Soundaktuator verwijderen/terugplaatsen

Ik heb getracht om de sound-actuator te verwijderen, maar het is me niet gelukt. Het lukt me namelijk niet om het vergrendelingssysteem zoals getoond op foto 3 & 4 ver genoeg uit te trekken. Daardoor kan ik de stekker niet losmaken.

Iemand tips? (Moet zeggen dat ik er slecht bij kan dankzij die plastic afdek-kap welke langs de gehele voorruit is gemonteerd.)
 
Enige tip die ik kan geven, zorg inderdaad dat je genoeg plek krijgt door die plastic afdekkap zover mogelijk omhoog te duwen (kan wel wat hebben) ;)

Ook kan ik me herinneren dat bij het uittrekken van de vergrendeling de stekker ook een stuk naar buiten (los) gaat, dus de stekker moet je ook een beetje naar buiten trekken bij het losmaken. Het was inderdaad een gekloot om het goed los te krijgen, vooral als je niet precies weet hoe de stekker werkt (en de kabel net iets te kort is).
 
Het is alsnog gelukt. Met behulp van een 2e persoon de plastic afdekkap omhoog geduwd, daardoor kon ik er beter bij en kon ik met behulp van 2 handen de stekker-vergrendeling verder lossen trekken, dit kostte wel flink wat kracht.

Dus nu rijd ik rond zonder gekunsteld geluid. Heerlijk! :)
 
Wellicht kan dit stuk gereedschap soelaas bieden ;)
hamer-1.jpg
 
Het is desbetreffende collega gelukt de soundaktuator uit te schakelen Big Grin

De manier waarop het voor mij het makkelijkst ging is om eerst de module inclusief stekkerblok los te maken van de houder; dit is min-of-meer een kwestie van voorzichtig loswrikken. met deze aanpak creeer je voldoende werkruimte om de module inclusief stekkerblok in een dusdanige positie te brengen dat je er met beide handen goed bij kunt om het geheel aansluitend te kunnen ontkoppelen.

Nadat het stekkerblok losgemaakt is van de module, heb ik met tape de connectoren van het stekkerblok afgeplakt en deze vervolgens aan de houder gemonteerd middels een tie rip.

Het is echt een verademing om zonder herrie te kunnen rijden waarbij ik gewoon een handsfree gesprek kan voeren boven de 4000 toeren.

Succes!
 
Heb vandaag ook de stoute schoenen aangetrokken, het was er het weer voor....

Kreeg de stekker in eerste instantie niet makkelijk los, maar het hele apparaat daarentegen wel :???: Daarna was het vrij simpel de aktuator te verwijderen. Ietwat krakkemikkige constructie waarmee een en ander aan de carrosserie vastzit, maar goed, dat werkte nu in mijn voordeel. Heb de stekker met een tie ripje vastgezet aan het plastic rooster, de brommer ligt achter in de auto nu. Ben benieuwd hoe het klinkt, heb ik nog niet uit kunnen proberen.

Bedankt voor de duidelijke uitleg in ieder geval.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!