Stage 3 Polo GTI 2.0 AW 320 PK / 500Nm BR-PERFORMANCE

Werd al eerder in een ander topic besproken. Eens met @Initiald . Heb zo'n beetje hetzelfde vermogen als hij en stel vast dat dat eigenlijk net te doen is. Veel meer op alleen de voorwielen lijkt mij ook niet te doen. Launch control is al nauwelijks met goed fatsoen te doen nu; misschien met sportbanden net wel
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik merk met de huidige auto dat het net te doen is om alle pk’s te kunnen verwerken.
meer is niet leuk meer.

ander vraagje, zou een achterwiel aangedreven auto (bmw, benz) de kracht beter aankunnen dan een voorwiel aangedreven auto?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 245pk + stage2 DSG 
Ik merk met de huidige auto dat het net te doen is om alle pk’s te kunnen verwerken.
meer is niet leuk meer.

ander vraagje, zou een achterwiel aangedreven auto (bmw, benz) de kracht beter aankunnen dan een voorwiel aangedreven auto?
Jaa sws, mijn ouders hebben een bmw e91 320d m perf pakket, en die heeft 220 pk en 400/430 nm koppel. En die pakt altijd de grip. Die heeft echt nooit problemen
 
Auto Customisatie bedrijf  - VW Polo 6r  1.6 TDI 201pk 
in verhouding vind ik het redelijk duur
als je bekijkt wat ik allemaal heb betaald...
gfb dv+€ 130,00
slangen en turbo onderdelen upgrade tweedehands€ 300,00
Downpipe + montage€ 510,00
middendemper, einddemper, verloopstuck en montage€ 561,00
intercooler€ 769,00
tuning€ 625,00
mst intake€ 310,00
Totaal€ 3.245,00

heb zelfs meer want heb ook echt alle slangen vervangen, de gfb dv+ en een intake.
dat zit er bij hun niet eens bij.
nu is mijn tuning uiteraard goedkoper, maar bij hun komt er nog een hybrid turbo bij. en kan me niet voorstellen dat die meer dan 3k is
en dan zitten ze maar op 500nm en 320pk
terwijl als ik nu voor een is38 golf r turbo zou gaan, ik richting 520+nm ga en richting 350pk.. en blijf ik nog ruim onder de 7k
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 TSI GTI 350PK /550NM 
Hoe het door een Versnellingsbak verwerkt wordt bepaalt toch ook echt hoe snel dat wel nie is met dien pk en nm naar 0-???km/u

sommige autos gaan met relatief niet echt veel pk sneller naar bijv 100kmu

en met vierwielen aangedreven nog wel eens beter
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Dat vraag ik mij ook af. Een bmw 328 heeft 245pk, achterwielaandrijving, automaat bijna 200kg zwaarder dan de polo. Gaat in 6 sec naar de 100 en topsnelheid 250km/u. (Fabrieksopgave).

Hoe kunnen de getallen (sprint en topsnelheid) beter zijn dan een vw polo met 250pk?
Toch (groten)deels te maken met achterwielaandrijving?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.8 245pk + stage2 DSG 
Dat vraag ik mij ook af. Een bmw 328 heeft 245pk, achterwielaandrijving, automaat bijna 200kg zwaarder dan de polo. Gaat in 6 sec naar de 100 en topsnelheid 250km/u. (Fabrieksopgave).

Hoe kunnen de getallen (sprint en topsnelheid) beter zijn dan een vw polo met 250pk?
Toch (groten)deels te maken met achterwielaandrijving?
Een Polo AW GTI 2.0 doet het ook sneller dan een 1.8 ondanks een zelfde aantal pk's. Die zeggen dus niet alles
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Een Polo AW GTI 2.0 doet het ook sneller dan een 1.8 ondanks een zelfde aantal pk's. Die zeggen dus niet alles
1.8 & AW hebben niet evenveel pk’s. Al scheelt het niet veel.
Topsnelheid heeft ook met Cw waarde te maken en met de overbreng van de versnellingen.
Die BMW is wellicht zwaarder, dat betekend ook meer gewicht op de achterbanden en dus meer grip. En BMW paarden zijn vaak net ff wat sterker dan VW paardjes. Zelfde bij Porsche. Efficientie van het vermogen ligt bij die merken hoger.
Het is wel lastiger om met een achterwielaangedreven auto de fabrieksopgaven te halen wanneer de omstandigheden niet optimaal zijn. Kan best bij nat weer dat jij met je Polo alsnog sneller naar de 100 bent dan de BMW
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Jaa maar topsnelheid bij de grote A merken uit duitsland is allemaal max 250, omdat dat onderling is afgesproken. Volvo zet hem dacht ik op 170/180 bij hun nieuwste modellen.
 
Auto Customisatie bedrijf  - VW Polo 6r  1.6 TDI 201pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!