control module
Hier kun je de bestanden vinden die ik gebruikt heb bij het inbouwen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk 
  • Leuk
Waarderingen: vwpolo6r1.2tdi
top, dankjewel. Dit is dus het antwoord op mijn vraag van de openingspost. Dan is het dus helemaal OEM, behalve die stekkers onder de stoel en die zou je eventueel ook nog los kunnen bestellen. Ik ga voor deze oplossing en bestel die chinese matjes.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDi Bluemotion 
Ik ben me verder aan het inlezen en lees op het Duitse Polo Forum dat niet zo maar elke BCM ook stoelverwarming aankan.
In VCDS (ik heb de allerlaatste update 15.7.2) kan ik bij de BCM in Byte 15 geen stoelverwarming zien. Ik heb deze BCM (...088F):
Address 09: Cent. Elect. (J519) Labels: 6R0-937-08x-09.clb
Part No SW: 6R0 937 088 F HW: 6R0 937 088
Component: BCM PQ25 Re4 H50 0353
Revision: BU050001 Serial number: 0456 311120233
Coding: 23B02BBF08E12400B23809B02E2B0CD15F80612F7E860441200000000000


Wie weet of mijn BCM stoelverwarming aankan? Ik kan in Byte 15 wel alle bits veranderen en elke code wordt ook geaccepteerd. WIe weet raad?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDi Bluemotion 
ik weet het nog niet, enerzijds is het origineler als ik de Kufatec kabelboom zou nemen, anderzijds weet ik niet of dat gaat werken, want ik weet niet of de schakeling via de BCM gaat werken, omdat die in VCDS niet zichtbaar is.
De Kufatec kabelboom kost 63 euro, de schakelaars 34,95, het stuurapparaat 16,90 en de matjes (zonder douane) in China 38,78, dus samen 154,63.
Ik lees dat er heel wat mensen zijn die de originele kabelboom met de originele schakelaars en het stuurapparaat via de BCM hebben lopen met non-oem matjes, dus het kan wel.Jouw schakeling is natuurlijk ook interessant, ook al werkt die niet via de BCM

Ik was overigens vandaag naar een goedkoop highline interieur met sportstoelen kijken , zag er top uit, alleen..... geen stoelverwarming. Snap ik niet, want ik lees in de folder dat Highline altijd stoelverwarming heeft. Jammer, dus toch matjes in mijn eigen bluemotion stoelen bouwen...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDi Bluemotion 
Of even mailen hoeveel stekker ingangen er aan de onderkant van de stoel zitten. Degene waar ik de stoelen kocht (demontage bedrijf) wist ook niet dat er stoelverwarming op zat....
 
ja, had ik moeten doen, maar het zat er echt niet op: op de bestuurdersstoel zaten er twee, 1 voor de gordel, 1 voor de airbag, op de bijrijdersstoel zaten er drie, 1 gordel, 1 voor de zitplaatsherkenning en 1 voor de airbag. Bij stoel verwarming zit er dus nog 1.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDi Bluemotion 
Je kunt de verbinding via het BCM gewoon loslaten. Het enige wat die verbinding doet is het uit kunnen schakelen van de stoelverwarming als de BCM dit niet verstandig acht i.v.m. batterij vermogen o.i.d. Tijdens normaal gebruik is dit nooit een probleem.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk 
Op het Duitse forum schrijft Max6R dat je bij een bluemotion een andere BCM nodig hebt, die met eindcijfers .... 088D.

Ik dacht het te weten maar weet eerlijk gezegd steeds minder.

iichel maakt een compleet nieuwe kabelboom om de bcm te omzeilen, jij schrijft dat het met de oem-schakelaars en oem-kufatec-kabelboom en het oem-stuurapparaat gewoon kan met chinese matjes..... Coderen hoeft dan dus ook niet, want je omzeilt de bcm. Dat snap ik, maar de rest?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDi Bluemotion 
Ik was overigens vandaag naar een goedkoop highline interieur met sportstoelen kijken , zag er top uit, alleen..... geen stoelverwarming. Snap ik niet, want ik lees in de folder dat Highline altijd stoelverwarming heeft. Jammer, dus toch matjes in mijn eigen bluemotion stoelen bouwen...

Ik had ook Highline stoelen maar geen stoelverwarming. Het is dus niet altijd zo.

De verbinding met het BCM is niet vereist. Als je die verbinding (1 draadje) gewoon niet aansluit, werkt alles gewoon. Zo simpel is het gewoon. En dan maakt je BCM versie niet meer uit.

Ik merk dat bij mij de stoelverwarming van stand II automatisch naar stand I gaat na een bepaalde tijd(wellicht veiligheid dat het niet te warm wordt?), of dit door de BCM of module komt durf ik niet te zeggen. Iemand had die kabel niet aangesloten, hij gaf aan dat de stoelverwarming bij hem op contact werkt. Bij mij werkt het alleen als de motor aan is.
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
Ik merk dat bij mij de stoelverwarming van stand II automatisch naar stand I gaat na een bepaalde tijd(wellicht veiligheid dat het niet te warm wordt?), of dit door de BCM of module komt durf ik niet te zeggen. Iemand had die kabel niet aangesloten, hij gaf aan dat de stoelverwarming bij hem op contact werkt. Bij mij werkt het alleen als de motor aan is.
Dat laatste komt door de verbinding met de BCM. Ik heb die verbinding niet waardoor het altijd werkt op contact. Bij mij gaat de stoelverwarming ook automatisch naar stand I, maar dit gebeurt pas lang nadat je billen eraf gebrand zijn. Misschien dat de chinese matjes iets warmer zijn.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!