schokdempers voorzijde 6R 1.4 63kw laten monteren

Ha beste allemaal, de 1.4 heeft nu 160000km achter de rug en na apk kreeg ik de melding dat de dempers voor matig zijn. Offerte laten opmaken waar 725 uit kwam, ze willen stofhoezen, lagers, stabilisatiestangen etc preventief mee vervangen, is me nogal een bedrag, dempers alleen zijn al 105p/st zal wel koni of bilstein zijn, Monroe kosten rond 70 die zijn toch ook goed?
Jullie ervaring goed adres tegen redelijke prijs, hoeft geen koopje maar iets minder kan wel vermoed ik?
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 85kw 
dat scheelt me een geld zeg, heb alleen een krik en assteunen, lijkt me lastig onder mn carport.

Ze hadden ook uitlijnen achteraf op de offerte staan, is dat nodig?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 85kw 
Met uitlijnen erbij valt het nog wel mee vind ik.
Maar waarom alles preventief mee vervagen? Beetje zonde van geld als het nog goed is.

Ik heb het zelf ook gedaan zonder de as los te halen, wel op een brug.

p.s uitlijnen hoeft alleen als er iets veranderd word aan de wielstanden.
Tenzij je banden al schuin slijten hoeft het officieel niet.
Maar ik ben zelf altijd wel een fan van uitlijnen waneer er een hoop aan de ophanging los gehaald word.
 
Nou, ik vind het aardig aan de prijs, Joosspekloos heeft 225 betaald aan onderdelen dat bereken ik bij Winparts ook, een gat van €500! En als ik een filmpje kijk van montage zie ik dat de poten precies terug moeten zoals losgehaald, uitlijnen hebben ze het ook niet over, paar onderdelen zijn overbodig om te vervangen als ze nog goed zijn, ik ga andere offertes vragen elders of huur een brug
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 85kw 
Hou zou goedkoper kunnen.
Maar je kan ook vragen wat het kost voor alleen de dempers vervangen.

Auto rijden kost geld, dit gaat je niet lukken voor een dubbeltje op de eerste rij.

Maar als je liever zo goedkoop mogelijk wil zijn dan moet je het zelf doen.
Maar dit gaat je niet lukken met een krik en assteun, zeker niet als je niet precies weet wat je doet..
En ik blijf erbij dat als je geen verstand heb van auto’s je niet aan je onderstel moet gaan rommelen.

En als je de veer er af haalt zonder het juiste gereedschap en deze in je gezicht krijg.... Dan heb je een serieus probleem

Of vraag of @Antera van tuning centrum lowering je kan helpen.
 
Welnee joh, helemaal niet de bedoeling dat het heel goedkoop moet, ze mogen best geld verdienen, maar zoals je al zegt, waarom moeten al die extra delen op de bon, stofhoezen zou ik zeker doen. Maar dit vond ik allemaal wel erg prijzig worden.
Vanmorgen een vakgarage gesproken en die vond het ook wel erg veel en zelfs zei hij dat dat bij deze leeftijd/km haast niet voorkomt, all-inn prijs 475,- voor Monroe, nou daar kan ik mee leven, maar hij vond het nog lang niet nodig. Zij hebben ook een apparaat waar de hele veerpoot in wordt gezet en beheersbaar de boel ontspant, heel veilig. Zo nodig doen we dat dan.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 85kw 
  • Leuk
Waarderingen: Sal en Robin
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!