Mijn Polo 6R 1.2 TSI (190.000 km) is na een vakantie in Duitsland (lange stukken 160 rijden) aanzienlijk meer olie gaan verbruiken.
De motor verbruikte daarvoor niet of nauwelijks olie. Wel meende ik af en toe wat (verbrande) olie na een ritje te ruiken. Normaal als ik op vakantie ga dan gooi ik er één keer 0.5 liter bij (ca, 2000 km). Nu moest ik een liter bijvullen op de 2000 km. Bij thuiskomst weer oranje lampje. Ook een beetje koelvloeistof verbruikt (ca. 0.25 liter). Olie gehaald en bijgevuld.
Ik ben nu 600 km verder en heb weer olie bij moeten vullen (totaal 1 liter in 600 km). Ook zag ik dat er bij het achteruit inparkeren een aanzienlijke hoeveelheid olie op het wegdek terecht was gekomen (regenboogkleur op de weg over ca. 4 m2). De koelvloeistof blijft nu op een constant peil.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Als ik zelf over het internet speur dan zie ik veel opmerkingen over schraapveren staan. Dat zou een mogelijke motorrevisie inhouden. Of kan dit gewoon wat simpels zijn?
De motor verbruikte daarvoor niet of nauwelijks olie. Wel meende ik af en toe wat (verbrande) olie na een ritje te ruiken. Normaal als ik op vakantie ga dan gooi ik er één keer 0.5 liter bij (ca, 2000 km). Nu moest ik een liter bijvullen op de 2000 km. Bij thuiskomst weer oranje lampje. Ook een beetje koelvloeistof verbruikt (ca. 0.25 liter). Olie gehaald en bijgevuld.
Ik ben nu 600 km verder en heb weer olie bij moeten vullen (totaal 1 liter in 600 km). Ook zag ik dat er bij het achteruit inparkeren een aanzienlijke hoeveelheid olie op het wegdek terecht was gekomen (regenboogkleur op de weg over ca. 4 m2). De koelvloeistof blijft nu op een constant peil.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Als ik zelf over het internet speur dan zie ik veel opmerkingen over schraapveren staan. Dat zou een mogelijke motorrevisie inhouden. Of kan dit gewoon wat simpels zijn?
Volkswagen
Polo 6R