Start-Stop en ruitenwisser interval probleem / elektrische problemen?

Goedemorgen!

Een vraag, zal de situatie even uitleggen.

Vorig jaar na diefstal van mijn autoradio is alles netjes gefixt, nieuwe radio er in geplaatst etc.
Sindsdien doet de start-stop functie van de VW Polo het niet meer ("Start-Stop nicht moeglich / not possible"). Tevens doet de interval stand van de ruitenwisser het niet meer.

Ik had dit geaccepteerd, zeg maar: "ja jammer dan...", maar een paar weken geleden heb ik een botsing gehad, alles is gerepareerd, maarrrr sinds dat voorval gaat het storingslampje van de verlichting regelmatig branden terwijl er volgens de garage "geen problemen in de verlichting zijn". En op dat moment begon plotseling mijn Start-Stop weer te werken en wat denk je, ook deed de interval van de ruitenwisser het ook weer!!!

Dit was van korte duur helaas, want na een dag werkte het weer niet meer, maar het verlichting storingslampje blijft steeds aan gaan.

Raar maar waar, iemand enige suggesties wat er aan de hand kan zijn? Heb het idee dat er elektrische problemen in de VW Polo zitten en dat dat blijkbaar heel lastig aan te pakken is?


Hoor graag jullie mening, fijn weekend!

Grts, Jeff
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75PK 
is er ook een nieuwe accu ingekomen?
want volgens mij moet bij auto's met start/stop systeem de accu aangemeld worden. ( of dit alle problemen veroorzaakt weet ik natuurlijk niet )
net als wat @Sal zet ff uitlezen met vcds

Nee, er is geen nieuwe accu er in gegaan... :confused: Het uitlezen is gebeurd door de ANWB inmiddels, maar die mannen kunnen er niets geen vreemde dingen in vinden.
Wellicht toch naar de dealer gewoon, die kunnen meer uitlezen misschien?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75PK 
Hoi Maurice,

Nog niet helaas, start/stop systeem en intervalstand ruitenwisser werkt nog steeds niet. Heeeeel sporadisch... zit nu met een alarm probleem, die gaat heel vaak vals af, zie mijn andere topic.
Thanks voor de tip met de motorkap, wellicht heeft het hiermee te maken want heel de voorkant incl motorkap is vervangen na het ongeluk dat ik heb gehad.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 75PK 
controleer even de staat van de accu.
Als deze net wel net niet op de grens zit doet je start stop het niet.
Je start stopsysteem ontvang de waarde van de sensor die op de minpool van de accu zit.
Die sensor geeft een percentage aan hoevol deze is, als de accu net niet aan de waarde van het start stop systeem voldoet dan werkt deze niet.

Mijn accu is al 8jaar oud en net te slecht voor het start stop systeem, maar ik gebruik dat niet dus ik vind het prima zolang de accu nog goed genoeg is voor het starten.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!