sidrik :: 2011 Volkswagen polo 6r

ah ok bedankt,
en als ik wacht tot ze dat hebben uitgevonden/uitgebracht die OBD tuning kan die ook altijd (zelf) gemakkelijk verwijderd worden zonder enig probleem?
want hier in belgie mag je volgens mij geen chiptuning doen.
 
OBD tuning is het herschrijven van de software van de chip in de auto.
die kan je zelf niet zomaar terug standaard zetten.
dan moet je even langs gaan bij je chiptuner of garage( want als je garage een software update doet kan het soms zijn dat je chip weg is...)
ja, maar dat kunnen ze onmogelijk merken aan je wagen als je hem chipt.
optisch verandert er niets enkel qua prestaties hé...
 
OBD tuning is het herschrijven van de software van de chip in de auto.
die kan je zelf niet zomaar terug standaard zetten.
dan moet je even langs gaan bij je chiptuner of garage( want als je garage een software update doet kan het soms zijn dat je chip weg is...)
ja, maar dat kunnen ze onmogelijk merken aan je wagen als je hem chipt.
optisch verandert er niets enkel qua prestaties hé...

Met mijn Civic diesel kon ik mijn laptop via een ODB2 kabel aan de auto koppelen en zo de originele mapping switchen met de getunde mapping, kwestie van 3minuten. Volgens mij is dit ook wel mogelijk met de VW versie? Ging via een Galleto 1260 kabel volgens mij.
 
Ah, ja die mogelijkheid bestaat er ook wel :)
Ik had gewoon gelezen op bepaalde sites van chiptuners dat indien en een sf update komt en je mapping weg is, dat ze deze gratis terug zetten erna.
Ze zullen dus ook voor eventuele keuring en dergelijk zulke dingen doen..
Maar in principe kunnen ze zoiets op de keuring niet zien, ze gaan hem daar niet op de rollerbank zetten ofzo.. Enkel CO2 meting ed.
Bedankt Donatello, alweer wat bijgeleerd :) ;)
 
vandaag PIAA's Xtreme white plus H7 aangekomen, heb ze er in ene weg ook in gemonteerd samen met de phillips bluevision, foto's volgen nog
mening: de piaa's zijn wel ok qua sterkte en kleur mochten misschien iets feller schijnen maar dan ben ik aant muggenziften.
enkel de phillipsblue vision's vind ik mss nog iets te geelig naar mijn mening terwijl deze toch 4300k zijn

ps: ben wel vergeten tape te plakken op de garagepoort, gevolg is dat ik nu niet weet als de lampen goed staan, eerste indruk was dat ze ietsje te ver naar onder schijnen denk ik :)
 
ja kweet heb 6000k in mijn drl's zitten, maar als ik dat in mijn dimlicht zou zetten wist ik al meteen dat ik weer problemen ging krijgen met de politie dus heb ik voàr 4300k gekozen ( dus mijn PIAA's en stadslichten zijn 4300k geworden, maar toch is het dimlicht witter dan het stadslicht) maar ja het kan ermee door.
 
Ja, gewoon even langs in de garage dan stellen ze de lampen perfect af.
Ja kan dat ook doen door aan die witte (imbus) slotjes te draaien maar ja hebt er in principe een afstelapparaat voor nodig.
Gewoon even langs gaan 5 min werk en het is gepiept :) zo heb ik het ook gedaan.
 
ah k bedankt, maar misschien kan ik beter even wachten tot de auto is verlaagd en dan laten afstellen of maakt dat niet zo veel verschil uit?

Inderdaad kun je beter even wachten totdat de verlaging is gedaan;)
Al kun je natuurlijk ook vragen aan je dealer of ze dit als service voor je doen, deden ze bij mijn dealer iig welStick Out Tongue
(Was nog niet eens met mn eigen polo, maar met de polo van mn schoonmams waar de lichten opzoek waren naar mieren oid:lol:)
Maar alles in 1 keer is wel zo makkelijk;)
 
VW  6R  1.2TDI 
bedankt,
ja dan wacht ik wel even (verlaging is gepland op 5 februari) dus is toch niet meer zo lang, en ik denk dat ze dat niet gratis doen en dan is het te zot om 2 keer te gaan.
Mijn dealer staat niet zo bekend om zijn klant vriendelijkheid, geld komt bij hun op de eerste plaats. op het moment dat je je auto hebt gekocht zien ze je niet graag terug komen (met problemen/vragen ....)
 
Ooooh! Dat is idd dan even rustig afwachten :mrgreen:
Ben benieuwd naar de foto's als ze is verlaagd Big Grin
Hmm.. toch jammer zo'n dealer :(
Doet toch afbreuk aan het gevoel wat je krijgt bij een merk, echt jammer :roll:

(ik heb zelf een slechte ervaring met een Opel/kia dealer, dus zal bij die merken in de toekomst ook niet gauw weer een dealerschap binnen lopen, ook al is het een andere dealer)
 
VW  6R  1.2TDI 
Bij vw garage Smets in bilzen waar ik mijn auto heb gekocht hebben ze dit (tot 2 keer toe, eerste keer was niet goed gedaan) gratis gedaan. Ook hadden ze hem even op de brug gezet om te kijken of ze een schroef konden vinden die in de motor was gevallen...
Vond het wel een goede service...
Maar dit mocht ook wel na het conflict die ik had met hun ivm met mijn velgen.
Waar heb jij je wagen gekocht Sid?
 
heb mijn wagen gekocht bij coox in rekem,

ps: hoeveel cm zou ik hem laten verlagen om een mooi zicht te krijgen, maar toch nog beetje normaal over drempel kan rijden? ik denk z'n 3 a 3,5 cm of is dat te weinig?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!