Zoals de meesten weten zit er in de GTI een Soundaktuator die voor extra sound zorgt tijdens het rijden. Het nadeel van deze extra sound is vooral te merken wanneer je veel snelweg rijdt, rond de 120-130 begint het namelijk irritante vormen aan te nemen (is natuurlijk altijd een persoonlijke smaak). Zelf heb ik deze Soundaktuator er nu al een tijdje uit. Maar door de 30000km beurt (lease auto) ben ik genoodzaakt deze weer even terug te plaatsen. Doordat ik er toendertijd niet zoveel informatie over kon vinden heb ik toen maar meteen even de camera erbij gepakt, zodat ook andere mensen hier iets aan kunnen hebben. De fotos zet ik in zo neer, dat het lijkt alsof hij eruit wordt gehaald (met soms rare effecten
). Volg de stappen in de omgekeerde volgorde om de aktuator weer te plaatsen.
1. Waar zit dat ding?
Open de motorkap. De aktuator zit linksachter (zie foto 1). Door het rubber weg te halen en het plastic erboven iets omhoog te buigen zie je de aktuator (foto 2).
foto 1
foto 2
2. Hoe werkt de stekker van de aktuator?
Zie fotos 3 en 4
foto 3
foto 4
3. Hoe zit de aktuator voor de rest vast aan de auto?
De aktuator zelf zit vastgeklikt in een houder (foto 5) en de houder is op 3 plekken bevestigd
aan de auto (foto 6).
foto 5
foto 6
4. Aktuator is eruit wat nu?
Plak de stekker dicht (i.v.m. vocht) en tape deze vast aan je auto (foto 7). De aktuator zelf kun je bewaren in je garage of andere plek om deze verder te bestuderen (foto 8 en 9).
foto 7
foto 8
foto 9

1. Waar zit dat ding?
Open de motorkap. De aktuator zit linksachter (zie foto 1). Door het rubber weg te halen en het plastic erboven iets omhoog te buigen zie je de aktuator (foto 2).

foto 1

foto 2
2. Hoe werkt de stekker van de aktuator?
Zie fotos 3 en 4

foto 3

foto 4
3. Hoe zit de aktuator voor de rest vast aan de auto?
De aktuator zelf zit vastgeklikt in een houder (foto 5) en de houder is op 3 plekken bevestigd
aan de auto (foto 6).

foto 5

foto 6
4. Aktuator is eruit wat nu?
Plak de stekker dicht (i.v.m. vocht) en tape deze vast aan je auto (foto 7). De aktuator zelf kun je bewaren in je garage of andere plek om deze verder te bestuderen (foto 8 en 9).

foto 7

foto 8

foto 9