Spoorverbreders of (ver)brede velgen?

Ik heb mijn polo 9N1 verlaagd met een schroefset en daarbij ook nog kortere veren gebruikt. Hij ligt nu redelijk maximaal omlaag. Nog lager en ik kan niet meer over drempels. Ik zit nu alleen met de "look". Ik vind dat de velgen te ver naar binnen liggen. Het liefste zou ik willen dat de velgen in ieder geval gelijk of iets buiten de rand van de wielkast steken.

Met spoorverbreders ben ik redelijk snel klaar, alleen blijven de wielen dan even breed als ze nu zijn. Ik vraag me af of dat er van de voor af achterkant niet vreemd uitziet.

De andere optie is brede velgen. Dat zouden wat mij betreft dan verbrede stalen velgen worden. Nu is het niet zo'n probleem om aan een setje stalen velgen te komen. Maar waar laat ik ze (betrouwbaar) verbreden? En daarnaast moet ik dan ook investeren in nieuwe banden.

Er liggen nu 195/50/R15 banden op met (uiteraard) 15 inch velgen. Ik heb nu de LM 5 spaaksvelgen van Volkswagen en vind die eigenlijk helemaal niet lelijk.

Zoals gezegd; spoorverbreders zijn de snelste en goedkoopste oplossing. Ik kan dan mijn velgen en banden houden. Verbrede velgen zijn "echter", maar waar kun je voor zoiets terecht? Plus de extra kosten voor 4 nieuwe banden....

Iemand ervaring met het keuze 1 of 2?

Dit is ongeveer waar ik naartoe wil:
86f6cba3c10b539e7dc7c4cd4708fc03.jpeg
 
Volkswagen  Polo 9N1  1.4 16v 74pk Highline 
Aangezien je ook je veren al versneden / ingekort heb, geef je iets minder om veiligheid en de geometrie van je auto.
In dat geval zou ik gewoon voor de makkelijke keuze gaan en spoorverbreders kiezen.

Je 'verpest' als het ware de gewenste waardes van de originele auto door de veren te verlagen op deze manier. Spoorverbreders helpen hier ook niet bij.
Kijk dus ook niet gek op als je stuur niet recht staat, de auto naar een kant trekt of gevoelig wordt voor spoorvorming. Banden die sneller, foutief, slijten kan ook voorkomen.

Velgen zijn de betere keuze, maar kosten zoals je aangeeft, meer geld. Nieuwe velgen, deze aanpassen en nieuwe banden.

Dus lang antwoord kort, spoorverbreders is goedkoper dan velgen en zorgt voor de look die je wilt behalen. :)
 
Aangezien je ook je veren al versneden / ingekort heb, geef je iets minder om veiligheid en de geometrie van je auto.
Er zit een schroefset (staat ook in de begin post) met kortere achterveren (geleverd door dezelfde fabrikant) onder. Dit omdat hij niet laag genoeg kwam met de veren die standaard bij de schroefset zaten. Volgens mij is dit hoe veel mensen hun auto verlagen? Dat het inkorten van je standaardveren niet heel veilig is snap ik.

Misschien dat dit je kijk op het verhaal nog wijzigt? Of is jouw mening dat spoorverbreders een "onveilige" keuze zijn die enkel afbreuk doen aan rijgedrag?
 
Volkswagen  Polo 9N1  1.4 16v 74pk Highline 
Haha oké, een schroefset is anders! Er zijn (helaas) mensen die de fabrieksveren zagen en zo de auto verlagen. Levensgevaarlijk en dom als je het mij vraagt!

Maar goed, dan zou ik gewoon voor velgen gaan in jouw geval. Echter zijn er wel andere forumleden die voor spoorverbreders zouden kiezen. Wellicht even andere reactie afwachten.
 
Ik zou voor spoorverbreders kiezen, nog bredere banden gaat je Polo niet fijner van sturen, is mijn mening.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: k03n
Ik rij zelf met 18 mm spoorverbreders, tot nu toe nog geen klachten.

Het aanzicht is nog steeds prima, geen rare verhoudingen
Ziet er netjes uit! Ik neem aan dat links voor en rechts na het installeren van de spoorverbreders is? Ik denk dat ik zelf nog nét iets meer wil. Dan zou ik voor 20mm gaan. Ik moet het natuurlijk wel goed uitmeten, want ik rijd in een 9N met een andere standaard spoorbreedte.

Heb je gekozen voor verbrerders met langere bouten (dus wiel en spoorverbreder samen aan de naaf) of heb je een set waarbij het wiel los op de verbreder zit? Die laatste optie lijkt mij een beetje spannend, maar kom je wel veel tegen. Mag ik vragen welk merk verbreder je hebt?
 
Volkswagen  Polo 9N1  1.4 16v 74pk Highline 
Ziet er netjes uit! Ik neem aan dat links voor en rechts na het installeren van de spoorverbreders is? Ik denk dat ik zelf nog nét iets meer wil. Dan zou ik voor 20mm gaan. Ik moet het natuurlijk wel goed uitmeten, want ik rijd in een 9N met een andere standaard spoorbreedte.

Heb je gekozen voor verbrerders met langere bouten (dus wiel en spoorverbreder samen aan de naaf) of heb je een set waarbij het wiel los op de verbreder zit? Die laatste optie lijkt mij een beetje spannend, maar kom je wel veel tegen. Mag ik vragen welk merk verbreder je hebt?
Yep, ene foto is voor, andere na.

Ik heb gekozen voor verbreders met langere bouten en een centreerrand erop van H&R.
 
  • Leuk
Waarderingen: k03n en iichel
Eens met @Pigeon, neem spoorverbreders met een centreerrand erop en het liefst van een gerenommeerd merk, dan verklein je het meest de kans op trillingen tijdens het rijden. H&R heb ik ook, zeer tevreden mee.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!