Soundaktuator GTI: Mijn Oplossing!!!!!

Hier mijn oplossing omtrent de Soundaktuator van de Polo GTI.
Ik wilde de aktuator niet zomaar los trekken onder de motorkap dus heb ik een schakelaar in het dashboard laten zetten door mijn dealer, zie foto's hieronder.
Ik kan nu ten alle tijden de aktuator aan en uit zetten, standaard staat ie uit.

Foto 1: Overdag , Aktuator uit.


Foto 2: Licht aan , Aktuator uit.


Foto 3: Aktuator aan.


Foto 4: Dashboard overzicht.


De schakelaar is origineel van VW alleen er zit een ander dekseltje omheen (ik heb gekozen voor de letters GTI er zijn ook andere symbolen), de rode kleur is dus ook hetzelfde als de rest van het interieur, valt helemaal niet op!
Als je de Aktuator inschakeld worden de letters GTI geel.

Het verschil tussen aan en uit is echt groot. Als je hem uit zet is het lekker stil in de auto, eenmaal aan laat hij zich goed horen.

Misschien dat er leden van MyPolo.nl zijn die hier iets aan hebben. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, dat is zeker super netjes!

Zoals Webcrtor al heeft aangegeven, wat heeft dit gekost? En bij welke dealer is het gedaan? Heb zo'n gevoel dat vele dealers hier niet eens aan willen beginnen.
 
De soundaktuator versterkt het uitlaatgeluid. Omdat je de Polo GTI niet hoort brullen hebben ze er een soort speakertje in gezet om het geluid te versterken.

Tijdens snelweg rijden kan het behoorlijk irritant zijn, beter, het is irritant zo'n herrie tijdens lange trips.
 
Hier nog wat extra info over de vragen die ik heb gehad op het verhaal van de soundaktuator.

Ik heb deze schakelaar laten inbouwen voor aflevering. Had gelezen dat het inbouwen van een schakelaar +/- 45 min zou duren.
Met dit in het achterhoofd ben ik ook naar mijn dealer gestapt, zij hadden dit nog nooit gedaan en stelde voor dit gewoon te berekenen volgens het uurtarief van de werkplaats.
Ik ging daar niet mee akkoord, uiteindelijk hebben we samen een afspraak gemaakt dat ze max 2 uur in rekening zouden brengen.
Als ze eerder klaar waren betaalde ik gewoon de tijd die ze bezig waren en duurde het langer was dat hun risico.
Het werkplaatstarief was € 76,50 ex de btw dus maximaal ging dit € 182,-- kosten.
Best duur maar wilde met een nieuwe auto niet naar een inbouwstation gaan.
Uiteindelijk zijn ze er 2 dagen mee bezig geweest +/- 12 uur, maar nu zit het er wel perfect in, ik denk ook dat ze dit niet zomaar nog een keer willen gaan doen ;)

De schakelaar zelf heeft me € 67,- gekost. Totaal dus € 249.-
 
Klopt ze hadden beter even op deze site kunnen kijken ;)

Ik had ze een how-to doorgegeven van een duitse site, alleen bleek het schema
niet te kloppen van die gasten, vandaar dat het wat langer duurde.
Ben ze uiteindelijk nog steeds heel dankbaar Big Grin
 
Oplossing ziet er geweldig uit, mijn complimenten!

Zou je s.v.p. kunnen aangeven welke dealer de implementatie heeft verzorgd? Misschien kunnen we met desbetreffende dealer een speciale prijs afspreken indien meerdere mensen op dit forum hun GTI hiermee willen aanpassen?

Heb je de dealer de gebruikte schakelaar en afdekkap laten aanleveren? Heb je het geheel zelf aangeleverd?
 
TheRealAngel zei:
Oplossing ziet er geweldig uit, mijn complimenten!

Zou je s.v.p. kunnen aangeven welke dealer de implementatie heeft verzorgd? Misschien kunnen we met desbetreffende dealer een speciale prijs afspreken indien meerdere mensen op dit forum hun GTI hiermee willen aanpassen?

Ja dan wil ik ook wel mee doen Big Grin echt cool gedaan dit. Echter vind ik 250 euro echt te veel..! +/- 100 e is redelijk in mijn opinie.
 
Ik weet niet of de dealer er wel op zit te wachten.
Voordat ik ze hier bij naam en toenaam noem zal ik ze van de week zelf
nog eens vragen of ze hier nog zin in hebben. :)

De schakelaar heb ik zelf aangeleverd en die kost zoals hierboven beschreven
al € 67,-.
Zoals alessandro hierboven al voorsteld het voor totaal € 100,- te doen lijkt me bij een
dealer een beetje moeilijk worden.
Hier het linkje van de site waar de schakelaars staan:

http://carstyle4you.com/product_info.ph ... q77bjnf24s

Als jullie verder nog vragen hebben hoor ik het graag.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!