Slot achterklep

Hallo, ik ben nieuw op deze site. Net in bezit van een Polo 1.4 16V uit 2009.
er zijn een aantal gebreken die ik wil oplossen. Oa het vreselijke gekraak. Hiervoor al een afspraak met mijn mecanicien om de draagarmrubbers te vervangen door die goede van de Audi A2.

Verder heb ik probleem dat het slot van de achterklep onregelmatig niet ontgrendelt wordt. Mijn vrouw vind het niet leuk om dan over de inmiddels maar neergeklapte bank naar achter te moeten kruipen om het slot handmatig te openen (er zit geen sleutel opening aan de buitenkant).
Wat kan de oorzaak zijn. Ik hoor al : vocht, microswitch, stelmotor. De dealer gevraagd wordt ik ook niet veel wijzer die zegt breng hem maar langs. Wie heeft een goede suggestie?
En nog een vraag: hoe krijg ik de binnenbekleding van de klep eraf? Ik heb de 2 schroeven die in de handgrepen zitten verwijderd maar er is geen beweging in te krijgen. Bedankt voor de reddende tip.

Is er trouwens ook een site waar je de OEM onderdelen van je auto kan opzoeken?
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 80pk 
Nu je toch zo geïnteresseerd bent in het forum en graag informatie wilt, stel je gelijk even voor! Wel zo prettig
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
In de handvaten aan de binnekant van de koffer zitten 2 torx vijsjes. Deze moeten eruit.
Dan kan je met veel moed en kracht de bekleding eraf trekken. Deze zit vast met een heel aantal clipjes.
Zit veel vaster dan ze zou denken maar met genoeg (voorzichtige) kracht komt het er wel af.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Inderdaad de zichtbare schroefjes demonteren, dan kun je hem daarna met veel geweld er vanaf trekken. Advies iemand even de achterklep vast laten houden dan met twee handen de bekleding er in één keer aftrekken. Mijn advies is om de originele draagarm rubbers te monteren(zijn verbeterd) het zou kunnen dat je met de Audi A2 rubbers trillingen in je auto krijgt.(zelf ook ervaring mee) Succes.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Kennelijk niet over de benodigde 'moed' beschikkend, heb ik de weg van de voorzichtigheid bewandeld. Begonnen aan de zijde bij de achterruit, een voor een naar binnen toe werkend eruit trekken, totdat hij over de gehele lengte een paar cm los was van de ruit. Datzelfde herhaald voor de kant naar het slot toe, van weerszijden naar binnen gewerkt. Ging prima. Wat mij wel opviel was dat sommige clipjes in het staal waren blijven zitten doordat ze uit de punten op de bekleding waren geschoven. Daarom voor het terugplaatsen van de bekleding, die clipjes er alsnog uithalen en eerst weer in de bekleding schuiven.
 
Volkswagen  Polo 6R Blue Motion  1,2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!