Start stop foutmelding

Is dat niet (alleen) bij de 6C?
Geen idee, ik zag het ergens voorbij komen op het forum.

Ik heb zelf een handbak en gebruik start stop als ik een tijdje staat te wachten op het stoplicht.
Ik geloof niet dat het de motor sloopt zoals hier vermeld staat.
Er blijft altijd een koelvloeistof pompje draaien welke alles blijft koelen.
Alles is er voor berekend dus ik gebruik het wanneer nodig:)
 
Geen idee, ik zag het ergens voorbij komen op het forum.

Ik heb zelf een handbak en gebruik start stop als ik een tijdje staat te wachten op het stoplicht.
Ik geloof niet dat het de motor sloopt zoals hier vermeld staat.
Er blijft altijd een koelvloeistof pompje draaien welke alles blijft koelen.
Alles is er voor berekend dus ik gebruik het wanneer nodig:)
Kan nooit goed zijn voor je motor zovaak aanslaan, blij dat ik het heb laten uitcoderen
 
Polo  6c  Verkocht 
Kan nooit goed zijn voor je motor zovaak aanslaan, blij dat ik het heb laten uitcoderen
Ik snap jou wel. een motorstart vergt het meeste slijtage aan je motor, er is geen koeling en geen oliedruk.
Echter, voor motoren met SS zijn de toleranties hier ook op berekend om toch een bepaalde kwaliteit te garanderen. Is het schadelijk? Durf ik zo niet te zeggen. Je startmotor word WEL goed gebruikt... DAt dan weer wel!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Elk merk heeft dit systeem,geloof je echt dat indien dit Motorschade oplevert dit systeem niet al lang opgeheven is?
Tegenwoordig is verbruik/uitstoot 10x belangrijker dan levensduur van een motor. Op korte termijn zal het vast geen motorschade opleveren nee. Maar na 30.000x onnodig starten in de loop van 10 jaar, wedden dat er meer slijtage is opgetreden? We leven tegenwoordig in een wegwerp maatschappij.
 
Polo  6c  Verkocht 
Regeneratie proces wordt wel vaak onderbroken door start/stop systeem.
Met name transporters/crafters hebben vaak problemen met roetfilters door start stop.
Ook vaak bij een 1.2tdi gehad dat verschil druk sensoren sneller stuk kunnen gaan door start/stop systeem. Mogelijk piek spanning?
 
Volkswagen  Polo  1.6 16v FSI 
Tegenwoordig is verbruik/uitstoot 10x belangrijker dan levensduur van een motor. Op korte termijn zal het vast geen motorschade opleveren nee. Maar na 30.000x onnodig starten in de loop van 10 jaar, wedden dat er meer slijtage is opgetreden? We leven tegenwoordig in een wegwerp maatschappij.
Ik kan je verzekeren, vanuit R&D-ervaring, dat zulke dingen ENORM goed onderzocht worden en er een bepaalde kwaliteit voor ogen word gehouden! Het zal niet zo lang meer mee gaan als vroeger (auto's van 30 jaar oud rijden nog altijd vrolijk rond) maar sowieso de eerste 15-20 jaar mag je zeker geen problemen gaan ondervinden van acties zoals "start/stop". Kijk eens naar de Lupo 3L. Deze heeft ook Start/Stop, Vele rijden nog rond met dik 4-5 ton op de teller en dan nog de originele motor en soms zelfs nog de originele startmotor...
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Geen idee, ik zag het ergens voorbij komen op het forum.

Ik heb zelf een handbak en gebruik start stop als ik een tijdje staat te wachten op het stoplicht.
Ik geloof niet dat het de motor sloopt zoals hier vermeld staat.
Er blijft altijd een koelvloeistof pompje draaien welke alles blijft koelen.
Alles is er voor berekend dus ik gebruik het wanneer nodig:)
ik dacht dit ook, maar misschien heb ik het fout
 
Update, vandaag was de polo stuk....kaduuk....ging in nooddoop. de hele kerstboom ging aan, alles knipperde hierbij ook...prominent aanwezig was de melding CP .....vervolgens af laten slepen...staat nu als een goedkope verslaafde prostituee langs de A15...wordt morgen naar de dealer gebracht....keep you updated...
 
Vw polo  Polo AW  1.0 mpi 
vandaag de auto terug gekregen van de dealer, er was een flinke storing in het elektronisch brein van de auto en de zekering van de ruitensproeimotor was doorgebrand. Er is een noodzakelijke update uitgevoerd van het brein ( mijn aw is van maart 2020! ) met een positief resultaat. Ik vroeg nog hoe het kwam maar ik kreeg niet echt een duidelijk antwoord, het doorbranden van de zekering van de ruitensproeimotor was waarschijnlijk de kou. Al met al heeft mijn AW geen hoge ogen gegooid met de 1e keer koud weer.
 
Vw polo  Polo AW  1.0 mpi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!