Start stop foutmelding

Hoi! Heeft iemand ervaring of info met betrekking tot een foutcode met het start stop systeem ? ik krijg sinds de kou een foutmelding hiervan. ”Storing start stop systeem”
 
Vw polo  Polo AW  1.0 mpi 
Mannen bedankt voor jullie snelle reply’s! de accu sparen klinkt logisch met deze kou, echter denk ik dat het start stop systeem dan gewoon de A aangeeft met een streep erdoorheen. Aangezien de melding betreft “ storing start stop systeem “ en begeleid met een gele ECS melding denk ik dat er misschien meer an de hand is. Tevens kan de cruise control niet meer geactiveerd worden. Ik zal de auto naar de dealer brengen komende week en zal de uitslag even posten.
 
Laatst bewerkt:
Vw polo  Polo AW  1.0 mpi 
Heb je ook daadwerkelijk een foutcode uitgelezen?

Met de kou kan het ook zijn dat het start-stop systeem niet meer in werking is om de accu niet te zwaar te belasten. Hoewel je auto vrij recent is kan het ook nog zo zijn dat de accu gewoon een slechte conditie heeft. Wij vervangen ook wel eens erg recente accu's met dit weer.
Met een 2018 aw en vrij veel korte ritjes nooit foutmelding of zwakke accu gehad. Wel vaak dat het start stop systeem niet werkt. Is dit een probleem bij nog nieuwere polos?
 
Volkswagen  AW  1.0 tsi 
Afspraak gemaakt bij de dealer, mag volgende week langskomen voor de diagnose. Echter zijn Er spontaan 2 nieuwe defecten bijgekomen. De 1e is de de ruitensproeimotor niet meer werkt, de de 2e is de melding “ component beveiliging ingeschakeld” gegeven wordt op hét multimediasysteem display en de radio het dus niet meer doet. Nou een auto uit maart 2020 en 12000 km op de teller.....is dit een voorbode Van meer ellende? Alles doorgegeven bij de dealer en die neemt het mee. Keep you posted!
 
Vw polo  Polo AW  1.0 mpi 
Afspraak gemaakt bij de dealer, mag volgende week langskomen voor de diagnose. Echter zijn Er spontaan 2 nieuwe defecten bijgekomen. De 1e is de de ruitensproeimotor niet meer werkt, de de 2e is de melding “ component beveiliging ingeschakeld” gegeven wordt op hét multimediasysteem display en de radio het dus niet meer doet. Nou een auto uit maart 2020 en 12000 km op de teller.....is dit een voorbode Van meer ellende? Alles doorgegeven bij de dealer en die neemt het mee. Keep you posted!
Oei dat klinkt niet goed nee. Vervelend van zo’n jonge auto nog. Zo te lezen electronica issues en niet iets mechanische..
gelukkig heb je nog garantie.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Met een 2018 aw en vrij veel korte ritjes nooit foutmelding of zwakke accu gehad. Wel vaak dat het start stop systeem niet werkt. Is dit een probleem bij nog nieuwere polos?
Start stop moet aan een aantal voorwaarden voldoen voordat het werkt. Ik rijd ook weinig of korte stukjes en heb ook vaak een streep door door de A. Lange afstanden en warme motor werkt het vaak wel.
In de handleiding staat het beschreven welke voorwaarden het zijn.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Het zal mij weinig verbazen als de dealer komt met de oplossing: "Meneer, we hebben uw accu vervangen! het probleem is opgelost"

Tegenwoordig word er veel aangestuurd via een controlmodule en niet meer met een oldskool relais of schakelaartje.... Indien er dan te weinig stroom/spanning beschikbaar is zal de auto sneller in storing springen.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Ik zet de start/stop altijd meteen uit. Ik wil het niet gebruiken. Mijn auto uit 2018 heeft ook vreemde storingen gehad. ACC sensor moest gekalibreerd worden, kosten 300 euro. (geen garantie volgens de dealer, ze denken daat de sensor een klap heeft gehad) lekkend kitrand voorruit merkte ze in de wasstraat, ik had nooit iets gemerkt. Water in de bak reservewiel door lekkage. De beide lekkages zijn wel onder garantie gemaakt.
 
Volkswagen  Polo AW 1.0 TSI Comfortline DSG  1.0TSi 95pk 
een maat van mij had een goeie tip om S/S uit te krijgen op een 6R:
De hoeksensor (voor hillhold) calibreren terwijl je op een schuine helling staat. Dan denkt de auto dat je altijd op een helling staat en zal S/S niet werken.

Zo zou je t ook kunnen doen met andere sensoren/calibraties.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!