sidrik :: 2011 Volkswagen polo 6r

nee heb geen BM, maar als ik nu te snel over een drempel rij raak ik de grond met die onderste lip (vooral omdat die veel te soepel is qua vering).
en ik zou eventueel die onderste lip kunnen wegnemen toch? of mag dat niet
 
De 6R staat ook behoorlijk 'schuin': aan de achterkant zit er veel meer ruimte tussen wielkast en band dan aan de voorkant. De achterkant kun je meer verlagen dan de voorkant, waardoor de auto rechter komt te staan. Dan schijn je ook minder snel last te hebben van drempels.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
ah ok bedankt, en wat zou jij adviseren hoeveel cm ik moet zakken om nog beetje comfort te behouden

Beetje spelen met de hoogte wat jij mooi vind en acceptabel qua comfort;)
De een vind dit en de ander vind dat, zo krijg jij als persoon wel aardig een idee van hoe iets zal zijn, maar wat echt acceptabel is voor jou, daar kom je pas achter als je het probeert;)

Waar laat je trouwens de schroefset monteren? Wat ik zo van een paar andere landgenootjes van jullie heb begrepen, is dat crauwels hier heel coulant in is en je genoeg testritjes laat maken om te kijken wat jij prettig vind;)

BTW de overgang van 15 inch naar 17 zul je ook flink merken;)
Wennen kun je er best aan doen, ik dacht afgelopen oktober/november ook van: ha! Weer lekker comfortabel rijden met de winterbandjes, maar dat viel mij nogal vies tegen :lol: had allemaal verkeerde beelden in mn hoofd en nou moet ik zeggen dat ik tussen de 2 maten nog maar weinig verschil merk ;)
Gewoon een gevalletje van gewenning:lol:
 
VW  6R  1.2TDI 
ah ok bedankt, en wat zou jij adviseren hoeveel cm ik moet zakken om nog beetje comfort te behouden
Ik heb werkelijk geen idee! Ik rijd nog steeds met het standaard GTI-onderstel (dat is 15 mm lager dan een normale Polo (en ja, de BM is ook geen normale Polo ;))) en 17". Dat vind ik zelf meer dan voldoende comfortabel -ja, het is geen Citroën of Amerikaan-, en kan er ook normaal mee over drempels. Maar de GTI staat ook schuin / lijkt schuin te staan: ook daar is aan de achterkant veel meer ruimte tussen de wielkast en de band dan voor.

Voor de rest: precies wat Gewoonjan zegt.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
ik laat ze plaatsen door online styling parts daar heb ik het setje ook gekocht (is redelijk bij mij in de buurt) en veel mensen wat ik ken gaan daar hun spullen halen.
van 15'' naar 17'' vind ik ook nog meevallen ik rij ook soms in een opel corsa black edition rond met 17'' velgen en een lichte verlaging en dat vind ik nog wel goed meevallen :)
 
verlaging is uitgesteld naar volgende week dinsdag, hij was de afspraak in zijn agenda vergeten te schrijven :s.
nu ben ik het volgende tegengekomen :s
ik ga nooit naar een carwash, was mijn auto altijd zelf (eerst alle het vuil grondig afspuiten, daarna afwassen met spons vervolgens weer afspuiten en dan droog ik hem met een zeemleer) dus waarschijnlijk zal dit niet van de auto te wassen zijn en zou het ook maar raar vinden als dat van het in- en uitladen komt, want zoals je kan zien is bijna volledig over de breedte van de bumper.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jep, via de link zijn ze wel te zien ;)
even een klein tipje, je kunt de foto's ook intern via mypolo.nl hosten :)

Maar dat is idd wel een zware beschadiging zeg! :shock:
allicht dat de vorige eigenaar dit heeft veroorzaakt? (of ben jij de eerste eigenaar?:rolleyes:)
Verder denk ik dat je de krassen met een goede schoonmaak- en polijstbeurt wel flink kunt verminderen, al dan niet eruit krijgen ;)

Edit,

8455252883_516d395b39_c.jpg


8455253295_b1e318c5d0_c.jpg


8455253477_90425698db_c.jpg


Ik ben even aan het klooien geweest en heb ze voor je uit flicker getrokken :mrgreen:
(ja er mist idd 1 foto)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
VW  6R  1.2TDI 
ah k bedankt, ik ben de eerste eigenaar, ik zag het toen ik de auto was aan het poetsen.
ik heb wel een polijstapparaat thuis liggen, maar ik zou niet weten hoe ik dat moet doen, en wat je er voor nodig hebt.
want je moet het toch wel een beetje kunnen veronderstel ik om een mooi resultaat te verkrijgen na de polijstbeurt (en de hele wagen zal zeker gedaan moeten worden je kan niet enkel het koffer doen, of zie ik dit verkeerd?)
 
auto is verlaagd, zal zo snel mogelijke wat fotokes maken als het weer het toelaat morgen :)
al een paar keer de grond gekust met het naar huis rijden is toch wel even wennen ze.
en het probleem dat niemand een polo plat kan leggen snap ik niet Big Grin
ik heb nog 2cm speling over vanvoor en ligt al redelijk plat naar mijn mening.
zelfs de persoon die het setje er op heeft gezet was verbaasd dat de polo zo plat kan en dit zelfs met een kw setje.
maar was bijna onrijdbaar toen die helemaal plat lag, voor het minste raakte je de grond en wiel kon niet meer heel gedraaid worden dit door het schroefje dat aan de binnenkant van de kasten zit
 
Krassen kan je wel wegpolijsten. Je zal inderdaad de hele auto moeten doen want anders is je kofferbak heel donkerzwart en zit er dikke glans in en de rest niet. Polijsten doe je met een echt machine en verschillende pads en middelen en geen hakkietakkiebami apparaat en 1 middel.
 
Volkswagen  Polo  1.6 TDi 
Hey Sid! Zag je foto op de Fb pagina van OSP staan :)
Ligt idd heel proper als je het mij vraagt..
Ja, zulke krassen kan je wel verminderen/ laten weg halen.
Hier al eventueel een adresje: BB- carcare in Zutendaal. Deze man kan echt wonderen verrichten met je wagen ;) .
Ik heb ook al zo'n paar lichtere krasjes maar die zitten nog in de hardwaxx normaal :)
 
maar ik denk ook wel dat ik het zelf kan doen, ben toch van plan om mijn auto regelmatig met de nodige middelen te behandelen, en de man van OSP zei ook dat ik ontzettend veel krassen had hij vermoede dat dat door de spons kwam wat ik gebruikte, als ik wouw kon ik mij daar inschrijven voor een dagje en dan werdt mijn auto helemaal gepolijst en in de wax gezet en al omdat dat zo een actie is van dat poetsproduct maar dat koste mij 50 euries maar dan kreeg ik de poetsmiddelen wel mee om te gebruiken dus misschien is dat nog geen slecht idee, maar op de foto staat hij wel nog lager als dat ie nu staat, dat was echt plat want daar in de wijk zijn redelijke heuveltjes en ze kwamen er niet over dus zijn ze terug gedraaid en beetje omhoog geschroefd haha.
@explorator: bedankt voor de tip zal zeker es iets opzoeken hoe en wat, en prijsje enz...
maar ik denk wel dat dit in orde komt Big Grin
ps: rotiforms zijn ook al besteld over 2 weekjes heb ik ze.
 
even een vraagje
wat zou ik het beste voor bandenmaat nemen?
ik zit te denken aan een 215/40/17 dus (215mm breed, 86mm hoog tov velg, 17 inch) of
een 205/40/17
en dan daar naast, die rotiforms zijn 5x100 8j en dan et 20 of et 30 bij et 20 steken waarschijnlijk wat feller naar buiten ma gaat dat niet te fel zijn?
want moet nog binnen mijn kasten blijven of op z'n minst gelijk.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!