Sleutel in Polo 6R, hoe openen

Ik heb de sleutel per ongeluk in de koffer gelaten. Enkel koffer geopend met de afstandsbediening en dicht gedaan. Stom, maar ja. Nooit de reservesleutel gehad en geen reactie meer nadien van de verkoper (Duitsland).

Goed, ik vol moed met een kledinghanger aan de hendel getrokken via een kier in de deur, maar dat lukt gewoon niet. Zelfs met een touw errond geraakt, maar die deur komt niet los, en ik denk niet dat ik nog verder kan trekken. Wat zijn nog de mogelijkheden om die open te krijgen zonder de raam in te slaan? En waarom zou dat niet met de hendel open te krijgen zijn?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 60pk 
Denk eerder aan 2de hands raam en gewoon inslaan hoor. Het is niet mijn dagelijkse auto, dus is niet dringend. Ik vroeg me af of er toch nog andere mogelijkheden hebben, ook al nemen ze wat tijd in beslag. Ik vind het gewoon raar dat zo lockpicking met de deurhendel binnen niet lijkt te werken. Meerdere pogingen gedaan
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 60pk 
Als het toch niet dringend is of je wil de anwb niet bellen, dan heb je bij de action van die kussentjes. Die zijn plat en kan je dan met een handpomp oppompen. Misschien voor iets tussen de deur?

 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Zal deze auto niet toevallig dead lock hebben?
Dan kan je trekken aan de hendel tot je een ons weegt.

Kan de dealer geen sleutel namaken op chassisnummer?
Dan kan je in ieder geval de cilinder in de deur opemdraaien.
(geen idee of dat nog gedaan wordt, en of ze dat zonder meer doen)
 
Ik heb dit zelfde al eens meegemaakt met een BMW van een klant, deurslot buitenzijde kapot en afstandsbediening CV kapot. Zodra de sleutel uit de auto is werkt het knopje van de centrale vergrendeling in de auto niet meer. Maar dat wist ik niet. Dus via de rubbers met een stuk ijzerdraad de knop bedient maar geen respons. Raam ging ook niet naar beneden, demonteren van het slot was niet mogelijk en via de kofferbak naar binnen lukte ook niet omdat dit een sedan betrof met een afgesloten kofferbak zonder ski-luikje. Uit eindelijk in overleg met de klant besloten om de ruit maar in te gooien...

Je zou bij de Polo nog kunnen proberen of je de knop van de CV kunt bedienen via het raamrubber met een kleerhanger of ander gereedschap. als je geluk hebt, werkt deze. Scheelt een ruitje vervangen!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
En waarom zou dat niet met de hendel open te krijgen zijn
Vanaf 2013 en later hebben ze 'SAFELOCK', waardoor de deuren niet meer open gaan via de hendel, afhankelijk van de instelling die je hebt.
Dit is als diefstalbeveiliging gedaan, dat de deuren niet opengemaakt kunnen worden bij enkel het raam intikken.
Het werk averechts als je er zelf in wilt komen, zoals je nu merkt.

Heb je geen tweede zender? En je zou inderdaad een paar telefoontjes naar slotenmakers kunnen wagen om te vragen of zij kunnen helpen.

Bij onze tweede auto was dit ook gebeurt en toen heeft de ADAC, Duitse ANWB, ons geholpen door een opblaaskussen + grijper met touwtje aan het einde naar de hendel te werken.
Echter ging bij ons de deur wel open toen dat gedaan werd.
 
Vanaf 2013 en later hebben ze 'SAFELOCK', waardoor de deuren niet meer open gaan via de hendel, afhankelijk van de instelling die je hebt.
Dit is als diefstalbeveiliging gedaan, dat de deuren niet opengemaakt kunnen worden bij enkel het raam intikken.
Het werk averechts als je er zelf in wilt komen, zoals je nu merkt.

Heb je geen tweede zender? En je zou inderdaad een paar telefoontjes naar slotenmakers kunnen wagen om te vragen of zij kunnen helpen.

Bij onze tweede auto was dit ook gebeurt en toen heeft de ADAC, Duitse ANWB, ons geholpen door een opblaaskussen + grijper met touwtje aan het einde naar de hendel te werken.
Echter ging bij ons de deur wel open toen dat gedaan werd.
Safelock of "deadlock" is volgens mij verboden omdat dit mensenlevens heeft gekost...
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Safelock betekent dat als de auto van buiten op slot is dat je niet meer van binnenuit de deuren kunt openen?

Klopt, ik heb het op de AW ook.
Radio geeft dan aan bij contact uit of iedereen is uitgestapt en of je je telefoon hebt meegenomen etc..

In de T-cross heb ik het niet en geeft de radio dat ook niet aan over of iedereen is uitgestapt.

Bij een ongeval worden de deuren zover ik weet automatisch ontgrendeld.
 
In geval van een ongeluk wordt gewoon je raam in getikt, of knipt de brandweer je deur open.
Als je voertuig in de brand vliegt, is t wel handig om tijdig uit het voertuig te kunnen stappen.

Over het deadlock gebeuren, ik weet dit van mn vader. Zijn Saab 9-3 besloot eens spontaan op slot te springen met de sleutel in het contactslot... ANWB meneer vertelde dit hem toen.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Wellicht dat de dealer een sleutel kan bijbestellen. Neem aan dat je die nu toch erbij wilt gaan halen?

Of de achteruit ingooien.
Of een bedrijf laat komen om het slot te forceren.
Of nu een originele sleutel bijbestellen.

Bij de laatste optie zal het je niet weer gebeuren. Stick Out Tongue

Weet niet hoeveel haast je hebt.


Wou dit ooit nog bestellen Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6R  1.6 TDI 140pk 
Deadlock/Safelock in VW wordt geactiveerd (indien aanwezig) als de auto met de sleutel vergrendeld wordt (bij kessy ook via de deurgreep buitenzijde als de sleutel zich buiten het voertuig bevindt)
Als je gaat rijden is alleen anti-carjack wat actief kan zijn, en dat houdt in dat de deur niet te openen is van de buitenzijde.
Zoals eerder gezegd gaan er bij een aanrijding, waar de airbags bij afgaan, automatisch de deuren van het slot.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!