Staafmixer geluid.

qwiznx

Mooiste 9N3 (2016)
Exclusive lid
1,210
956
198
*hoop dat hier goed staat, anders verplaatst topic maar*

precies...

zoals de titel zegt.
Mijn Polo 9N3 maakt een behoorlijk irritand geluid tijdens het optrekken / afremmen en rijden.
bij het remmen begint het zo gauw ik de 2 versnelling aanraak.
bij stilstand klinkt het als schurend/ schrapend plastic onderdeel.
als koppeling intrap is t weg, als koppeling op laat komen begint t weer.

in de 5e versnelling klinkt het gewoon echt alsof ik een staafmixer rijd. niet echt plezierig.
dat schrapende en schurende geluid van die mixers als ze langs de kant van de kom gaan.

heb zelf de ballen verstand van auto's maar lijkt mij dat dit een plastic iets is wat aandacht wil...

wie weet wat dit kan wezen?
Hellup !!!
 
bad news!

Versnellingsbak moet vervangen worden.
hij heeft VW gebeld en de auto heeft een vast vliegwiel. wat betekend dat dus ook de koppeling vervangen moet worden...

nu kun je kiezen voor een 2e hands versnellingsbak enz.
maar wat raden jullie aan?
nieuw, of 2e hands er in?

en, hij heeft bak code nodig van motor.
wie weet waar die staat op t blok bij Polo 9n3?
 
Staat vaak op de bak zelf

Bijvoorbeeld voor deze 1.4TDI bak:

$_85.JPG


bron:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
 
nou...

kameraad had helaas geen tijd komende week.
dus zaterdag auto afgeleverd bij een garage ( ga geen namen noemen )
die hadden met 3 man bij staan luisteren en zeiden allemaal dat het niet de bak was maar druklager ( koppelingsset )
nouja prima. als 3 man dat zegt. vervang dan maar.

gister weer opgehaald.. jaaa zei die. hij maakt nog wel wat lawaai, maar stuk minder als eerst.
probeer maar eens dagje. ( was dus gister )
________________
tis zo erg dat ik auto heb laten staan vandaag. klinkt alsof de metalen onderdelen me om de oren vliegen. de tanden los in bak liggen.
vandaag gaat die dus weer heen, en kijken wat ze dan zeggen.
ik blijf erbij dat de bak gewoon kapot is ( wat kameraad dus ook zei )

en hoop dat hun toegeven, en wat met kosten kan doen.

wss 2e hands bak opzoeken zodat ik weet wat erin komt te hangen.

al met al 1 pot ellende zo...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!