Stoelverwarming in een Polo 6R naderhand inbouwen

Hoi allemaal,
ik ben redelijk nieuw in Pololand en heb sinds een kleine maand een 6R Bluemotion. Deze heeft zo'n beetje alle opties (excutive plus pakket, stuurbediening, getinte ruiten, mooie velgen, bluetoothtelefoon etc) en verkeert in vrijwel nieuwstaat.
Toch mis ik iets: originele stoelverwarming via de originele schakelaars. Want ik heb geen winterpakket.
Ik heb al wat rondgeneusd:
ebay.de staat vol met originele stoelverwarmingschakelaars, stuurapparaten en zelfs voorgeconfectioneerde kabelbomen. Dat kost alles bij elkaar een acceptabel bedrag. Ik heb de originele VCDS uit de USA en kan dus ook coderen.
Maar de kneep lijkt hem te zitten in de stoelverwarmingselementen. Iemand enig idee hoe je die niet al te duur kunt vinden? Ik kan wel een heel nieuw interieur vinden, maar dat vind ik toch te dol. Mijn interieur is als nieuw en dat ga ik niet alleen vanwege een paar verwarmingsmatjes wegdoen. Ik heb ook matjes gezien die je zelf kan knippen, maar die hebben dan weer een eigen schakelaar en ik wil het zo OEM als mogelijk hebben. Ik vind ook die twee lege plekken van de schakelaars storend in mijn auto.

Wie kan me wat tips geven? Wat heb ik nog meer nodig?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDi Bluemotion 
Ik zie dat je twee Heizelemente 6R0963557D en twee Heizelemente 6R0963555F nodig hebt, kosten in Duitsland € 106,86 dus € 427,44, tja da's wel heel erg veel dus dan kost het allemaal samen ruim € 550. Vind ik toch wel te. Eens kijken of aliexpress ook de matjes heeft.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDi Bluemotion 
Ja , ik begrijp dat je origineel wilt maar vond ik zelf te duur. Ik heb nu voor de winter soelverwarmingsmatjes van de liddl ,drie weken geleden gekocht voor 14 euro per stuk en dat werkt erg goed . Je spaart in de winter je originele bekleding. Na de winter er gewoon weer uit.
 
Volkswagen  Polo  1.6 tdi 90 pk blue motion 
Kijk eens naar deze: http://www.ebay.de/itm/Systafex-Sit...rm:6R_&hash=item415df8d616:g:vWgAAOSwPYZU3iSg Hebben ook twee standen. Zou toch mogelijk moeten zijn om die OEM schakelaars wel via de andere schakelaars van verlichting te voorzien, maar verder de functie van de bij de matjes geleverde tweestandenschakelaar te laten overnemen? Dus buiten de stuurmodule te houden en rechtstreeks op de zekeringkast aansluiten? Ik hoopte eigenlijk dat iemand dat al geprobeerd zou hebben.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDi Bluemotion 
dat gaat niet werken omdat
1) de knopjes van de 6R niet werken als schakelaars die contact houden, maar het weer los laten. in tegenstelling tot die wipschakelaars die daarbij zitten
2) de knopjes van de 6R werken met ongeveer 100mA als ze schakelen. niet 10A wat een verwarmde stoel vraagt
3) de lampjes in de knopjes van de 6R worden via de module aangestuurd
 
Alleen wie koopt er een gewoon interieur, weliswaar in nieuwstaat uit een Bluemotion. Op De Duitse eBay staat er een flink aantal. Elke sloper heeft zoiets.
Zoals ik al schreef, het is me geen 550 euro waard en straks zit ik ook nog met de opslag van mijn eigen interieur, dat ik niet kan verkopen.....

toch zou ik wel willen onderzoeken of je die oem schakelaar zou kunnen aanpassen voor die niet-oem matjes. Met een relais zou je de kabelboom kunnen aanschakelen en weer uitschakelen. Dat dan de lampjes niet werken, is nog niet zo'n probleem, maar je zou die lampjes ook op een andere manier van stroom kunnen voorzien, zodat ze in ieder geval op 1 stand branden. De verlichting van de oem schakelaar lijkt me van de verlichting van de andere schakelaars te halen zijn.
Welke techneut heeft nog ideeen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDi Bluemotion 
technisch ongetwijfeld mogelijk om de oem knoppen te laten samenwerken met niet-oem matjes.
daarvoor zou ik zelf een kabelboom maken met een slimme schakeling van relaisjes.

maar zoals het Engelse begrip 'suitability' dicteert: "Just because you can, doesn't mean you should."
zelf nooit van gehoord want 'omdat het kan' is een veel beter motto voor je Polo mods...

anyways, de vraag is of het de moeite waard is, qua tijd die je erin stopt om te 'ontwikkelen' en maken.
het zal vast goedkoper worden dan 550 euro, dat wel Stick Out Tongue
 
  • Leuk
Waarderingen: vwpolo6r1.2tdi
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!