Schokdempers vervangen 1.2 TDI

Aangezien mijn Polo verder wel goed in orde lijkt na de motor swap word het nu toch eens tijd om iets te doen aan de schokdempers.
Ik werd/word al ingehaald omdat ik zo langzaam over de drempels moet en nu is het zo erg dat wegrijden van de oprit al "te erg is"

Nu had ik mij bedacht ik laat een schroefset plaatsen! Verlaging hoef ik eigenlijk niet maar dan is de stugheid misschien wat in te stellen.
Vandaag contact gehad met "Sjaaks Autoservice" aardige man die mij heeft uitgelegd dat zijn schroefset geen goed idee was voor mij (hij zei word net een kart dan)

Heeft een van jullie tips? Ik wil eigenlijk niet meer dan 300 euro uitgeven. Hoeft dus niet perse schroefset te zijn maar ik wil gewoon normaal over de drempels kunnen etc.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
2 ton nu. Dat zij die man ook maar waar kan ik die het beste bestellen? (voor een mooi bedrag) en ik dacht misschien is een schroefset beter en gaat langer mee vandaar.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Als je goede kwaliteit wilt voor normaal geld vervang je de schokdempers met sachs dempers. Dit is ook de originele fabrikant voor vw dempers op deze auto. Dan vervang je gelijk de toplagers, stofhoezen en koppelstangetjes van de stabilisator stang mee. Daarna rijdt de auto als nieuw.

Een schroefset kopen als je niet verlaagt is gekkigheid en gaat ook niet langer mee
 
  • Leuk
Waarderingen: Brent Verhaegen en H11
Ja maar dat is het nou, op al die bekende shops kan je zo bijvoorbeeld een schokdemper bestellen maar thats it. Hoe weet ik nou welke veer daarbij moet? En volgens mij mis je dan ook stofkapjes en weet ik het allemaal.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Schokdempers in Europa halen gemiddeld 60.000 en dienen dan al vervangen te worden.
In Rusland doet men er slechts 15.000 mee haha.
Echter kan er in Nederland 200.000 mee gereden wordt, mits je veelal snelweg kilometers rijdt.

Mijn punt is dat ze echt aan vervanging toe zijn en een originele set dempers al een heleboel verfrist ook al lijkt het niet zo op dit moment.
 
Je moet ook een protection kit voor achter nemen en de toplagers voor, die zou ik als ik jou was van het merk lemförder bestelleb
Ja zag op een youtube video dat ik inderdaad ook nog de protection kit moet hebben voor achter. Maar zag ook dat die dempers (achter) ergens in gestoken zitten en weet niet of dat ook nieuw moet?

toplagers zegt mij dan weer niks?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!