Stoelverwarming aansluiten,hoe??

Bij de kufatec kabelset kan je als het goed is de handleiding downloaden waar welke stekkertje op moet. dan moet het niet te moeilijk zijn. Je stoelen zullen denk ik nog het meeste werk zijn :)
 
Oke, ik heb mijn set nu compleet. Heb de kulfatec kabelboom, originele matjes, weerstandmodule en 6c schakelaartjes.

Als ik goed heb gelezen is het simpel tot nu toe..

Kabelboom:
Onder stoelen inprikken(natuurlijk), kabel met oogje aan een aardepunt..
Dikste kabel aan de weerstandmodule.
Schakelaar kabeltjes aan schakelaar.

Maar waarvan 1 de inkneping eraf moet zodat ie past. En daarnaast de kabel 180 graden draaien dat ie werkt.

1 kabel op de lichtschakelaar of achteruitverwarming zetten.

1 naar de bcm ? Alleen weet ik dus hier even niet zeker welke locatie het is bij de 6c?

En de andere met de zekering in poort 36? Zit de kabel dan gelijk onder geschakeld (ACC) stroom?

Sorry! Ik ben ook maar een beginner! Probeer het teminste! Ahahah! En waarom matjes? Wilde me originele stoelen behouden. Vond ik mooier dan die van marktplaats.

Hoor het graag!
 

Bijlagen

  • 8D30E4F1-DA79-4A1A-81AA-C0051B8D65DA.jpeg
    8D30E4F1-DA79-4A1A-81AA-C0051B8D65DA.jpeg
    1 MB · Weergaven: 42
Volkswagen  6C  1.4 TDI GP 
  • Leuk
Waarderingen: Antera en Laszlo
kan eventueel het elektrisch schema wel voor je posten? Maar dat word dan maandag want heb elsa tot 2013, dus moet dat even op het werk doen.

advies beide stoelen uitbouwen
middenconsole utibouwen
radio uitbouwen
kachelpaneel uitbouwen
bcm uitbouwen
kabel van bcm het zwarte tape iets loshalen dan krijg je de 2 helften makkelijker van elkaar, ga ook op je rug liggen met je hoofd bij de pedalen dat werkt makkelijker.

stoelen kun je uit elkaar halen en de matjes tussen het schuim en de bekleding plaatsen, zit ook dubbelzijdig plakband op.

succes want voor een beginner is het toch wel een hele klus!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 tdi 
  • Leuk
Waarderingen: SURRONLY
kan eventueel het elektrisch schema wel voor je posten? Maar dat word dan maandag want heb elsa tot 2013, dus moet dat even op het werk doen.

advies beide stoelen uitbouwen
middenconsole utibouwen
radio uitbouwen
kachelpaneel uitbouwen
bcm uitbouwen
kabel van bcm het zwarte tape iets loshalen dan krijg je de 2 helften makkelijker van elkaar, ga ook op je rug liggen met je hoofd bij de pedalen dat werkt makkelijker.

stoelen kun je uit elkaar halen en de matjes tussen het schuim en de bekleding plaatsen, zit ook dubbelzijdig plakband op.

succes want voor een beginner is het toch wel een hele klus!

Dankjewel @Rocar ! Ik wacht even dan af. Ik zit dus alleen met de zekeringskabel en bcm kabel. Zat net te zoeken en kwam uit dat ik poort 36 bij de 6c nodig heb voor de ACC stroom (SC36) . Alleen op de schema wijst het aan dat ie een output heeft van 10A ipv 30. Dus daarom nog niet zeker. @pigeon weet jij er iets van? Hoe is het bij jou 6C bedraad geweest?
 
Volkswagen  6C  1.4 TDI GP 
Dankjewel @Rocar ! Ik wacht even dan af. Ik zit dus alleen met de zekeringskabel en bcm kabel. Zat net te zoeken en kwam uit dat ik poort 36 bij de 6c nodig heb voor de ACC stroom (SC36) . Alleen op de schema wijst het aan dat ie een output heeft van 10A ipv 30. Dus daarom nog niet zeker. @pigeon weet jij er iets van? Hoe is het bij jou 6C bedraad geweest?
Ik heb zo vermoeden dat jij een schema hebt.
En op dat schema staat dat je de plus op klem 30 moet zetten, en die 10ampere af moet zekeren.
Klem 30 is plus van batterij en in jou geval dus positie 36.
Bij twijfel eerst meten.

Stoelverwarming heeft geen zwaardere zekering nodig dan 10 ampere.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  • Leuk
Waarderingen: SURRONLY
Ik zou eerst de matten in de stoelen bevestigen, zonder ervaring kan dit zo maar een hele dag duren.
Daarna de knoppen aansluiten in je polo, de kabelboom bevestigen aan de knoppen.
Daarna is vrijwel alles gewoon klik werk, behalve dan de massa, + en de verlichting voor je knop. (de bcm heb ik zelf niet aangesloten)
Massa is er genoeg te vinden in de polo, kijk maar een keer bij je pedalen, + kan je gewoon uit de zekeringskast pakken, zoek gewoon een 25 of 30A op, bekijk even wat het is vaak kan er nog gewoon stoelverwarming bij op. en de verlichting voor de knop kun je van je lichtschakelaar pakken, bij de polo 6r was het links boven in, blauwe kabel als ik het goed heb.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
  • Leuk
Waarderingen: SURRONLY
Thanks @pigeon & @Remon446 . Ik ga waarschijnlijk komend weekend eraan beginnen.

Heb even alles nagekeken. Zekeringsschema nagechecked. SC36 word het voor mij (terminal 15). Dus geschakeld stroom.

Ook mijn bcm module gevonden, even gekeken of ik pin 36 had. Op de mijne is ie gelukkig vrij. Heb zelf de 6C0937089A. Zag dat er nog behoorlijk pinnetjes vrij waren. (Misschien led of xenon voor de volgende mod?)

Word even veel loshalen, even van nekpijn helen en rugpijn. Verder in het weekend afronden. Ik hou jullie op de hoogte!
 

Bijlagen

  • 5BD17312-461B-4B54-8920-4FB257DD849C.jpeg
    5BD17312-461B-4B54-8920-4FB257DD849C.jpeg
    620.1 KB · Weergaven: 47
  • 9DBB0874-4465-4B24-B18C-C3E2AD776C36.jpeg
    9DBB0874-4465-4B24-B18C-C3E2AD776C36.jpeg
    511.5 KB · Weergaven: 47
Volkswagen  6C  1.4 TDI GP 
  • Leuk
Waarderingen: Pigeon
@Rocar bedankt voor je schema's en advies! Zo gelukkig makkelijk kunnen bekabelen bij de BCM.

Nu momenteel de knoppen erin gezet, module erin. Ook een nieuwe luchtrooster omdat ik eentje had met een kaartenhouder. Daar paste de stoelverwarming knoppen niet normaal in. Ook heb ik mijn stoelen even eruit gehaald zodat ik de kabelboom door de deurgoot onder het stoelen kon krijgen.

Nu de volgende problemen en nog stappen te doen

Probleem 1:
- De Kulfatec kabel is gemaakt voor een Polo 6R. De zekeringskabel die je in de zekeringhouder moet zetten is voor een normale zekering.
In een Polo 6C is dit een mini zekeringhouder voor plaats SC36.
Dat houdt dus in,.. een nieuwe zekeringsterminal kopen dat past voor een mini zekering.

Probleem 2:
Bij de Polo 6R is de illumination (lichtkabel) grijs/blauw en zit er een grotere stekker achter. Bij de 6C is dit een rode 10 pin stekker. Hierdoor weet ik dus niet welke kabel ik moet hebben. Weten jullie dat misschien? Het was al heel moeilijk om bij de kabels te komen bij de luchtrooster, vandaar dat ik het graag bij mijn auto-switch wil aansluiten.

Doordat ik dus geen stroom nu op de verwarmingsmodule had, heb ik de matjes nog niet kunnen testen voordat ik ze in de stoelen heb gezet.

Lees jullie reacties graag terug!
Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • 3137B3BB-C081-4451-A0C9-D2DF27808AC0.JPG
    3137B3BB-C081-4451-A0C9-D2DF27808AC0.JPG
    820.4 KB · Weergaven: 36
Volkswagen  6C  1.4 TDI GP 
@pigeon Thanks. Betreft de verlichting en bekabeling is het allemaal gelukt. Connector ook in de zekeringkast gezet op SC36, bij geschakeld stroom lekker 12 volt naar het regelmodule, en vandaaruit naar de matjes 3.6v. Alleen het rare is nu, mijn matjes worden niet warm. Dus hierbij even een staking tot ik even andere matjes kan scoren of een foute module heb.

Iedereen tot zover bedankt;)
 
Volkswagen  6C  1.4 TDI GP 
@pigeon Heb ze met draaiende motor aangehad. Maar de matjes werden niet warm. Verder alles werkt, balkjes worden oranje als ik ze indruk. Zowel links als rechts doen het. Ik ga het vandaag nog 1 keer proberen om ze langer aan te houden, kijken of het dan warm word.
 
Volkswagen  6C  1.4 TDI GP 
Na een lange tijd dacht ik nu eindelijk is weer verder te gaan met mijn stoelverwarming. Ik heb uit duitsland de variant van de Skoda Superb matjes toen besteld (zelfde als de polo), alleen connectoren waren net anders. Dat veranderd naar 1J0972712 connectoren om met de Kulfatec kabelboom te kunnen verbinden. Dat is allemaal gelukt.

Knoppen werken, maar met de module 6R0959772D kreeg ik weer 3,6v per mat binnen. Of ik nou de verwarming hoger deed of niet, het bleef dezelfde. Uit veel forums te lezen dacht ik misschien dat het aan de module lag. Toen 6R0959772A erop gezet, kreeg 3,8v per mat binnen en ook geen verandering bij een hoger stand. De matjes worden helemaal niet warm:(

Zonder de BCM kabel ingeplugd wilt hij niet werken, dan valt ie onmiddelijk uit.

Wat doe ik nou fout?
- zekering nagechecked (12v geschakeld stroom ACC)
- module krijgt 12 volt binnen
- knoppen 6c werken volledig
- lichtschakelaar kabel is goed verbonden
- bcm kabel goed verbonden
- kulfatec kabel is goed geaard

Moet er nog iets aangepast worden met VCDS om alles werkend te krijgen?
Ben er al een tijd mee bezig en begin er beetje hulpeloos erbij te worden.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Volkswagen  6C  1.4 TDI GP 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!