Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Yup, heb 'm zelf ook eens vervangen x aantal jaar geleden. Veel voorkomende 'vocht' probleem waardoor je een foutmelding krijgt van een defecte lamp.En is het een meer voorkomend probleem bij Polo 6R?
Heb je daar een speciaal stuk gereedschap voor nodig? Volgens mij is het geen inbus en geen TorxYup, heb 'm zelf ook eens vervangen x aantal jaar geleden. Veel voorkomende 'vocht' probleem waardoor je een foutmelding krijgt van een defecte lamp.
Weet je toevallig ook welke maat?het is geloof ik een 12-tand, da's niet heel gangbaar voor de gewone klusser maar het is ook niet echt speciaal gereedschap.
Klopt, ik heb 3 dagen geleden ook mijn achterslot vervangen, kosten circa €50,-. Het gereedschap dat je nodig hebt is inderdaad een veeltand of 12 puntssleutel. Er zijn standaard 3 verschillende maten, de 6, 8, of 10. Je hebt maat 8 nodig. Bijna elke garage beschikt over het gereedschap dus eventueel kan je even langsrijden om te vragen of je het mag lenen, zo heb ik het ook gedaan.Vandaag vervangen, OEM: 6R0827505E, kost ca. 58,-, zat bij mij met een 8mm spline/veeltand vast.
Zag wel dat bv. een UP! daar inderdaad een 10mm heeft zitten.
ben blij voor je dat het is opgelost.....Ben ondertussen voorzien van een Spline M8 bit, heb het slot opengemaakt voor nadere inspectie en gezien dat er geen spoel in zit maar een stelmotortje.
Dit motortje drijft via een vertraging een nylon schroefdraad spindel aan, waarover zich lineair een nylon blokje - ontgrendeling pal - beweegt om het slotmechanisme te ontgrendelen. In wezen is dat dezelfde beweging als die van de handmatige ontgrendelingshandel voor noodgevallen.
Om een lang verhaal kort te maken, die nylon spindel was min of meer gebroken en zat nog heel iets met alleen de spoed aan elkaar. Waarschijnlijk materiaal veroudering (na 12 jaar) of moeheid. Deze spindeltjes zijn zelfs voor een paar euro als reserveonderdeel te koop maar heb ervoor gekozen om voor 11 euro het gehele slot te vervangen door een compleet nieuw exemplaar.
Heb diverse malen gelezen over dat "geratel", ervaren door meerdere personen maar nooit iets over een oorzaak gehoord. Ik meen het nu te weten: een kreupele spindel die tevergeefs gedurende 1 volle sec. lang, probeert de ontgrendeling pal te bewegen.
En zo'n gebroken spindel is ook nog vrij goedkoop (zelf) te repareren c.q. vervangen; mocht men dat willen.
De 'clou' zit hem hoofdzakelijk in deze twee zinnen:Goed verhaal maar ik mis de "clou". Doet je slot het weer?
Het oude slot werkt mechanisch nog prima maar kan het slechts handmatig ontgrendelen.Conclusie, het slot werkt nog niet.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.